2025-02-06, 15:32
Avslutad
Vissa skriver att han lika gärna kunde gått till ica och liknande. Men det kunde han ju inte alls om inte det var syftet. Han var ju ute efter socanställda, vårdpersonal och lärare som var just där på den skolan av någon anledning. Dom kanske till och med hade möte om honom, det kanske var därför han var där. Polisen borde veta det, om möte om och kanske till och med med honom pågick på platsen. Det kanske var en aktivitet dom föreslog från soc, att han skulle gå på skolan på komvux där. Isåfall vet ju polisen det och att motivet är just det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Fullständigt bedrövligt att anhöriga inte har fått reda på någonting ännu.

Det har ändå gått 48 timmar nu...det är ganska lång tid.
Verkligen!

Citat:
Ursprungligen postat av FinestBoo
Känns mer o mer som en katastrof.

Som polisen presskonferans, alla var bara stela och skitnödiga. Och kunde inte säga något. Kunde lika gärna skippat presskonferansen.

Bedrövligt hanterat. Känns mer och mer amatörmässigt.
Nej, det känns inte bra det här alls. Jag förstår att myndigheterna inte vill delge fel information. Men om någon dör i en trafikolycka tar det väl ändå inte 48+ timmar för anhöriga att få besked?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kastvind
Känns ju tröstlöst med trafikpoliser som en del av en insats. De kunde lika gärna skickat dit ett gäng krogvakter. Låtsaspoliser båda delar.
Trafikpoliserna råkade befinna sig närmast och kom därför fram först.

Är det så svårt att fatta?
Citera
2025-02-06, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juridious
Man hör ganska tydligt att han säger Europa

Varför skulle han dra in hela Europa? Ut ur Sverige brukar väl rasister köra med? 🤔
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
Behövs inte metalldetektorer i skolorna.

Men man kan väl åtminstone låsa dörren för obehöriga.

Virrpannan till rektor verkade inte ha någon kunskap om säkerhetstänkande.

Under den efterföljande intervjun sa hon att hon lade benen på ryggen och lämnade sin arbetsplats.
Citera
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Det är noll koll på vilka som är i landet och vilka som kommer in! Det är helt ofattbart! Inte ett enda namn ännu. Varken av döda eller skadade. Jävligt underligt! Är de illegala hela bunten?

Illegala får inte gå på undervisning/komvux.
Citera
2025-02-06, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Säljs bara halvautomatiska vapen i USA, möjligtvis finns undantag för vapensamlare o dylikt.

Ja jag får pudla på den. Man får dock köpa helautomatiska tillverkade före 1986, men som någon redan pååekat så börjar de bli rätt dyra...
Citera
Medlem
ncr04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Varför skulle han dra in hela Europa? Ut ur Sverige brukar väl rasister köra med? 🤔
Han kanske var Europavän och inte Sverigevän?
Citera
Medlem
Var han rasist? Är alla döda invandrare? Det sägs att det saknas folk hos soc. Vet någon?
Citera
2025-02-06, 15:35
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinestBoo
Ja, de kan väl ta dit de anhöriga som inte hört något och se om de känner igen sina anhöriga.
Istället för att vara i total ovisshet.
Jovisst, men en skottskada I huvudregionen brukar orsaka väldigt stor skada.
Se exempel, grafisk bild obs.

https://images.app.goo.gl/jpFd2sLztRNXN4158
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strejtvisus
Varför begår alla skolskjutare alltid självmord? Tror ni att de upplever extrem ångest efter några minuter över vad de har gjort vilket gör det lättare för dem att ta livet av sig?

Förmodligen för att de redan vill ta sitt liv.
Citera
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosarioOeste
Det är nog för att man inte nöjer sig med officiella ID handlingar (som jag alltid också har med mig). De har ju pratat om tandkort, DNA och andra medicinska metoder.

Jo, men de ger ju en indikation. Nästa steg är enkelt: Leta upp anhöriga, ta munskrapsprov på anhöriga, matcha mot den avlidne. Bob's your uncle.
Om dessutom någon anhörig misstänker att någon anhörig är avliden, och aktivt kontaktar myndigheterna om detta, behöver ju myndigheterna inte ens leta upp anhöriga. Så jag fattar inte var skon klämmer i de fall där anhöriga står i media och klagar på att de inte får besked fast de frågat.

Citat:
Ursprungligen postat av RosarioOeste
Vi vet ju inte heller vad man sagt exakt till de anhöriga men eftersom polisen varit på besök hemma hos dem så tänker jag att det är rimligt att anta att alla är införstådda med att det sannolikt är så att en anhörig gått bort.

Jag tänker inte gå i god för upprörda anhöriga från notoriska skrik-kulturer. Men tar man dem på orden har de inte fått besked om att anhöriga troligtvis gått bort.

https://www.gp.se/nyheter/sverige/lina-och-asli-far-inga-svar-om-deras-slakting-lever.b6c07967-9751-42ec-ba5e-69523942741d

Citat:
Det senaste någon hörde från trebarnsmamman var vid halv tolv-tiden på tisdagen. Sedan dess har ingen lyckats nå henne.

Hela familjen har letat. De har varit på sjukhus, pratat med polisen och ringt hennes mobil. Men de får inga svar.

– Det är min storasysters dotter. Hon har tre barn. Vi vill bara veta om hon lever eller om hon är död, säger mostern Asli Said Abokar.

– Vi vet inte hur vi ska känna, om det är dags att börja sörja nu eller inte. Vi vill bara få svar.

När Asli Said Abokar har ringt sjukhuset har de hänvisat till kontakt med polisen. När de kontaktat polisen säger de att de anhöriga till de skadade på sjukhuset har meddelats, och att de inte har någon mer information i nuläget.
Senast redigerad av fluff995 2025-02-06 kl. 16:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in