2025-02-06, 12:44
Medlem
CyberSilvias avatar
Nu är de igång i TV4 med sina "experter" som hört "Ni ska bort från Europa!"
Bedöm själva, för er som missade länken jag postade: https://whyp.it/tracks/254660/jobba?token=SJaH2

Jag med fler hör "Jag kan (ju) inte jobba! Vafan!"

Pinsamt hur de försöker försvara detta och kalla det "trovärdigt".
Citera
2025-02-06, 12:44
Medlem
euromixerss avatar
Därför publicerar vi ljudet inifrån toaletten

Citat:
Vi sprider inte rykten, vi publicerar verifierade uppgifter, det är en enorm skillnad på dessa två saker.

Vi skriver att det personen ropar kan innebära att det finns ett främlingsfientligt motiv, men vi slår inte fast att det är så.

Att vi skulle sitta och hålla på den här typen av uppgifter är otänkbart. Detta anser vi är en viktig detalj för att förstå vad som utspelade sig på skolan.

Materialet har högt allmänintresse och är verifierat. Därför beslöt vi oss för att publicera.

https://www.tv4.se/artikel/OjAZ6TLqz5hHjFAn3tgwz/daerfoer-publicerar-vi-filmen-inifran-toaletten

Vem har verifierat detta? Deras så kallade expert?!
Citera
2025-02-06, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Absolut, men ponera att man bedömer att sikten är 0. Ska dom gå in och riskera sina egna liv eller att dom skjuter fel person?

Om sikten är noll kan han inte skjuta. En fråga som kvarstår är när slutande han mördandet. När första polisman kom in. När insatsstyrkan trädde in, typ 12.53? Eller höll han på att mörda i 60 minuter medan hundratals poliser fanns utanför? Polisen måste redogöra för tidslinjen, händelseförlopp etc
Citera
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbster
Nix.

Jo
Socbidrag räknas inte som inkomst, den e skattefritt
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Är man nolltaxerad om man får bidrag?
Citera
Medlem
[quote=3chords|90934628]
Nej. Han var redan död när polisen anlände, åtminstone enligt konstapel intervjuad i SR p1 idag….

Kanske polisen sköt honom? De måste ha varit livrädda och skjutit tillbaka i vild panik. Flera rusade ju ut storgråtandes efteråt. Nåja, vi lär aldrig få veta. Svenska myndigheter är ju experter på att mörklägga händelser där de själva har skuld.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aprilomaja
Han hade inte kunnat genomföra någon masskjutning utan skjutvapen.

Då borde gängkriminella inte heller ha några vapen, dom har ju ingen licens heller....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agnusdei
Vilken vård är det ni tänker skulle vara rimlig för RA?

Han är autist. Ska han få ett autism-piller? Terapia bort sin autism? Vad han behöver är väl stöd från allt annat än psykiatrin. Arbetsmarknaden måste anpassas så personer som han får det enklare och mer förutsägbart. Nu kastar man på alla autister aktivitetsersättning mellan 20-30 år gamla. De hamnar framför datorn i 10 år hemma hos mamma. Inga krav. Sen fyller de 30 och då har de förlorat 10 år och de ska nu plötsligt skriva in sig på Arbetsförmedlingen. Sverige behöver enklare arbeten, plocka fimpar på stan, bussvärdar, torgvärdar, vad som helst, bara något som är en motprestation mot alla bidrag och passivitet.

Fångar inte Samhall upp såna här?
Citera
2025-02-06, 12:46
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingakrig
Om sikten är noll kan han inte skjuta. En fråga som kvarstår är när slutande han mördandet. När första polisman kom in. När insatsstyrkan trädde in, typ 12.53? Eller höll han på att mörda i 60 minuter medan hundratals poliser fanns utanför? Polisen måste redogöra för tidslinjen, händelseförlopp etc

Absolut. Jag har dock svårt att tro att han fick härja fritt i 60 minuter
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Den här personen verkar ju ha varit ganska asocial, vilket kan antyda att han inte ville vårdas eller ens utredas.
Ja, det undrar jag också kring utifrån vad olika anhöriga beskriver.
Lär ha varit svårrehabiliterad om inte annat, om inte ens familjen är ett forum för umgänge.

"Han vill vara för sig själv. Han verkar inte tycka om folk och så där."

"– Han klarar inte att passa tider och sånt där."

"Släktingen berättar att den misstänkte mannen inte har haft någon större kontakt med sin närmsta familj under de senaste åren, varken föräldrar eller syskon."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gwxyjJ/misstankte-mannen-en-enstoring-som-inte-tycker-om-folk
Citera
Medlem
Är det ingen som vet mer om bilderna som har spridits på gm? Vem tog bilderna? Vem publicerade dem? Vilka är med på bilderna? Är det någon som har analyserat det som är med i bakgrunden på bilderna? Hur kunde han åka utomlands, till t.ex Thailand, om han nu var så ensam och bidragsberoende? Det är alkohol med på flera av bilderna. Festade han ensam? Hade han något missbruk? Osv osv osv
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Ja? Inte alla psykotiker är LPT-mässiga, alltid heller.

Det är väl förfan inte konstigt.

Men som lagarna är skrivna idag är det omöjligt att skriva vårdintyg på NPF-patienter.

Det anser jag ska ändras men det betyder ju inte all alla med NPF-diagnos ska vårda enligt LPT.

Jag har ett exempel där det utan tvekan skulle vara befogat med tvångsvård.
Tidigare granne, helvete alltså. Det flög porslin i väggar, kastades saker hej vilt, bankades i väggar, skrek så man trodde de hade ihjäl varandra.
Barn i tonåren med grav ADHD. En sån person är en fara för samhället.

Vet annan som potentiellt kan hamna där också.

NPF ska man ta på allvar, såklart finns det olika grader. Men finns en anledning till att många kriminella har ADHD osv. Den där impulskontrollen där flaskan åker i huvudet.

Mina tankar och de står jag för.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wankelman
Då borde gängkriminella inte heller ha några vapen, dom har ju ingen licens heller....

Endast polisen och militären borde ha skjutvapen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in