2025-02-06, 12:48
Medlem
Det märkliga är ju de som ligger kvar och trycker i klassrummen. Varför öppna inte fönstret och hoppade ut? Det första man skulle göra
Citera
2025-02-06, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CypherX
Har jag sagt att de inte gått in?
Jag har sagt att de ska inte ta onödiga risker, dvs exponera sig för ett jaktvapen.

Poliserna har agerat enligt rutinerna för PDV vilket innebär att de tar risker för att stoppa pågående dödligt våld.
Citera
Medlem
Nle201s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patchoulioud
Jo precis, men det skiljer sig ändå mycket åt. If ingår inte i NPF och har man dessa funktionsnedsättningar klarar man oftast inte av vanliga skolan/läroplanen. Och man kan inte gå direkt till högskolan efter gymnasiesärskolan heller jämfört med resursskolorna.
Då förstår jag ditt resonemang, du har helt rätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Det har varit minst två fall där invandrarungar haft NPF och utfört skjutningar så du har fel.
Bla en negerkille som åkte till Köpenhamn om jag minns rätt.

Nej menade att varför höjs denna fråga nu men direkt en utlänning gjort något som skriker alla att det är för att han är muslim. Ingen diskussion om personernas livssituation,mående osv. När svenskar begår brott är det alltid andras fel och diskussioner om varför man gör sånt .. men är det utlänning så skylls det bara på etniciteten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberSilvia
Nu är de igång i TV4 med sina "experter" som hört "Ni ska bort från Europa!"
Bedöm själva, för er som missade länken jag postade: https://whyp.it/tracks/254660/jobba?token=SJaH2

Jag med fler hör "Jag kan (ju) inte jobba! Vafan!"

Pinsamt hur de försöker försvara detta och kalla det "trovärdigt".

I mina öron låter det som ”Jag måste jobba?!?”.
Citera
2025-02-06, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberSilvia
Nu är de igång i TV4 med sina "experter" som hört "Ni ska bort från Europa!"
Bedöm själva, för er som missade länken jag postade: https://whyp.it/tracks/254660/jobba?token=SJaH2

Jag med fler hör "Jag kan (ju) inte jobba! Vafan!"

Pinsamt hur de försöker försvara detta och kalla det "trovärdigt".

Nej, det är verkligen inte tydligt vad som sägs. Men det lär visa sig med tiden. Om det är så att han enbart skjutit mot de som inte ser ut att ha europeiskt ursprung, så är det inte orimligt att det var det som också sas. Som jag förstod så har vissa berättat att han sköt selektivt, dvs skonade vissa och sköt andra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CypherX
Jag har ett exempel där det utan tvekan skulle vara befogat med tvångsvård.
Tidigare granne, helvete alltså. Det flög porslin i väggar, kastades saker hej vilt, bankades i väggar, skrek så man trodde de hade ihjäl varandra.
Barn i tonåren med grav ADHD. En sån person är en fara för samhället.

Vet annan som potentiellt kan hamna där också.

NPF ska man ta på allvar, såklart finns det olika grader. Men finns en anledning till att många kriminella har ADHD osv. Den där impulskontrollen där flaskan åker i huvudet.

Mina tankar och de står jag för.
Ja precis. En del (men långt ifrån alla) med NPF-diagnoser, kan vara rejält farliga. Vilket vi nu sett i Örebro.
Citera
Medlem
fsdfsdfs avatar
Såg press-konferensen nu kl 10 och synd att svenska poliser och myndigheter ska vara så mjäkiga och mala på så långsamt.

Exempelvis kan polisen två dygn efter attentatet fortfarande inte bekräfta identiteten på massmördaren - utan inväntar DNA-analys från Rättsmedicinalverket.

Inte undra på att saker är som de är i vårt land om allt ska ta sån jäkla tid. Är de verkligen på riktigt alltså tveksamma ifall den avlidne mördaren är den alla redan vet - eller är det att en enskild tjänsteman inte bara kan ta hand ur munnen och säga saker som de är. Ibland skulle vi behöva en Trump-figur i Sverige som rör om lite i grytan och bryter med alla konventioner.

Och vad kan vara skälen till att listor på offret ännu inte släppts?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlltidPK
Fast då gick det ju att bli förtidspensionär är ca omöjligt idag. LSS/SoL hanterar också många av dessa. Även massa kraftiga neddragningar i omgångar sedan efter finanskrisen 2008.

Så det med att allt skit skulle stamma från sossarnas 90-tal stämmer ju inte.

Nä, särskilt som beslutet om psykiatrireformen togs -94 när borgarna styrde.
Citera
Medlem
Niiilzs avatar
Tv4 har alltså verifierats av....Tv4..?
Citera
2025-02-06, 12:51
Medlem
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filuren96
Förstår inte heller, varför skulle socialtantet vistats på skolan?

Det har ryktats om att dom skulle ha nån slags möte där eller kanske att dom regelbundet har nån verksamhet där.
Citera
2025-02-06, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S4baton
Det som kommit ut hitills är bara vita offer, helt tvärtemot vad vänstern ville tro. Ingen afrikan eller mörkhyad ännu.

Jag är rätt säker på att ingen ens pratat om hudfärgen och i nuläget verkar det uppenbart att dom allra flesta är invandrare, t.ex. från Syrien och Bosnien. Dom som inte än givits nån etnicitet är medlemmar i Kommunal som gått vidareutbildning inom omsorgsyrken, alltså med stor sannolikhet första generationens invandrare från dom senaste 10 åren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in