2025-02-06, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VerklighetenJa
Yes Sir har inte läst tråden men att snuten är Lost in Space är ju ingen raketforskning

Säg såhär
En kille nolltaxerat sedan Hedenhös
Jiddrar med Socialbyrån
Socialt utanförskap
" Skruven är LÖS " som man sägar

har sökt VAPEN Licens --Och Sökt VAPEN Licens och sökt VAPEN Licens och sökt vapen Licens som det hörts fått licens av vem Wait for it Wair for ir Wair for it ..
svar Snuten

nu håller dem på rappar om Sekretess letar efter Försvunna Socialsekreterare

Därför man inte skall anställa kärringar med fetknoppar

Hopplös tragikomiskt lat inkompetens Hur skulle det kunna var annat än Grovt Tjänstefel bevilja vapenlicens .6 år på det ...
Där plockar man upp luren i Stockholm Ropar " Ni är avskedad "
Sedan drar man alla vapenlicenser på trakten går igenom papperna
Hur ser deras styrdokument ut " Dagens Självkritik "

Maggan får ju man upp kasta ut nötterna ..Samma där plocka upp luren " Kristersson Ni är avskedad "

Men det spelar ingen som helst roll om du saknar inkomst eller har socialt utanförskap.
Vad ”jiddret med socialbyrån” innebär vet jag inte, men ”skruven är lös” får du nog precisera.

Är du psykisk frisk, ostraffad, och uppfyller kraven, så får och skall du bli beviljad vapenlicens.
Citera
2025-02-06, 01:40
Medlem
Hyperfluxs avatar
Finns det något som kan göras från den politiska sidan för att förhindra socialt utanförskap? Faktum är att folk med vänner och ansvar inte begår massmord.

Ja, vi har allmän psykvård, men jag funderar nästan på om vi också kommer behöva allmänna livscoacher, eftersom utanförskap är ett växande problem.
Citera
2025-02-06, 01:42
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsan07
Politiskt: Bättre samarbete med polis och psykvård för att ringa in potentiellt instabila personligheter som sitter och "sjäv-leggar" sig i olka internet avgrunder om skolskjutningar och våldsdåd.
Som ex denna
https://www.flashback.org/t3579052
Ja det är ett bra förslag, men kanske svårt att få till eftersom båda parter har tystnadsplikt.
Är nog svårt att få någon rätsida på just detta.
Om du går till psyket så vill ju inte du att psyket hör av sig till polis enbart för att du för tillfället mår psykiskt dåligt.
Även en stabil person kan ju bli instabil på några sekunder.
De som är svårast att ringa in gömmer sig i skuggan.
Pratar inte om sina sjuka tankar. Planerar i det tysta.
Hur skall man lösa sådant politiskt.

Psyket får höra av sig till polis om individen klart och tydligt säger att den skall döda någon eller utföra attentat.
Citera
2025-02-06, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SyltaTarzan
Mmmmje… jag ifrågasätter dig. Och jag kan konstatera att det fullkomligt kryllar av galningar som inte har förmåga att använda sitt förstånd.

Det som är otäckt med FB är när man inser att alla knäppisar som sitter och knapprar ner sina galna idéer i inlägg här faktiskt FINNS (till skillnad från gud och satan) och de finns mitt ibland oss. Dom ser förmodligen helt vanliga ut. Jag skulle förmodligen kunna stå bakom dig i kön på ICA utan att ha någon större misstanke mot dig. Du ser ut som vem som helst men är spritt språngande galen (uppenbarligen) inombords. Det är en väldigt obehaglig känsla.

Det är en större andel sociala pariah på Flashback än ute IRL, möjligheten att samlas här är nog generellt lite av ett självspelande piano.
Man eggar upp varann litegrann.

Trump vs världen.
Putin vs Väst
Vaccintrådarna
Invandringen

Det är fan inte fullt friska människor som skriver där emellanåt. 😂
Citera
2025-02-06, 01:46
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Det var en kommunal vuxenskola, inte en SFI- klass har riktade in sig på.
Ska vi inte hålla oss till vad det är. Inte som man vill att det skall vara för att ragga politiska poäng i tillvaron, eller få en guldstjärna i himlen.
Det finns massor av olika människor i en kommunal vuxenskola.
Vuxna individer som läser in grundskola och gymnasiet.
Vuxna som enbart vill läsa upp ett ämne.
Komplettera sina betyg.
Invandrare som lär sig svenska.
Datakurs m.m

På Campus Risbergska fanns AI, Örebro kommuns "integrations- och arbetsmarknadsspår" för att hjälpa/stötta/coacha de som inte klarar SFI att komma ut i arbete.
Citera
2025-02-06, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperflux
Finns det något som kan göras från den politiska sidan för att förhindra socialt utanförskap? Faktum är att folk med vänner och ansvar inte begår massmord.

Ja, vi har allmän psykvård, men jag funderar nästan på om vi också kommer behöva allmänna livscoacher, eftersom utanförskap är ett växande problem.
Sådana som har intellektuella nedsättningar (tänk de med downs syndrom, en annan del av köping-folket) bor ju på gruppboenden med aktiviteter och får en gemenskap. Bör kanske finnas sådana möjligheter för de med psykiska sjukdomar, drogproblematik osv också. Inte bara tilldelas en lägenhet i något anonymt flerfamiljshus? Och så någon/några anställda som kan checka deras psykiska och fysiska status med jämna mellanrum?
Citera
2025-02-06, 01:52
Medlem
gabrielle2s avatar
[quote=ArtificialElegance|90929513]
På Campus Risbergska fanns AI, Örebro kommuns "integrations- och arbetsmarknadsspår" för att hjälpa/stötta/coacha de som inte klarar SFI att komma ut i arbete.

Ja det med. Finns även yrkesinriktade kurser som är till för alla.
Senast redigerad av gabrielle2 2025-02-06 kl. 01:55.
Citera
2025-02-06, 01:54
Medlem
fixarenruntdigs avatar
Importera hela mellan östern och få mellan östern sa en politker en gång i tiden. Och det ser vi nu att nu skjuts det å sprängs som aldrig förr.
Citera
2025-02-06, 01:55
Medlem
Citat:
Ja det är ett bra förslag, men kanske svårt att få till eftersom båda parter har tystnadsplikt.
Är nog svårt att få någon rätsida på just detta.
Om du går till psyket så vill ju inte du att psyket hör av sig till polis enbart för att du för tillfället mår psykiskt dåligt.
Även en stabil person kan ju bli instabil på några sekunder.
De som är svårast att ringa in gömmer sig i skuggan.
Pratar inte om sina sjuka tankar. Planerar i det tysta.
Hur skall man lösa sådant politiskt.

Psyket får höra av sig till polis om individen klart och tydligt säger att den skall döda någon eller utföra attentat.

Jag tror aldrig man kommer kunna lösa problemet med ensamvargar.
Dom kanske säger någonting, men blir deras tankar mörkare, så tystnar dom.

Samhället sitter nu och letar lösningar för det vilda, och är det inte vapenlagarna, så är det psykvården.

Impopulär åsikt:
Vi kommer aldrig fullt ut komma åt ensamvargar.
Det är bara att konstatera.
Bevekelsegrunderna till varför man börjar förbereda ett dåd skiljer sig åt, och man kan inte genomföra ett samhälle där alla är nöjda.

Säg att det här dådet har med invandringspolitiken att göra.
Tja, vi har ju redan haft dåd där skälet anges vara just att man blivit utvisad.
Så vilket du än gör blir det fel.

Ja jag säger det;
Den här typen av dåd är i det närmaste oundvikliga.
Man får vara jävligt nöjd när det inte sker så ofta.
Citera
2025-02-06, 02:03
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Det var en kommunal vuxenskola, inte en SFI- klass har riktade in sig på.
Ska vi inte hålla oss till vad det är. Inte som man vill att det skall vara för att ragga politiska poäng i tillvaron, eller få en guldstjärna i himlen.
Det finns massor av olika människor i en kommunal vuxenskola.
Vuxna individer som läser in grundskola och gymnasiet.
Vuxna som enbart vill läsa upp ett ämne.
Komplettera sina betyg.
Invandrare som lär sig svenska.
Datakurs m.m

Ja men du förstår jag har aldrig sagt att GM riktat in sig på en SFI-klass. Jag sade att SFI fanns på skolan. Lär dig att läsa ordentligt så spar du mer tid i framtiden.
Citera
2025-02-06, 02:04
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dörren
Jag tror aldrig man kommer kunna lösa problemet med ensamvargar.
Dom kanske säger någonting, men blir deras tankar mörkare, så tystnar dom.

Samhället sitter nu och letar lösningar för det vilda, och är det inte vapenlagarna, så är det psykvården.

Impopulär åsikt:
Vi kommer aldrig fullt ut komma åt ensamvargar.
Det är bara att konstatera.
Bevekelsegrunderna till varför man börjar förbereda ett dåd skiljer sig åt, och man kan inte genomföra ett samhälle där alla är nöjda.

Säg att det här dådet har med invandringspolitiken att göra.
Tja, vi har ju redan haft dåd där skälet anges vara just att man blivit utvisad.
Så vilket du än gör blir det fel.

Ja jag säger det;
Den här typen av dåd är i det närmaste oundvikliga.
Man får vara jävligt nöjd när det inte sker så ofta.
Finns inte många utav den kalibern som tur är. Håller med dig.
Går inte att undvika.
Går inte att lösa politiskt.

Men man bör nog se över hur beslut kan påverka människor. Se på saker ur individens perspektiv och livssituation.
Det fick man ju se nu, om det nu är just händelser med soc och arbetsförmedlingen som utlöste galenskapen.
Senast redigerad av gabrielle2 2025-02-06 kl. 02:16.
Citera
2025-02-06, 02:08
Medlem
Janina-Kazarinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SyltaTarzan
Mmmmje… jag ifrågasätter dig. Och jag kan konstatera att det fullkomligt kryllar av galningar som inte har förmåga att använda sitt förstånd.

Det som är otäckt med FB är när man inser att alla knäppisar som sitter och knapprar ner sina galna idéer i inlägg här faktiskt FINNS (till skillnad från gud och satan) och de finns mitt ibland oss. Dom ser förmodligen helt vanliga ut. Jag skulle förmodligen kunna stå bakom dig i kön på ICA utan att ha någon större misstanke mot dig. Du ser ut som vem som helst men är spritt språngande galen (uppenbarligen) inombords. Det är en väldigt obehaglig känsla.

Du får tro vad du vill, jag kunde inte bry mig mindre. Dina ord säger väldigt mycket om dig. Tack och adjö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in