2025-02-05, 20:11
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wick
Nej din mupp det var ingen som sköt ihjäl folk.

Jo det var det. 63 personer dog. Mordbrand är mord det med. Massmord alltså. Ingen sköts men det var inte det han skrev om.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Skitsamma om han dödar barn, vuxna, svenskar eller invandrare. Lika illa vilket som.
Nej, små barn är mycket värre fattar du väl själv?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Tvångsvård finns, LPT. Då krävs det att en person riskerar att skada sig själv eller andra. Eftersom GM var en enstöring borde någon ha larmat men vi vet ju inte så mycket än.

Det är väl ingen som larmar för att någon är en enstöring.
Folk kan må dåligt, men ju mer isolerad man är, desto svårare att få någon larma.
Ensamvargar är en grupp förövare man aldrig kommer komma tillrätta med (i stort)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Eh det säger han väl knappast? Har du och tv4 några superöron så att ni kan höra ljud som är helt omöjliga att höra?

Jag tror jag litar på tv4:s ljudanalys här. Jag tror inte man gått ut med något sådant om man inte var 100% säker på att ljudanalysen var korrekt.
Citera
2025-02-05, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george-nada
Menar du kvotflyktingar så är det inga många sådana som kommer hit, dom har inte råd med resan hit.

Nej, man är inte avsvarig för massmord för att man säger vad man tycker och tänker om invandring.

Man är inte direkt ansvarig. Men man sår frön hos svagsinta som sen tror sig vara ädla riddare i sin förvridna världsåskådning. Finns många exempel på detta där dom skrider från tanke till handling.
Citera
2025-02-05, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wick
Nej din mupp det var ingen som sköt ihjäl folk.

Mordbrand.
Citera
2025-02-05, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Jag tror jag litar på tv4:s ljudanalys här. Jag tror inte man gått ut med något sådant om man inte var 100% säker på att ljudanalysen var korrekt.

Har lyssnat på den 100 gånger nu och det låter som ”vi måste ut allihopa”

Haha alltså, vad får ni ”ni ska ut ur Europa ifrån”? Det låter inte ens nära haha.
Senast redigerad av Kimma7 2025-02-05 kl. 20:15.
Citera
2025-02-05, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crawlah
Nej, små barn är mycket värre fattar du väl själv?

Absolut inte din dumma jävel. Ett människoliv är ett människoliv. Just därför som domstol inte gör skillnad på åldern på den som blivit mördad.
Citera
2025-02-05, 20:15
Medlem
Propangandians avatar
Jag har funderat över när detta skulle ske just pga den enorma propaganda som riktats mot speciellt muslimer , förutom privatpersoner så använder flera länder propaganda som vapen för att splittra oss eller påverka vår uppfattning om konflikter.

Att en ensam man med vapen som även ställs inför all skit plus de vanliga problemen med att förstå att han antagligen kommer dö ensam vid sitt skrivbord får plötsligt en grov snedtripp o går ut i krig utan att förstå att det är mot sitt eget fosterland...eller så kanske han känner att det inte är hans land längre..

Hur som helst otroligt tragiskt ,det inte är längre så konstigt just pga hur lättpåverkade vi är idag.
Bara en snabb tanke
Citera
2025-02-05, 20:16
Medlem
Jag gillar inte människor rent allmänt, två tre av tio är ok.

Läser man härinne får jag reda på varför.
Citera
Medlem
george-nadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av savagemamii
Här har du en. Finns nog fler.
Varsågod
https://www.statista.com/statistics/476456/mass-shootings-in-the-us-by-shooter-s-race/

Edit , Trollhättan, Malmö Latin och nu Risbergska har minst en gemensam nämnare. Gärningsmännen var svenskar(vita).
Tack för länken.

Speglar populationen ganska bra, ca 61% vita i USA och dom står för 52% av masskjutningarna. Det betyder ju att dom är mindre benägna att utföra dessa dåd än bruna.
Citera
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenvetvemhihi
Precis, man kan ju börja läsa på statistik om vad det är för människor som gör såna här dåd. Vita män.

Vänstermuppars förståelse för statistik är verkligen under all kritik.

Statistiken säger att vita är underrepresenterade i masskjutningar. Menar du att vita amerikaner förtjänar att pekas ut när de med 75% av befolkningen (färre idag, men ungefärligt genomsnitt under 1982-2024) begår 54% av masskjutningarna?

Om vi säger att vita utgjorde 99 procent av befolkningen i ett visst land och begick 90 procent av masskjutningarna, medan svarta utgjorde 1 procent och begick 10 procent av masskjutningarna, hos vilken del av befolkningen anser du att det finns ett problem?

Nu är inte statistiken fullt så utpräglad i just fallet masskjutningar, skillnaden är mycket större när det gäller typ alla andra våldsbrott. Men vita begår fortfarande färre per capita än svarta, och dessutom färre än orientaler som är den enda rasgrupp som begår färre våldsbrott än vita överlag.

Men vi ska se det som ett "vitt problem" därför att vita begår strax över hälften av masskjutningarna i ett land där de utgjort tre fjärdedelar av befolkningen? Har jag förstått dig rätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in