2025-02-06, 00:18
Medlem
Deagle66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Vilka kriterier finns för 4 vapenlicenser? Blir man godkänd som autist?

Har du rent i krimregistret och har jägarexamen så kan du få det, Ja.
Citera
2025-02-06, 00:18
Avslutad
Han fick med någon soc-kärring som heter Camilla, samt någon man från Syrien medelålders 30-45 år typ, som förmodligen gick emellan och vart skjuten.

Så GM gick på rätt personer, vidrigt av dessa soc-kärringar att neka han bidrag. Men istället skänka en massa bidrag till somalier, fy fan!!
Citera
2025-02-06, 00:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Det framkom att han skonade vissa osv. Sen har det inte framkommit om alla offer bara tillhör socialtjänsten, därav viss spekulation tills vi får listan på alla offer.

Det som gör mig irriterad är tron om att det ens ska publiceras en lista på de avlidne, någon värdighet får de väl ändå ha. De kan inte föra sin egen talan om de ens vill att alla ska veta att den är avliden.
Citera
Medlem
KoktPotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svana
Tråkigt men svaret är ja..

Jag förstår han till 100%.. det rinner över tillalut.
Man tar saken i egna händer och ger tillbaks mot samhället som svikit hela ens liv..
En protest!

Och oskyldiga drabbas.. eller bara vänster röstande gärningsmän.
Terrorist, om du förnekar så ska du förneka att Hamas är terrorister. Det har också runnit över för dem.
Citera
Medlem
bonanbruses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aifosarinatak
Ah alltid någon som lyckas bli glapp i käften.

Det hjälper ju inte att media betalar för vissa bilder och information.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av laafham
För mig låter det som en kvinnlig röst som säger "men jag försöker jobba"

Kan det vara en socialtant?

Jag var säker på att de sa något med Europa först, men nu hör jag någon kvinna som säger "man måste ju jobba". Intressant hur det ändras vad man hör.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tollarp86
Kritiserar ej. Ställer motfrågor mot det som jag anser orimligt. Inget annat. Du har för övrigt inte en aning om mina tankar och funderingar men kan ändå påstå att jag äger del i samhällets förfall...?
Vad visar det på? Ditt tankesätt? Förfallet ligger närmare dig än mig skulle jag tro

Om man vill ställa krav på gängkriminellas anhöriga. Varför ställer man isåfall inte krav på dessa mongos anhöriga? Är det för att föräldrarna kan vara ”fina”.
Jag tycker definitivt detta är ett tema som borde diskuteras med. Många vill inte ha den skammen inom familj eller släkt. Man försöker minimera de besvär en individ har. Alltså rullar en tickande ”bomb” ute i samhället. Där det som nu börjar komma ut att orsaken var soc eller vad fan man har läst. I andra fall kan det vara något annat. Faktum är fortsatt en katalysator. Om krav börjar ställas på anhöriga. Då kanske det leder till att fler larmar. Hursomhelst är ju familjen helt körd nu? Elelr tycker du jag har fel.
Citera
Medlem
Lite märkligt att han som inte gillar folksamlingar eller konversera med människor, genomför dådet bland massa människor. Vore troligare att han legat som dold skytt på något tak och pangat mot människor, med hans bakgrund.
Citera
Medlem
bonanbruses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyaso
Jonas Simon

Vad är det för konstigt namn? Estniskt?

Det låter inte svenskt utan från antingen anglosaxiska länder eller Baltikum

Någon som vet?

Franskt. Det var någon som satt och släktforskade igår/inatt.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bonanbruse
Vilka tidigare uppgifter? Källa?

Någon skrev att dom sett 5 RIP storys på TikTok och att det var arabiska kvinnor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bonanbruse
Som närking med en närkingsk dialekt så tycker jag det låter mycket mer som "Jag kan inte jobba". Förutsatt att han pratar närkingska.

Jag instämmer Precis vad många här inte fattar att det dialektala spelar in hur man uppfattar vissa ord. Men en person från Örebro kan tydligt höra att han gormar "ag kan anint e obba" vilket jag tolkar också som " Jag kan fan inte jobba" J , K och F ljuden försvinner genom dörren i ekot från toaletten. Blir lite som att vara under ytan i en bassäng eller hålla för öronen i duschen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aifosarinatak
Det som gör mig irriterad är tron om att det ens ska publiceras en lista på de avlidne, någon värdighet får de väl ändå ha. De kan inte föra sin egen talan om de ens vill att alla ska veta att den är avliden.

I attacken på drottninggatan publicerades alla offer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in