2025-02-05, 22:42
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldemortZelenskyj
Det är uppenbart så att han har lämnats vind för våg under herrans många år, och att socialen, AF med flera har inriktat all sin kraft på att istället hjälpa Ahmed, Abdullah och Fatima med utbildning, jobb, bostad, tandvård och så vidare. Man har stött ut en kille med problem, och killen odlar därför sitt hat under år efter år, tills allt kommer ut på en och samma gång i vad man kallar ketchupeffekten.

Kanske, kanske inte. Vi vet väl egentligen inget om GM:s kontakt med myndigheter, annat än att han tidigare fått ekonomiskt bistånd, vilket sedan upphörde? Nu var dock min fråga om det framkommit någonstans huruvida han haft några faktiska vårdkontakter?

Både familjemedlemmar och andra i hans omgivning berättar att han var udda, dragit sig undan, etc. men så vitt jag vet har ingen nämnt något om faktiska vårdkontakter, men det är möjligt att jag missat någon publicering.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Det har jag aldrig skrivit. Jag anser dock att autister inte ska beviljas vapenlicens.

Nä de va nån annan som skrev de. Sorry. Asså ska o ska. Borde ju vara höga krav isf. Typ läkarsamtal, psykologsamtal osv... under en lååång tid.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chinisan
Håller med om att det låter som att skotten sker direkt utanför toaletten. Även om de är höga så låter det ju som att man även hör hylsan trilla i marken. Med utifrån det så borde man hört ropet avsevärt högre kanske? Samtidigt vet jag inte om eller hur mycket volymen höjts på det som skriks?

Det är flera ihopklippta stycken från olika tidpunkter. Det kan vara flera timmar mellan vissa. Polisen knackar ju på dörren och det var inte supersnabba in som det verkar
Citera
Avslutad
Citat:
Håller med om att det låter som att skotten sker direkt utanför toaletten. Även om de är höga så låter det ju som att man även hör hylsan trilla i marken. Med utifrån det så borde man hört ropet avsevärt högre kanske? Samtidigt vet jag inte om eller hur mycket volymen höjts på det som skriks?
Men jag tror jag lyssnade på originalvideon. Såhär ligger det till:

Gärningsmannen tycks vara alldeles utanför dörren (om än att gevärsskott låter väldigt högt och som du säger om att höra hylsorna). Verkar som om han skjuter mot minst två personer (en tjej och en kille). Och att killen stönar till följd av att bli skjuten. Man kan höra tjejen gråta.
Citera
Medlem
Någon som vet vad han hette innan namnbytet?
Citera
Medlem
Källa: Aftonbladet skriver följande!
Flera soc-anställda saknas
Motivet till dådet är ännu oklart för polisen. Rickard Andersson ska inte ha efterlämnat något brev eller annat som kan ge utredarna några ledtrådar. Men en av hypoteserna är att attacken var riktad mot socialen, enligt flera uppgiftslämnare.
Ett flertal anställda på socialförvaltningen uppges vara saknade.
– Den enda teorin man har att gå på är socialen-spåret, säger en källa.

Vad menas med detta, "saknas"någon som vet mer?
Citera
2025-02-05, 22:43
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillenEklund
Han hade redan vapenlicens. Behövde det ett ytterligare?
Det var ett år sedan. Vet du när MGM skaffade sin licens?
Citera
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillenEklund
Han hade redan vapenlicens. Behövde det ett ytterligare?

Är det offentlig handling och enkelt att se när någon fått en viss vapenlicens?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikolaii123
Tror fortfarande inte det är GM, jag uppfattar avståndet som "Några klassrum bort" eller "ner i korridoren" etc, skottet som avfyras, kastar ut hylsan inte mer än någon meter utanför toalettdörren

Jag tolkade det också som det först. Sen funderar om det inte är så att skotten smäller in i något strax utanför typ en dörr. Och de som faller ner på golvet glas eller något annat. Ljudet är liksom så dovt, en annan tanke som slår mig är hur ljudet påverkas om det är en lång korridor utanför.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marabouchoklad123
Jaha... jaja, då hade han väl autism. Men fortfarande, att sitta o skriva att alla med autism är våldsamma... Det är så sjukt fel.

Alla vet numera att folk med autism inte med automatik är våldsamma. 100% av folk som begår denna typ av aktioner har dock autism. Sorry to say. Sluta nu argumentera bara för att försvara en släkting. Som i alla fall 99 gånger av 100 inte kommer att göra något liknande. Så länge inte staten vänder denne ryggen.
Citera
Medlem
Citat:

Jag klippte enbart bort ljudet från skotten då man inte vill råka förlora öronen. Tycker rösten verkar vara längre ifrån än nedfallna hylsor då detta ljud är mycket klarare.

Det jag mest tycker mig höra vad som sägs i början är "Vad fan skall vi".

Bara spekulationer så klart, precis som tv4
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marabouchoklad123
Lägg ner! Finns ingenstans där det är bekräftat att gm skulle ha autism. Inte konstigt att folk ser ner på folk med npf efter vad man läst här...
det är ju också hjärndött om det är så att mobbning lett till detta
så är svaret från vissa att MOBBA MER? Jo men snälla, gör ert bästa för att skapa fler massmördare. suck..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in