2025-02-06, 02:35
Medlem
Von-Pilsners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von-Pilsner
Ren skär jäkla ryktesspridning då polisen inte gått ut med att det finns dödsfall, så länge det inte är bekräftat av RÄTT INSTANS då anser jag att man håller käften!! Arbetar som ordningsvakt i området och har ingen info om dödsfall och jag arbetar "on the spott" på plats! Sluta upp med denna jävla ryktesspridning tills korrekt instans (polis/räddningsledare) säger annat!! Sen är det åt helvete med alla dessa skjutningar, det daltas åt helvete för mycket med dessa nyanlända gossar som springer omkring i billiga märkeskopior till kläder och skyddsvästar från Temu och med skjutvapen och granater i högsta hugg!! Nej, ut med dessa jävla pack tillbaka med dem till sitt eller föräldrarnas ursprungsland! Detta är garanterat något som skall klassas som terrorbrott och därmed leda till återkallande av uppehållstillstånd! Ställ även föräldrarna till svars som misslyckats fatalt med att ta hand och uppfostra sina förbannade h**rungar! Garanterat föräldraansvar! 🤬
Jag tar tillbaka mitt tidigare inlägg då det vid den tidpunkten inte hade bekräftats av polisen att det förekom dödsfall, det var denna säkra källan (polisen) jag menade och då polisen inte bekräftat eller dementerar några uppgifter just då vid det tillfället så vidhåller jag att man skall vara fruktansvärt återhållsam med vilken typ av information man delar!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztarscream666
Aha, my bad.

Vad är skälet till att det tar sån tid att bekräfta identiteten på de som dött? Trots att de kanske har ansiktet sönderskjutet så har väl gemene man någon form av id handling eller något som kan hjälpa till med att någorlunda fastställa en identitet. Mobiltelefon, bankkort etc.

Nu är jag inte helt säker så ta mina ord med en nypa salt, men om jag inte minns fel så får man inte identifiera 100% genom ID-kort eller liknande handlingar då dessa kan bäras av någon annan(vilket är låg risk när det gäller offer.)
Det är alltså fysiska identifieringar som gäller såsom tandkort, fingeravtryck, dna eller närstående som kan bekräfta tatueringar eller födelsemärken typ.

Polisen sa att det kunde ta upp till 48tim och det har inte passerat ännu.
Citera
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yllefilt
Märker inte soc att detta är en person som aldrig kommer att fungera i ett socialt sammanhang med jobb eller studier?
Allt har ju högre krav idag. Det går liksom inte att hitta ett jobb där man kan gå och kratta en gårdsplan utan att behöva prata med någon.

Soc kan ju ha krävt att han skulle uppvisa nån form av läkarintyg som styrkte att han inte kunde jobba. Kanske RA vägrade att ha kontakt med vården?
Eller så har socialen begått nån form av tjänstefel. Jag vet inte, jag bara spekulerar nu.
Citera
2025-02-06, 02:36
Medlem
.nilss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coconutoil
Problemen i Sverige försvinner inte för att en svensk skjutit ihjäl 11 personer. Vi har fortfarande problem med gängkriminalitet.

Det säger jag inte om och jag låtsas inte om som att Sverige inte har ett problem och jag håller med om att okontrollerad massinvandring har bidragit till det.

Men att låtsas som att polariseringen och tonen från brun-högern inte kan hjälpa till att forma vissa individers hjärna väl åt helvete är rent skitsnack. Men som sagt - vi får väl vänta och se hur snubbens internetanvändande såg ut. Jag känner mig rätt säker alltså.
Citera
2025-02-06, 02:36
Medlem
bonanbruses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Likadant här också.
Soc, yrkesvägledare och annat kommunalt folk arbetar i skolbyggnaden på heltid för att vara "nära".
Finns även ett huvudkontor för soc i kommunhuset.

Jag har nämnt det flera gånger här men Örebros Socialkontor ligger ungefär 200m från GM:s bostad. Hade han inte hyst agg direkt mot skolan utan bara Soc i allmänhet så hade han ju rimligtvis attackerat där. Tycker därför det är dåligt av polisen att ge så vaga utlåtande om "Soctråden".
Citera
2025-02-06, 02:38
Medlem
bonanbruses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .nils
Vänta lite, så du menar att om svenskar dog kan det inte vara någon form av bajs-höger bakom dådet? Mupparna på turné igen. Jag antar att vi får vänta och se hur hans internetanvändande såg ut?

Vi kommer antagligen inte få veta hur hans internetanvändande såg ut. GM är död, åtal kan inte väckas, därför blir FUP:en inte offentlig.
Citera
2025-02-06, 02:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bonanbruse
Jag har nämnt det flera gånger här men Örebros Socialkontor ligger ungefär 200m från GM:s bostad. Hade han inte hyst agg direkt mot skolan utan bara Soc i allmänhet så hade han ju rimligtvis attackerat där. Tycker därför det är dåligt av polisen att ge så vaga utlåtande om "Soctråden".

Vi vet inte hundraprocent orsaken till varför GM valde just skolan. GM kanske tänkte skitsamma livet är skit ändå.
Citera
2025-02-06, 02:39
Avslutad
Citat:
Vi kommer antagligen inte få veta hur hans internetanvändande såg ut. GM är död, åtal kan inte väckas, därför blir FUP:en inte offentlig.

Hoppas det blir en särskild händelse och att den blir offentlig.
Citera
Medlem
Hahaxoxo666s avatar
Citat:

Vet vi något nytt om personalen från SOC som var försvunna?
Citera
Medlem
bonanbruses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aifosarinatak
Vi vet inte hundraprocent orsaken till varför GM valde just skolan. GM kanske tänkte skitsamma livet är skit ändå.

Så är det såklart, menar om man ska följa Socmotivet.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Yllefilt
Märker inte soc att detta är en person som aldrig kommer att fungera i ett socialt sammanhang med jobb eller studier?
Allt har ju högre krav idag. Det går liksom inte att hitta ett jobb där man kan gå och kratta en gårdsplan utan att behöva prata med någon.

Tyvärr så i dagens Sverige så får du isf vända dej till ngn Kyrka, äta på soppkök (eller svälta), sova under en bro eller i ngt soprum. Som ngn skrev tidigare i tråden så slår Soc hellre undan benen för folk än att hjälpa dessa att fortsatt kunna stå upp.
Citera
2025-02-06, 02:40
Medlem
Citat:

Enligt Örebro själva så sitter avdelningen för försörjningsstöd på skolan.
Det va ju dessa han skulle ha varit förbannade på så jag tycker det låter logiskt att det är dit han går istället för att peppra ner folk som har hand om barnplaceringar osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in