2025-02-05, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Polisen sa igår,att identifieringen måste ske genom tand och fingeravtryck.
Sedan skulle anhöriga skulle identifiera genom smycken kläder osv.
Av detta tolkade jag att de skjutna personerna, skjutits i huvudet.
Av skarp kaliber mot huvuden o trasat sönder ansiktena. Man tillät inte anhöriga få se detta..
Det som gäller idag år 2025, är väl att man identifierar personer med DNA.
Annars är det väl främst hudfärg, hårfärg, föelsemärken eller eventuella tatueringar som kan var till hjälp vid identifiering.
Hoppas att allt detta skall lösas snabbt och smidigt, det måste ju vara en fasa att som efterlevande behöva gå och vänta på besked även om man redan har sina aningar
R.I.P. till alla dödsoffer.
Citera
2025-02-05, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Nej. Du har ju inga argument uppenbarligen för varför han skulle öppna en öppen toalett. När den är låst är det större risk att han skjuter igenom den.

Tror du får läsa mitt inlägg igen.
Flera gånger.
Då kanske du fattar.
Men jag tvivlar starkt.
Citera
2025-02-05, 19:13
Medlem
Turbaas avatar
Något ni missat lite,

Tar 55min att gå från RA´s hem till skolan.

Antar att han inte har en bil då folk påstår att han lever på soc.
Citera
Medlem
Jag fick bara en tanke om vad som kan ha triggat igång detta.. Det första jag tänker på är endå Momika.. Att detta blev droppen som fick bägaren att rinna över.. kanske brände han en koran innan han gick ut o skjöt sig själv..
Ja jag vet, långsökt..
Citera
Medlem
Verkar vara ett terrordåd, högerextremistiskt sådant. Sverige borde sträva efter att få världens strängaste vapenlagar.
Citera
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fladdertacka
Kan det vara så att offren inte kan identifierad pga att de är papperslösa?

Nej.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Det som skriks i videon kan lika bra vara någon som varnar andra... Går överhuvudtaget inte höra vad som sägs... TV4 försöker skapa upplopp så de ska få mer nyheter.

De vill sätta svenskarna i dålig dager. De vill visa att vi är rasister. Ett led i att manipulera bort SD från makten. Allt för att muslimerna ska bli fler och vita färre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
På vilket sätt blir det en terrorist, även om hans motiv var rasistiskt? Vilken är organisationen som ligger bakom? Vilka är det som utpressningen riktas mot? Vilka terroristrekvisit är uppfyllda enligt dig?
Terrorism (från latin terror 'rädsla, fruktan')[1] är det systematiska och hänsynslösa användandet av våld eller förstörelse, för att genom att injaga rädsla försöka tvinga fram politiska förändringar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Det kommer slinka igenom sådana här personer hur du än gör. Sverige har bland de hårdaste vapenlagarna och rutiner i världen. Att detta hände beror inte på bristande vapenkontroll, det beror till 100% på bristande psykosocial miljö och det fanns inget någon utomstående kunde gjort. Det var enbart familj, släkt och andra människor som var i direkt regelbunden kontakt med människan som kunde gjort något. Det var det totala utanförskapet som orsakade detta, inte polis eller bristande lagstiftning.
Det tror jag inte riktigt på. Enligt nuvarande regler skall man vara skötsam och kunna motivera varför man vill ha vapenlicens.
Redan här kan man ju säga att han inte har något på sig i belastningsregistret, men hur motiverade han behovet? Han kan ju knappast ha varit jägare eller sportskytt då han inte hade kontakt med andra människor och inget arbete.
Man skulle dessutom kunna ha någon regel om att man ska ha ett psykologutlåtande om lämplighet och att någon annan person får skriva på ansökan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fladdertacka
Ur artikeln: "– Så ble det en pause på kanskje en halvtime, så begynte de igjen. Det hørtes ut som et automatvåpen. Veggene og gulvet ristet."

En paus på en halvtimme? Hur är det möjligt?

Gissar vi får ta allt med en nypa salt.
Har man panik upplever man kanske att livet går i slowmotion.
Så en upplevd halvtimme, kan vara 3 min
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bahzerath
Framkommer faktiskt att han har varit selektiv, men inte utav vilken anledning

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0VqOLA/uppgifter-skolskytten-i-orebro-skonade-vissa-gick-bara-forbi

Skulle tro att uppgifterna är hämtat ur luften från tex Flashback för att få en bra rubrik, information som kommer direkt ifrån händelsens mitt väger mer för mig.
Citera
Medlem
uffepuffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
Rasist, asperger, bidragstagare... problem med skolan, socialen, familjen (han bytte ju efternamn ifrån mammas). Inga kompisar eller socialliv, inga flick/pojkvänner.

Lågodds att han prickar alla rätt på looser lista.
Saknas missbruk, än så länge, men tror på medicinering i alla fall.
...samt 10k inlägg i "integration och invandring" gissningsvis!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in