Finns det någon tillförlitlig tidpunkt när GM avled? I TV4:s tidslinje får de uppgiften om hans död strax efter klockan 14. Första larmet om skjutningen kom 12.33.
Om (länken nedan) är strategin polisen ska använda vid sådana här situationer låter det som att det tagit väldigt lång tid?
Låter underligt men vem vet hur han innerst inne resonerade. Fanns det en sortering bland människor han sprang på i korridoren så kan han väl kanske haft en respekt för polisen också.
Klart att människor som inte har ett ärende i en skola eller anknytning dit ska få fritt tillträde.
Brukar du låsa dörren hemma eller är den vidöppen?
Jag låser inte dörren om jag är hemma, men det hör ju inte till saken. Min poäng är att vi aldrig tidigare haft några större problem med att obehöriga kliver in på en skola.
Sägs så enligt ett IG konto med tusentals följare.
Vilket om jag får fråga? Att ett konto har ”tusentals följare” gör det inte direkt trovärdigt. Hade det varit flera gärningsmän hade väl polisen gått ut med info om det?
Finns det någon tillförlitlig tidpunkt när GM avled? I TV4:s tidslinje får de uppgiften om hans död strax efter klockan 14. Första larmet om skjutningen kom 12.33.
Om (länken nedan) det här är strategin polisen ska använda vid sådana här situationer låter det som att det tagit väldigt lång tid?
Detta torde väl peka på att polisen bara stod och glodde utanför och väntade på dom och inte hade befogenhet att gå in i byggnaden?
Och i så fall hade ju skytten all tid i världen.
Är det så strategin ser ut i Sverige? Om det sker skjutningar, terrordåd med mera då ska polisen stå och glo och vänta på att Nationella insatsstyrkan ska komma?