2025-02-06, 17:43
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
En svensk ensam störning har begått detta fruktansvärda brott.
De flesta här skyller på invandringen!?!??
Hur i helvete tänker ni? Om ni överhuvudtaget KAN tänk!
Finns ingen anledning arr fortsätta diskutera detta här med alla idioter!
Ni som verket/är vettiga, behöver inte känna sig påhoppade. Ni vet vilka ni är.

ALLT är inte invandrarnas fel!

Invandrarnas, nej, åtminstone inte i första hand. Invandringens, absolut. Invandringen har slagit sönder det välfungerande homogena samhälle vi hade tidigare, där det fanns en folkgemenskap som ledde till solidaritet och lojalitet med varandra.

Invandringen har lett till raskonflikter i ett land där inga raskonflikter fanns, och raskonflikter brukar skörda offer på båda sidor. Det är inte rimligt att tänka sig att invandrare ska kunna begå illdåd efter illdåd riktade mot oskyldiga svenskar och att ingen svensk någonsin ska slå tillbaka mot oskyldiga invandrare.

Tror man att detta aldrig ska ske, eller om man skyller på något annat än just invandringen när det sker, så är man otroligt korkad och borde inte ha rösträtt.
Citera
2025-02-06, 17:47
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av howdie11
Ni som alltid skyller allt på invandring ja, det är ni som begår skoldåd och liknande. Vilket rasseparti han föredrog är irrelevant, men oddsen är det klart största av partierna.

Skoldåd och liknande...antar du menar all form av dödligt våld på skolor? Varför sprider du fake news?

(FB) 15-årige Arminas Pileckas knivskuren till döds i Broby av 14-åring på skola 2016-01-11 gärningsman från Syrien
(FB) Enskede: Mahmoud Alizade, 17, knivdödad på gymnasium 2017-12-13 gärningsman från Afghanistan (?)
Citera
2025-02-06, 17:49
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av curlingstaten
Kvinnor har i mycket stor utsträckning röstat på PK-politiker dvs 7K.
Antag att SD fått samma hjärntvättarstöd som 7K fått och därmed egen majoritet då kan vi vara helt säkra på att den huvudlösa invandringen aldrig hänt.
Norska beräkningar har gjorts angående utomeuropeiska invandrares kostnader för skattebetalarna. Det kostade 2015, 4,5 miljoner per person (i Norge och vi kan vara säkra på att inte var det billigare i Sverige)
När det var som värst med "Refugee welcome"-tiden kom 10000/vecka dvs en direkt kostnad på 45 miljarder !!! sedan tillkommer alla kringkostnader.
Ett år kom 165000 dvs kostnader på 742 miljarder !!!
Idioten Skyffert stod på barikaderna och sa att invandringen kostar en pizza.

Det är klart att dessa enorma kostnader påverkar svenskarnas levnadsstandard, speciellt de längst ner på stegen.

Dagens borgerliga har haft lite tur för de fantasifulla elpriserna genererar galet stora skatteinkomster som kan dölja invandringens kostnader men det sänker svenskarnas levnadsstandard utan tvekan.

Allt hänger samman men gemensamma nämnaren är huvudlös invandring och sanningen om sjunkande bidrag, vård, a-kassa osv har kommit i dagen så dåd som detta kommer säkert bli fler då inget slut finns på invandringens kostnader, snarare tvärtom då de är inflationsskyddade och t ex arbetsamma svenskars pensioner inte är inflationsskyddade.

Arma svenskar

Och detta förklararar skjutningen i Örebro ( trådens ämne)? Är din poäng att den svenska flyktingpolitiken drivit skytten och att detta inte skett om det inte vore för att svenska kvinnor inte sluter upp bakom SD? Jag måste ärligt säga att ditt resonemang är svårt att begripa.
Citera
2025-02-06, 17:50
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Jag tror tröskeln är hög att våga skjuta ihjäl någon
Om mitt liv hänger på det så tror jag inte att det skulle vara några problem.
Citera
2025-02-06, 17:51
Medlem
BavarianBeetles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Rimligen alla sorter från de som tror att skjutvapen är förbjudna i Sverige (rent generellt är amerikaner, MAGA eller ej, rätt okunniga om andra länder) till de som, helt korrekt, påpekar att det inte spelar någon större roll hur hårda vapenlagar man har.

Om vapenlagarna hade varit hårdare tvivlar jag på att sådana här gråa incelsnubbar utan kriminella kontakter skulle lyckas få tag på skjutvapen att begå massakrer med. Att kriminella ortenkids och muslimska terrorister får tag på vapen ändå ändrar inte det faktumet.
Citera
2025-02-06, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wick
Ja men ditt fitt cp det var inget planerat jävla Massmord som skjutningen var.
Så om jag gör ett oplanerat bankrån så är det inget bankrån.
Citera
2025-02-06, 17:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HajPaDig
Undantag finns ja. Som alltid. "Antagligen"... Jag skriver om dokumenterad statistik. Oemotståndligt.

Svenne får ge fan i att gå på bio då. Det törs de inte nu i storstäderna.
Du såg bio, inte en korridor med vuxna människor
Citera
2025-02-06, 17:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Du kanske skulle ta och länka till den där händelsen.

Annars finns det andra händelser där det är precis tvärt om, dvs att gärningsmannen blivit skjuten innan han gjort så mycket skada.
Det kunde jag gjort om jag hade sparat allt jag läst de senaste 30 åren. Eller så funderar du självkritiskt och utgår från hur du själv hade reagerat när människor börjar skjuta omkring dig.
Citera
2025-02-06, 17:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Split-ed
Vilket av dåden var det? Vart hände det någonstans?
Som om jag minns det
Citera
2025-02-06, 18:04
Avstängd
HajPaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BavarianBeetle
Hur så? Ett jaktvapen kan användas till självförsvar även om det kallas för jaktvapen.

Bära vapen.... Ett jaktvapen med minst 60 cm pipa i ett hölster på kroppen. Du är ett geni.
Citera
Medlem
TV4:s inställning till att kalla det ett rasistiskt dåd:

"Enligt Malmberg är publiceringen om ett rasistiskt motiv bra även om det inte finns något rasistiskt motiv.

– Vi skriver att det personen ropar kan innebära att det finns ett främlingsfientligt motiv, men vi slår inte fast att det är så, säger han nu."

Så, med andra ord kablar man ut till hela världen att dådet hade ett rasistiskt motiv även om man medger att man inte med säkerhet ens vet att så är fallet. Påverkansoperation much?

https://www.friatider.se/trollfabrik-chefen-forsvarar-sitt-rasismavslojande
Citera
Avstängd
HajPaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ60
Du såg bio, inte en korridor med vuxna människor

Ditt inlägg.

(FB) Skolskjutningen i Örebro, politisk diskussion
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera