2025-02-05, 21:57
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Bara lyssna på TV4 Nyheterna. Efter dom filtrerat bort annat ljud hörs det klart och tydligt.

"NI SKA BORT FRÅN EUROPA!!"
Jag hörde exakt samma ordfras, efter att ha förstärkt den korta sekvensen i Audacity.
För mig är det ingen tvekan om vad som skriks.
Jag lyssnade dock inte från tv4-nyheterna, utan ifrån en tidigare nedladdad fil som låg/ligger här i forumet.
Senast redigerad av Mandelbrot 2025-02-05 kl. 22:00.
Citera
Medlem
zombie-nations avatar
Hur kan soctanter saknas? Om han nu fått avslag så fattar jag. Avslag är lika med dödsstraff. Då kan man lika gärna ta med dem i döden. Hoppas det bara är soctanter. Fattar inte varför de inte pensionerade en människa med "utvecklingsstörning" som inte ens klarat grundskolan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pandark23
Socialtjänsten håller inte till på en Komvuxskola full av blattar. Socialtjänsten har egna lokaler i sina egna byggnader.

De har köpt utbildning till anställda på skolan.
Citera
Medlem
Flashbackatmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Den här ljudfilmen som det pratas om, är riktigt disturbing, jag lyssnade genom AI och ljudförstärkning X4:

GM säger högt och argt: Ni har kommit till Europa!
Offret: Försöker lugna GM genom att förklara sig och prata lugnt.
GM skjuter ett skott, offret låter plågat när han träffas.
GM skjuter ett skott till. Offret skriker dovt i smärta två gånger.
En kvinna låter hysterisk. Offret stönar dovt igen av smärta.
Offret fortsätter att stöna andfått, kvinnan låter emellanåt kontinuerligt chockad och hysterisk.
Offret fortsätter att låta som han har ont från sina skottskador.
GM avslutar med ett skott till och sedan tar ljudklippet slut.

Motivet är väl det gamla vanliga, en oförrätt mellan en etnisk vit svensk i utanförskap som tar ut sin hämnd på några ur den grupp han anser han skapat oförrätten. Synd när oskyldiga personer drabbas.
Var finns den?
Citera
Medlem
Masmos avatar
Citat:
Den här ljudfilmen som det pratas om, är riktigt disturbing, jag lyssnade genom AI och ljudförstärkning X4:

Offret fortsätter att stöna andfått, kvinnan låter emellanåt kontinuerligt chockad och hysterisk.

Motivet är väl det gamla vanliga, en oförrätt mellan en etnisk vit svensk i utanförskap som tar ut sin hämnd på några ur den grupp han anser han skapat oförrätten. Synd när oskyldiga personer drabbas.

Kan du ladda upp ljudfilen?
Citera
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pandark23
Socialtjänsten håller inte till på en Komvuxskola full av blattar. Socialtjänsten har egna lokaler i sina egna byggnader.

Herregud, dom går dit precis som alla andra i komvux gör. För att lära folk att söka bidrag..
Arbetsförmedlingar som går dit för att visa upp sig och visa hur man får jobb...

Detta får eleverna sen meddelade om vilka som kommer att dyka upp..

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lwaLLM/uppgifter-skolskjutningen-i-orebro-kan-ha-varit-riktad-mot-socialen

Komplicerat för dig kanske.. Men 1+1 blir 2....
Citera
2025-02-05, 21:58
Medlem
Bigpoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stonegrove
Men alltså, det låter så onaturligt. Att använda ordet "allihopa" när man är arg. Jag fattar att det här är lite analt, men jag tror inte någon skulle uttrycka sig så.
Att någon skulle ropa allihopa är mycket troligare än att just mördaren skulle ropa Europa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillenEklund
Nu vet vi åtminstone med säkerhet vad en person med Asperger syndrom och tillgång till vapen kan göra.

Som förälder till en numera vuxen unge med Asperger så håller jag med. Det är ett långsiktigt, och ofta krångligt, arbete att få vår dotter att intellektuellt inte spåra ur på något vis. Den enda metod som fungerar är att ifrågasätta när hon drar iväg åt något ogenomtänkt håll, men det kan nog vara svårt för föräldrar som hellre döljer problemen.
Citera
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burninator
Man får inte licens på tre dagar, men jägarexamen kan man få. Licens får man söka per vapen, och kan ta allt från någon vecka till ett par månader beroende på belastning hos polisen.

Oj, menar examen såklart

Men precis, det är inte så lång tid liksom. Det är såklart inget han bestämde sig för dagen före men du kan ju lätt få ut ett vapen under rätt kort tid
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Väldigt tråkigt att saknas en massa social-tanter, som ingen vet vilka dom är. Men tydligen är det ett antal stolar som saknar uppvärmning, å på så sätt kan dessa befaras saknade. Å en skolklass ingen vet vilka som gick där. Kan det bero på att majoriteten har ett antal fiktiva identiteter, beroende på vilken myndighet som besöks. Detta blir detektivarbete!

Jag tror att social-tant-spåret är det mest sannolika just nu.
Citera
Medlem
pontassss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filteer
100%

Jag ser tydliga likheter med Daniel Nyqvist, dvs dubbelmördaren i Linköping. Han gick igenom en liknande personlighetsförändring. Från att ha varit relativt välfungerande till att utveckla en beteende-störning innan han utförde sitt illdåd. Levde även han väldigt isolerad och utan vidare kontakter med omvärlden, men detta efter dubbelmordet. Två enstörningar och ensamvargar.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:

Jag hör anropa, allihopa, ropa. Vi får väl se framöver vad som stämmer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in