2025-02-06, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Fel, pappan är inte politiker

jag vill inte länka men pappan har en hemsida på https://orebro.tromanpublik.se/ med flera uppdrag
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Ljudupptagningen är svårt att höra.
Eventuellt annat material polisen kan hitta lär behövas för att stärka önskan tv4 har.
Beklagligt att dom lagt ut detta. De borde lämnat det till polisen och låtit dom avgöra vad man hör istället för att sprida obekräftade material, något som polisen sagt att man inte ska göra.

Det skulle kunna vara någon annan person som skriker att typ nåt med "Ut allihopa".
TV4 säger ju vad man ska höra och då är det lätt att det är just det man hör pga det.

Se här :

Citat:
Ursprungligen postat av CyberSilvia
Jag pillade med ljudet lite och postar länken igen, för den som vill försöka höra vad han säger. TV4 står ff kvar vid "Ni ska bort från Europa". Jag hör "Jag kan (ju) inte jobba! Vafan! (skott)" Det låter som en kvinna svarar honom "Men rektorn har.." Så långt kom jag. Mest vill jag lyfta hur jag anser TV4 har och gör fel när de sprider detta som fakta. https://whyp.it/tracks/254660/jobba?token=SJaH2
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Alla med vapenlicens körs mot misstankeregistret varje dygn. Så kontrollen är hård.
Läkare har även en skyldighet att anmäla psykisk sjukdom om patienten har vapenlicens, tyvärr så brister det ofta här liksom när läkare skall dra tillbaka körkort vid demens.
Då bör samma regler gälla vid körkort
Citera
Medlem
AndAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Det ska ha bekräftats av flera vittnen tydligen att han skrikit ”Ni ska ut ur Europa” .. polisen har nu också tagit del av videon och ska skicka den på utredning av experter.

Var läser du att flera vittnet har bekräftat detta?
Citera
Medlem
Är nog ganska uppenbart att killen skjutit väldigt mörkhyade , myndigheterna dröjer med att gå ut med det .
Citera
2025-02-06, 09:16
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Vet läkare om folk har vapenlicens eller är det mer om det framkommer i diskussionen med läkaren

Läkare har inte tillgång till vapenregistret, så det är samtal som gäller.
Citera
Medlem
Det här bara så jävla tragiskt dom drev en sjuk människa till detta dåd
På grund av Kalle Anka regler Ulf Kristersson är medskyldig till detta på grund av hans galna jävla
Arbetslinjer o skit
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meas19
Cleverex bemanningsföretag har lagt blommor.

Vad innebär det? Socarbetare?
Citera
Medlem
Ny informationsträff kl.10.00 från polis med flera i Örebro.

Jag är övertygad om att det kommer information om att socialförvaltningen i Örebro är drabbad av skjutningen.

Tragiskt. Det borde i alla fall ta udden av att GM hade rasistiska motiv till sitt vansinne.

Givetvis kommer det att finnas invandrare bland offren. Inte konstigt om det går uppåt 80% invandrare på den här skolan för vuxna.

Han har skjutit lärare också.
Senast redigerad av Spritsson 2025-02-06 kl. 09:19.
Citera
Medlem
Bur-q-ua12s avatar
[quote=Fettsugning|90930803]
Citat:
Ursprungligen postat av Gli-Azzurri

Sanna ord.

Nu är spekulationerna ganska vilda. Min egen killgissning är att det, som många andra är inne på, är riktat mot 'samhället' där samhället i GMs värld representeras av det samhälle han upplever sig ha blivit sviken av. Socialtjänst, skolväsendet främst. Misslyckad skolgång som lett till arbetslöshet och sannolikt en massa negativa beslut även kring hans ekonomi.

Men, mer intressant är kanske vad som triggade honom att agera när han väl agerade?

Vad var sanna ord där?
Vem citerade du, slarver?
Citera
2025-02-06, 09:17
Medlem
Huntsmans avatar
Citat:
Vet läkare om folk har vapenlicens eller är det mer om det framkommer i diskussionen med läkaren

Nej, de har inte tillgång till vapenregister, men de kan fråga.
& läkare kan även meddela polisen utan att fråga, har man då vapen så hämtas de in omedelbart.
Citera
2025-02-06, 09:17
Medlem
Citat:
I Örebro så har dem bekymmer med att se vad andra läkare ordinerat eller skrivit i remisser, nytt system och gdpr. Men skulle inte förvåna mig om dem missat andra register text körkort eller vapen.
Kan ta reda på mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in