Citat:
Ursprungligen postat av
RosarioOeste
Det är nog för att man inte nöjer sig med officiella ID handlingar (som jag alltid också har med mig). De har ju pratat om tandkort, DNA och andra medicinska metoder.
Jo, men de ger ju en indikation. Nästa steg är enkelt: Leta upp anhöriga, ta munskrapsprov på anhöriga, matcha mot den avlidne. Bob's your uncle.
Om dessutom någon anhörig misstänker att någon anhörig är avliden, och aktivt kontaktar myndigheterna om detta, behöver ju myndigheterna inte ens leta upp anhöriga. Så jag fattar inte var skon klämmer i de fall där anhöriga står i media och klagar på att de inte får besked fast de frågat.
Citat:
Ursprungligen postat av
RosarioOeste
Vi vet ju inte heller vad man sagt exakt till de anhöriga men eftersom polisen varit på besök hemma hos dem så tänker jag att det är rimligt att anta att alla är införstådda med att det sannolikt är så att en anhörig gått bort.
Jag tänker inte gå i god för upprörda anhöriga från notoriska skrik-kulturer. Men tar man dem på orden har de
inte fått besked om att anhöriga troligtvis gått bort.
https://www.gp.se/nyheter/sverige/lina-och-asli-far-inga-svar-om-deras-slakting-lever.b6c07967-9751-42ec-ba5e-69523942741d
Citat:
Det senaste någon hörde från trebarnsmamman var vid halv tolv-tiden på tisdagen. Sedan dess har ingen lyckats nå henne.
Hela familjen har letat. De har varit på sjukhus, pratat med polisen och ringt hennes mobil. Men de får inga svar.
– Det är min storasysters dotter. Hon har tre barn. Vi vill bara veta om hon lever eller om hon är död, säger mostern Asli Said Abokar.
– Vi vet inte hur vi ska känna, om det är dags att börja sörja nu eller inte. Vi vill bara få svar.
När Asli Said Abokar har ringt sjukhuset har de hänvisat till kontakt med polisen. När de kontaktat polisen säger de att de anhöriga till de skadade på sjukhuset har meddelats, och att de inte har någon mer information i nuläget.