2025-02-06, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taebban
Utifrån bilderna som tidigare publicerat så verkar han ju vara ganska berest för att vara en enstöring.

Varit utomlands med sina föräldrar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vem har försörjt honom om han i stort sett var nolltaxerad sen 2014 med tanke på lgh?

Soc eller föräldrar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coinin
Initialt sa de att han var död redan när de kom till platsen, och nu säger de att han sköt mot polisen. Vad är rätt?

GM sköt mot polisen samt kastade en rökbomb och därefter tog GM sitt eget liv. När polisen kom in påträffade polisen den misstänkta GM död. Polisen visste vid det tillfället inte om han var den ende GM eller om det fanns fler. Eftersom polisen inte kan chansa så behövde de gå igenom hela skolan för att säkerställa att det var säkert att utrymma lokalerna och eftersom skolan är väldigt stor så tog det tid.
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Hur dog RA, självmord eller blev han dödad av polis?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S4baton
Jag tippar på aspberger/autism. Ett drag kan vara att man ser yngre ut och enligt mig såg snubben inte ut att vara 35 på de nyare fotona. Ser ut att ha stannat mellan 20-25. Lägg till allt som stått i media om hur han isolerat sig så skulle det vara extremt märkligt om han inte hade en diagnos.
Den där analysen är på 1920-talsnivå, skärpning
Citera
Medlem
Citat:
Vem har försörjt honom om han i stort sett var nolltaxerad sen 2014 med tanke på lgh?

Föräldrar?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Clvi
Alla journalister avlönas inte av skattepengar.

SVTs avlönas av skattebetalarna, fattar ej din invändning, har inte nämnt ngn annan än SVTs medarbetare!
Citera
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingakrig
Det är oklart om det är pågående skjutning under en timme med hundratals poliser i området eller inte men det kommer framkomma. Vad poliserna, IS?, som ankom med en, två helikoptrar en tredje var i väntläge utanför Örebro gjorde är oklart. Och när.

Som jag förstått det var själva skjutningen över på vad som mäts i minuter, inte en timme. Men jag har ju inte bättre uppgifter än dig att gå på, så jag kan ha fel jag med.
Citera
2025-02-06, 11:33
Medlem
Citat:

När man får försörjningsstöd är det nolltaxering. Du betalar inte skatt på det ekonomiska biståndet.
Citera
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrashCeasar
GM sköt mot polisen samt kastade en rökbomb och därefter tog GM sitt eget liv. När polisen kom in påträffade polisen den misstänkta GM död. Polisen visste vid det tillfället inte om han var den ende GM eller om det fanns fler. Eftersom polisen inte kan chansa så behövde de gå igenom hela skolan för att säkerställa att det var säkert att utrymma lokalerna och eftersom skolan är väldigt stor så tog det tid.

Exakt så har jag också tolkat förloppet.
Citera
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Falukorv
Det är därför vi har Samhall.

Samhall är ett vuxendagis. Du arbetar fortfarande med andra personer. Om problemet är svår social fobi så hjälper Samhall alltså ingenting.
Citera
Medlem
Ingen som har bilder från hur skolan såg ut? Inifrån, korridorer osv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in