2025-02-05, 23:39
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aifosarinatak
Det är exakt det som jag vill förmedla när FB:are gnäller över hur lång tid det tar att identifiera de som mist sina liv. Det är inte så lätt som man tror, det är ett pussell.

- Tyvärr har jag sådana tråkiga kunskaper. - Men jag ångrar inte att jag har dem.

- Inte så lämpligt för alla dock! - Som är i chock.

Mvh

/WTF
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xonia Wun
Jag letade upp originalklippet och komprimerade ljudet extremt hårt (för att ta ner nivån på skotten och jämna ut), EQ:ade lite och lyssnade sedan i bra hörlurar. Jag håller med, det låter onekligen som att någon säger ”ni ska bort från Europa”.

Det sägs något annat tidigare i klippet men det kan jag inte riktigt urskilja. Kanske ”det är en mördare i skolan”.

Jag tycker även att det låter som om någon pratar..altså har nån slags konversation lugnt utanför ? Inte skrik utan som att två personer står och pratar efter första skottet.? Eller är jag döv 🤭
Citera
Medlem
Sagodjurs avatar
Det jag tänker är, hade han haft Flashback och kanske tillgång till Laidback, hade detta kunnat förhindrats? Om han känt Flashbackgemenskapen?

Om folk t ex skrivit till honom i Den stora tråden där vi anklagar varandra för att vara bögar?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Skulle kunna var någon i korridoren som skriker till eleverna "ni måste in allihopa" eller liknande medan GM går i korridoren och skjuter. Tror inte han yttrar nått alls eftersom han verkar vara så pass nära toaletten.
Håller med... ÄNDÅ går TV4 och ETC ut som det HAR svaret... Men det är SKITKANALER... Det skriver ALLT möjligt om högern osv... De är KNAPPAST objektiva
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Tidigare klasskamrater: ”Något hände på högstadiet”

https://www.aftonbladet.se/a/W0XXWa?utm_source=androidapp&utm_medium=share

Något hände helt klart där, från ett år till ett annat ändrades han totalt.

Om inte annat så händer väl puberteten runt den åldern och det är väl inte helt ovanligt att vissa psykiska problem "blommar ut" just under de levnadsåren.
Citera
2025-02-05, 23:40
Medlem
Bananfobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillenEklund
Synd att mönstringen inte upptäckte hans Asperger.

Han kom väl aldrig så långt som till mönstring utan blev nekad i ett brev på grund av dåliga betyg? Sen vad hade det gjort för skillnad tänker du?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibululan
Din port kan sprängas ikväll.
Chansen att nån du känner i en skolskjutning är lika med noll.

Chansen att min port skulle sprängas ikväll eller att jag känner någon i en skolskjutning är praktiskt tagit 0 båda då jag inte bor i ett invandrartätt område. Däremot lider jag något fruktansvärt med offrens familjer och oroar mig för "hämndaktioner" av, precis som du säger, kriminella invandrare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laafham
Det stämmer att socialtjänsten regelbundet gör besök på plats på Risbergska.
Det är inte ett regelrätt kontor men socialtjänsten är där varje vecka.

Det finns också ett kontor för yrkesvägledning som kanske RA har blivit tvungen att besöka.
https://www.orebro.se/barn--utbildning/utbildning-for-vuxna/vagledningscenter.html

Socialtjänsten kanske skulle ha ett möte med honom på skolan, att han skulle vara tvungen att börja studera igen för att få fortsatt bidrag.

Finns det inte skrivit någonstans, tidning eller i tråden här, att det står att 2 st från socialtjänst som saknas? och barn som mist sin förälder.

**
Citera
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Här är första inlägget som gjordes med länken i tråden:

https://www.flashback.org/sp90920282

Den som gjorde inlägget har gjort en Google lens eller nått från artikeln han hänvisar till (VG.no) hur den tidningen fick tag i bilderna - ingen aning.

Ah Okey. Ja man kan ju söka efter liknande bilder om man redan har den från tidningen. Då är det uppklarat.

Men att lägga upp dessa random bilder för 11 månader sedan är fortfarande skumt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso

Något hände helt klart där, från ett år till ett annat ändrades han totalt.

ja, kraven i det sociala spelet förändrades helt. det kallas för pubertet.
Citera
Medlem
rent-a-n1ggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hahaxoxo666
https://gofile.io/d/QnMwuz

80+ bilder på R.A

snubben chillade till sig i Jamaica av alla ställen. Kan det fortfarande vara ett rasistiskt motiv bakom det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Skulle militären ha låst in honom i så fall, menar du?

Militären har psykologer som skulle ha tipsat sjukvården om honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in