2025-02-05, 19:07
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrAcKmAn
"Ni ska bort allihopa", "Ni ska dö allihopa" osv.

De där köper jag inte med "en expert sa". Basic att man vet om de klassiska illusionen med ljud, att du kan höra helt olika saker beroende vad du läser samtidigt, eller tänker dig höra. Testa själv, finns hundratals exempel.

E.g. https://www.youtube.com/watch?v=xm6tPMjp9WU
Håller med dig, mcgurka effekten... Läser man en text så är det den man hör.
Citera
Medlem
kan inte lita på nyheterna, allt kan förvrängas med AI
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrAcKmAn
"Ni ska bort allihopa", "Ni ska dö allihopa" osv.

De där köper jag inte med "en expert sa". Basic att man vet om de klassiska illusionen med ljud, att du kan höra helt olika saker beroende vad du läser samtidigt, eller tänker dig höra. Testa själv, finns hundratals exempel.

E.g. https://www.youtube.com/watch?v=xm6tPMjp9WU

Ja, men det är ju snällt av TV4 att texta så att tittarna förstår vad de ska höra...
Citera
Medlem
Turbaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
TV4 försöker starta ett raskrig.

håller med, inte alls självklart vad han säger i videon.

Tänk att han pratar som dom pratar i örebooo.
Citera
Medlem
DARYLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Är inget som kommit ut vad jag vet iaf. Men när man hör skotten inne på skolan kan man ganska lätt säga att det är grövre kaliber än 9mm i alla fall.

9 mm existerar inte i jaktsammanhang, utan är en pistolammunition. Det värsta vapnet du kan ha på jakt är en vanlig älgstudsare och den har 7,62 mm. Och du kan absolut inte höra vad för ammunition som används. Den klenaste kalibern (22:a) kan låta mer än en studsare med ljudämpare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaneBellingham93
*Rapporter om att han har beef med socialstyrelsen kommer fram, tydligen ska personal vara försvunnen, något som passar in på hela hans historia*

2 minuter senare:

*Ett klipp publiceras där man tydligen ska höra "Ni ska bort från Europa" publiceras, finns ingen annan information om att denna person skulle vara kopplad till någon sådan ideologi*

Nu är informationskriget igång...

Det kan ju vara så att han skyller på invandringen att han inte fick pengar från socialtjänsten. Inte första gången någon hade haft en sån tanke.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av misstanksam
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lwaLLM/uppgifter-skolskjutningen-i-orebro-kan-ha-varit-riktad-mot-socialen

Teorin: Dådet kan ha varit riktat mot socialen
Hahaha tror du det där på riktigt? De vill hitta på vad som helst för att skydda riktiga motivet. ''Jag är arg på socialen, nu ska jag ta mig till komvux och döda oskydliga muslimer'' seems legit.
Citera
2025-02-05, 19:08
Medlem
Skitsnack alltihopa. En komplott mot svenska folket. Ett led i att sätta SD i dålig dager. Att kalla hela svenska folket för rasister. Nu går det snabbt att hitta saker för att pissa på vita och försköna muslimerna. Det här ger mig en dålig magkänsla. Ett led i folkutbytet!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhereIsRussia
vad gör socpersonal på komvux?

Rätt många soc-fall som går på komvux kanske?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 347frama
Så han trodde att han skulle få sitta hemma hela dagarna och leva på andras bekostnad.

Helt ärligt så kan jag tycka att folk med autism bör få extra stöd när det kommer till att skriva anställningshandlingar och stärka sin förmåga att lyckas i intervjuer.

Det är verkligen inte lätt om man har Autism, och det är en hel del spill av arbetskraft som absolut hade kunnat bidragit till samhället om de bara fick lite annorlunda struktur på de normala anställningsprocesserna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe89
Jävligt magstarkt att gå ut och säga att någon ropar "Ni skall bort från Europa" när det är väldigt otydligt vad som sägs. Är ju även det rena spekulationer.

Borde varit fler som hört detta sägas i sådana fall kan jag tycka

Det är också rentav farligt då det kan skapa rasmotsättningar eller värre...

Han sa kallades sig åtminstone inte "Knight Commander Andersson"...
Citera
2025-02-05, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Om det är samma person som skapat den där tråden här på Flashback så tyder det på att han hade utfört detta dåd med eller utan invandrare i Sverige.
Troligt att han inspirerats av den anda som råder, och rasism sprids. Kan inte förnekas.
I denna tråd finns många rasister, och som vanligt har de alla noll kunskap om muslim o jihadist.
Mördaren kan också inspirerats av israrliska soldaters framfart i Gaza.
sköra individer tar intryck-lättpåverkade av högerextremism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in