Citat:
Ursprungligen postat av
Redherring1
Jo men de flesta går ju inte bananas och mejar ner en skola med införskaffat automatvapen, även om det är nog så jobbigt att vara arbetslös.
Nu vet jag inte hur lätt det är att ta en jägarexamen eftersom jag själv inte gjort det, men det krävs ju en del pluggande till det så uppenbarligen kunde han ju studera.
Problemet är att han vant sig vid att sitta i en bekväm "kokong" framför TVn, där omvärlden spelar mindre roll. Han vill bara sitta där och existera.
Nu tog de ifrån honom möjligheten att stanna kvar i detta tillstånd.
Det finns ALLDELES för många incitament i samhället att hamna i den situationen, och det förstör hjärnan. Han må ha haft autism, men jag är övertygad om att en hyfsat normal kille kan tränas in i det här beteendet också. Autismen gör dock att detta blir hans prio 1, det är det viktigaste i världen att få sitta där, höjt ovan andras liv och lem.
Det ska INTE vara acceptabelt att välja ett liv som grönsak. Föräldrarna bär tyvärr en del av skulden. Samhället (byråkratin) likaså. OM man inte klarar av något annat liv så bör man bo på anstalt. Alldeles för farligt annars.
Det hade lika gärna kunnat vara så att han bott hemma hos en åldrad förälder och när denne dör rämnar hela hans tillvaro. Nu var "föräldern" i stället socialkontoret.