Citat:
Ursprungligen postat av
LawNumberSix
Åtminstone en död låg utanför skolan har han/hon då blivit skjuten inomhus men fortsatt ut ur skolan och rasat ihop och dött eller?
Vill också veta. Ställde frågan igår eftersom jag trodde det var MGM som låg utanför entrén men då var det någon som sa att det var en kvinna som låg på marken. Undrar hur hon hamnade där och sen undrar jag också varför man inte täckte kroppen…det såg nästan ut som att överlevarna var tvungna att kliva över den när de togs ut genom entrédörren.
Jag tror polisen och andra inblandade (socialen, försäkringskassan, arbetsförmedling mm) kommer få mycket stark kritik efter denna fruktansvärda händelse. Känns som mycket av det vi får följa nu är baserat på alldeles för många felbeslut.
Så många frågor…hur många evakuerades, hur lång tid tog det. Är det bara jag som kan koka av ilska och frustration när jag läser vittnesmål om hur folk fick ställa sig på led och blev tillsagda att blunda när de tvingades gå ut via blodiga korridorer. Varför - kunde man inte använda fönster och andra utvägar från lokalen? Kan ni tänka er hur vidrigt detta måste han känts, stank av blod och död och total panik.
Usch, trodde Sverige var bättre rustade och förberedda än så här.
Kling och Klang 😓