2025-02-05, 19:46
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Rätt många soc-fall som går på komvux kanske?

Fortbildning?
Eller kanske samarbeten?
Inte alls orimligt.

Nedan är inte till dig utan till andra jag läst i tråden:

Folk hänger upp sig på de mest idiotiska frågorna just nu.
Fattar inte vad som hänt med "trådisar" som annars har vett i skallen i andra trådar.
Har dom supit vin så jävla regelbundet, ofta och mycket att deras hjärnor är helt jävla trasiga?

Har läst delar av tråden och blir fan mörkrädd.
Att diverse troll vill provocera och underminera och skapa större konflikter kan jag förstå
-det är deras jobb..

Men när annars "normala" skribenter redan klagar på polisen och deras "brist på information" och deras arbete osv-då får jag fan upp ett enda ord: SVIKARE.
Samma bitvis med journalister. Det finns idioter även däribland.

Om man försöker samla sina återstående tre hjärnceller man har kvar efter allt jävla smygsupande
så kanske man kan komma ihåg hur terrordådet på Drottninggatan "updaterades" på nyheterna..
Eller bristen... Hur lång tid det tog innan tex den offentliga bekräftelsen på lilla Ebbas död tog.
Hur det spekulerades här.. till å med beskrev hennes jacka har jag för mig... folk var som hungriga vargar här.
B*L*Ä !

Flashback var hysteriska även då, liksom nu.

Ni är fan HYSTERISKA och jävligt korkade! Vilka jävla bimbos. Kärringar.

Med er som "vänner" behöver vi fan inga fiender!

Hur fan ska ni reagera om Sverige utsätts för en stor attack?
Ni kommer inte klara er 10 minuter med tanke på hur hysteriska ni är.
Ni måste veta alla detaljer NU NU NU?
Annars är myndigheterna dumma!
Ni kommer orsaka en än värre situation, ni är fan inget att hänga i granen när det väl gäller!
Patetiska!

Låt polisen sköta jobbet medan ni tar ännu ett glas vin hemma i fåtöljen.
Men spela fan inte Allan ballan. Vem fan tror ni att ni är??

Låt polisen med flera beta av steg för steg och de kommer lämna ut info till er när DET E DAGS!

Ni är inte de prioriterade just nu!! Gråt på!

Om polisen förtjänar kritik så kommer de få det senare-baserat då på fakta (!) och inte en massa jävla spekulationer och tyckanden (utan kunskap) från ovetandes fårskallar på FB.

Till alla offer och alla vittnen och anhöriga: Jag beklagar djupt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Du följer ju tråden- du vet vilka inlägg som finns- och rasistiska inäggen kan du inte förneka.
Det är klart att mördaren tagit till sig all shit rasism-propagandan. Ingen ide att förneka..

Vem vet men hittills har polisen inte bekräftat något så folk borde chilla. Dessutom hade killen några år tidigare gått på skolan vilket är en stark koppling och ger en uppsjö av motiv, såsom hämnd för mobbning. Det råkar också vara nr 1 motiv för alla skolskyttar...
Citera
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
Varför så svårt att identifiera de avlidna . De har inte blivit brännda utan har id kort på plånboken klass lista finns . Jävla polis arbete .
Nyanlända har inte alltid fått personnummer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Vi andra vet inte vilka som är offer. Du kan väl länka till offrens identitet, så säger jag ingenting om att du rimligtvis hör och tror det du önskar vore sant.
''Yusuf Abdow, ordförande i Örebro moské, känner många av familjerna som är drabbade. Han var med på sjukhuset när de läste upp listan med skadade och saknade. När informationen om vilka det är som omkommit kommer tror han att det kan bli stökigt.

Och polisen är ”beredd på det mesta”.
– Vi gör fortlöpande bedömningar om det får konsekvenser i samhället på något sätt, säger Lars Wirén.

Vad är det ni är oroliga för?
– Det kan vara motdemonstrationer, opinionsyttringar, eller personer som vill agera på egen hand.''

Vad mer behöver du? Tror du verkligen att polisen skulle gå ut med offrens identitet just nu? Det skulle ju bara leda till kaos.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ingakrig
Många här som inte vill acceptera att han kan vara eller är rasist dvs en högerextrem terroristattack. Inspirerad av SD och vår statsminister. Jobbigt att se sig själv i spegeln. Hat föder våld.

Källa tack!

Har du kontaktat polisen med dessa uppgifter?
Citera
2025-02-05, 19:47
Medlem
Smygknullarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
Varför så svårt att identifiera de avlidna . De har inte blivit brännda utan har id kort på plånboken klass lista finns . Jävla polis arbete .

Sönderskjutna ansikten? Ensamkommande som saknar anhöriga som kan identifiera?
Citera
Medlem
En fundering.
Varför släpper media alla filmer som finns.
Ofta ber polisen om att inte dela filmer gällande våld skjutningar osv.
Tex de filmerna som spreds som en löpeld på mordet i Landskrona på den 14 åriga tjejjen.
Då hotade både media o polisen att man kunde bli åtalad för spridning.
Men nu är det plötsligt ok.
Citera
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av euromixers
Vad är det där för skola egentligen? Klassrum med sängar?

"En av dem som gömde sig i ett klassrum tillsammans med tre kompisar under skolskjutningen var Hellen. Skytten var så nära att de kunde höra fotstegen utanför dörren. Hon berättar att de låste dörrarna och gömde sig under sängar som var uppställda i klassrummet i ungefär två timmar."

https://www.tv4.se/artikel/sJlcK06eFGBuXErFc53gX/skolmassakern-i-oerebro-haer-aer-timmarna-som-skakade-sverige
På komvux är det vanligt med undersköterskeutbildning. Liggande vård, vändning-och lyftteknik ingår i kursplanen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rarecube

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/rickard-anderssons-granne--tanker-pa-vad-som-kunde-hant/

Man SER det i ögonen på honom, i den tomma och mörka blicken, att han är svårt sjuk. Jag ser det inte i bilder från hans barndom direkt utan det börjar dyka upp i bilder från det att han är tonåring.

Grattis till din nyfunna expertis inom pseudovetenskap. Du har redan gjort en hel del viktiga slutsatser och du bör ringa polisen omgående om meddela att dina djupa kunskaper står till deras förfogande. Freud återuppstod dessutom från sin grav och vill ha ett möte med dig imorgon kl 11.00 han bjuder på lunch.
Citera
Medlem
Svårt veta hans motiv men ett kan ju vara att han anser att "invandrare får hjälp av soc men inte jag"
Citera
2025-02-05, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wankelman
Legala vapen används ytterst sällan vid brott, så ja.
Sen är kniv det vanligaste mordvapnet i Sverige
Med reservation för senaste tidens gängskjutningar..

Mm. Och vad som helst kan ju användas till vapen. Bilar t.ex. ska vi förbjuda bilar också då eller?
Nej. Om man vill motverka brott och skolskjutningar och liknande, så är enda sättet att ha ett homogent enat samhälle och en hälsosam kultur där folk mår bra.

Nästan alla terrordåd i Europa har varit muslimer, och de som inte varit det (Breivik, Tarrant (visserligen i Nya zeeland) skolskjutningarna i finland etc) har antingen varit personer som varit emot massinvandring och gjort sina dåd som en effekt av det eller deprimerade mobbade personer som inte mår bra, som säkert hade mått bra i ett bättre samhälle.
Citera
2025-02-05, 19:48
Medlem
Att hans måltavla är socialtjänsten passar ju väl in på hans taxerade inkomst och nyligen förlorade bidrag (enligt Aftonbladet).

Klippet från TV4 ger jag inte mycket för. Lät som ”ni måste ut allihopa” första gången jag lyssnade. Och kan lika gärna kommit från personal
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in