2025-02-05, 19:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av buhbye
Du har redan loosat cash money nu då. Då en av de döda var tydligen en svensk kvinna. Och en av vittnena som han hade ögonkontakt med men han lät henne bara gå förbi var mena kvinnna som stod o prata sen i nyhetsbladet..

Nix, det blev vinst, MiniBreivik sa "ni ska ut ur Europa" sen fortsatte han att döda!
Citera
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Då vet vi, ännu ett brott i hatets och intoleransens namn.
Utfört av en incel som skulle kunna vara en av hundratals här på Flashback tyvärr.

Vi har fått vår "Mini-Breivik"

Lägg ner det där jävla fjanteriet nu...
Citera
Medlem
Målet verkar vara anställda på socialförvaltningen som utbildade sig på skolan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yimTLGT
"Såklart olagligt" ungefär som att skjuta 10-20 pers då eller hur menar du?

Den stora frågan är hur svårt det är.
Det var någon annan som sade att vi inte hörde hagelpatroner landa på marken så jag är öppen för att detta är ett onödigt sidospår

Det jag menar är att du utför ett brott om du pillar med detta och modifierar om ditt vapen.

Jag vet inte exakt hur svårt det är men såvitt jag vet så är det svårt. Sen är det omöjligt att säga eftersom det ju finns flertalet pumphagel modeller med olika delar och komponenter.

Du måste mer eller mindre skruva isär hela din bössa och precis samma sak gäller om du ska återställa den. Så det är inget ngn vanlig jägare gör för skojs skull. Eftersom du som jägare har licens för jakt inte sportskytte.

Går inte speciellt mycket långsammare att handladda din bössa med fler patroner. Dessutom är det ngt man går igenom som är användbart vid t.ex fågeljakt.

Sen så är det även inte speciellt populärt med pumphagel för jakt. Oftast bock eller automat som är det de flesta jägare använder.
Citera
Medlem
Turbaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SegPanda
Tydligen gillade han att köra bil så man får anta att han hade ett fordon, annars hade det varit ytterst skumt att ta sig 55 minuter bort utan att någon reagerar på hans klädsel + vapen.

Enligt folk som tror sig veta som allt annat i denna tråden så hade han vapen i en gitarr väska..
Men vem vet. knappt vittnena vet vad som hänt igentligen.
Citera
2025-02-05, 19:18
Medlem
Rickard hade nog byggt upp en ilska mot socialtjänsten samt ett hat mot invandrare från mellanöstern och afrika. Jag är relativt övertygad om att samtliga brottsoffer eller i princip samtliga är medarbetare på socialtjänsten eller komvuxelever med utom europeisk bakgrund. Vi får se vem som har rätt?

Ni kan ju börja med att kolla på denna video

https://www.tv4.se/artikel/7qTRgWLWukxyqdqrWOwTyY/ropet-innan-skotten-pa-skolan-ni-ska-bort-fran-europa
Citera
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArttuWiskarin
Många verkar vilja göra det till en politisk diskussion, både till höger och vänster.

Men av det som framkommit hitills kan vi konstatera att det troligtvis inte rör sig alls om politik eller något större motiv...

Killen är var gravt psykiskt sjuk och har varit sen ungdomen. Gick aldrig ens ut skolan med betyg, aldrig jobbat eller haft kontakt med andra människor.

Tydligen blev han mobbad + klarade inte ens komvux... då orkar kanske inte personen i fråga längre och bestämmer sig för att detta är enda vägen ut. Sen att det råkar vara mer invandrare på komvux har nog mindre med motivet att göra.

Mobbning slutar aldrig bra i längden.
Precis så är det! Bästa inlägget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
Enligt vittnesutsagor har han gått förbi folk utan att försöka skjuta dem. Om det beror på selektion av offer eller bara nåt annat låter jag vara osagt. Men han sköt inte allt han kom i kontakt med.

Har du själv pratat med dessa vittnen? För det är raka motsatsen till vad jag fått för information från personer som varit mitt i händelsen.
Citera
Medlem
guderis avatar
Det ända jag hör är "bla bla bla allihopa!!"
Citera
Medlem
Har misstänkt GM några sociala medier? Digitala spår?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fladdertacka
Kan det vara så att offren inte kan identifierad pga att de är papperslösa?

Varför skulle det vara så? För att det skett i lokaler där bland annat SFI huserar?
Citera
2025-02-05, 19:19
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skattensmysterie33
Rickard hade nog byggt upp en ilska mot socialtjänsten samt ett hat mot invandrare från mellanöstern och afrika. Jag är relativt övertygad om att samtliga brottsoffer eller i princip samtliga är medarbetare på socialtjänsten eller komvuxelever med utom europeisk bakgrund. Vi får se vem som har rätt?

Ni kan ju börja med att kolla på denna video

https://www.tv4.se/artikel/7qTRgWLWukxyqdqrWOwTyY/ropet-innan-skotten-pa-skolan-ni-ska-bort-fran-europa

Nej det enda jag hör är "... ... allihopa!!!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in