2025-02-05, 18:59
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnflygandeKo
Att mörda folk , gängkriminella eller ej kommer enbart leda till ökade spänningar och större hotbild mot etniska svenskar .

Det är politikernas ansvar att lösa detta. Sätta in krafttag och påbörja massutvisningar för de invandare som ej kan sköta/göra rätt för sig.

Svenskar som denna kille måste vi försöka fånga upp tidigare, om han nu hade överlevt detta dåd så skulle han självklart låsas in för all framtid.

Tragiskt detta som har hänt och att oskyldiga människor fått sätta livet till.
Ja du har såklart rätt. Detta sätter mera tension givetvis..

Detta kommer också göra så att gängkriminella kommer ha mycket mindre respekt för svenskar och känna sig ännu mera manade till våldsdåd tyvärr.. Detta kommer eskalera totalt tyvärr. Sverige är djupt i skiten och det är tragiskt att se på från ett annat land där jag känner mig tryggare att leva.
Citera
2025-02-05, 19:00
Medlem
Samhället är ju totalt korkat, som inte fattade att det bara kunde gå åt helvete med kombinationen, ingen vilja till jobb, ingen som helst inkomst, bitterhet och vapen/jaktintresse, vana vid att döda och ägare av flera vapen.... vad fan hade samhället väntat sig...förstod ingen i förväg hur det skulle bli?? Tickande bomb!! Otroligt dumt!!
Citera
2025-02-05, 19:00
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wasp101
"Ni ska ut ur Europa", sägs det enligt Tv4.

.

Stämmer detta så framstår motivet som väldigt ideologiskt kan en annan tycka. Samtidigt hos polisen:

Citat:
Vi har tillräckligt på fötterna för att säga han agerande ensam och att allt tyder på att han agerat utan ideologiskt motiv, säger Sophia Jiglind som lyfter att spekulationer om mannens motiv cirkulerat i sociala medier.

https://www.svd.se/a/Xj3J9n/polisen-om-motivet-efter-skolskjutningen-i-orebro
Citera
2025-02-05, 19:02
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyrelseProffset
Ja, detta är en tråd för politisk diskussion. Om du inte gillar den aspekten så finns det andra trådar om händelsen som du kan hålla dig till.

Moskéerna i Örebro varnar för islamistiska verdergällningsattacker, det är inget som är taget är luften. Att detta spelar det islamistvänliga rödgröna blocket i händerna är uppenbart. Och att massvis med islamister hetsar mot allt som är svenskt ser du över alla sociala medier som existerar.

Så vad i min reflektion är det som du har problem med?

Vänliga hälsningar,
S.P.

Har inte satt mig in i (ännu ett) dådet.
Har gärningsmannen skjutit uteslutande muslimer?
Eller bara random och då såklart fått med någon muslim?
Citera
2025-02-05, 19:02
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Exakt. Synd att man inte fångade upp honom och gav honom hjälp. Då hade elva människor levt idag.

"man"? Vem skulle det vara? Ingen i dagens Sverige bryr sig om annan. Enda chansen att bli uppfångad är om man fyllt i ett jag-vill-bli-uppfångad-formulär och skickat in enligt korrekta former. Och betalt sin avgift såklart.
Citera
2025-02-05, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Samhället är ju totalt korkat, som inte fattade att det bara kunde gå åt helvete med kombinationen, ingen vilja till jobb, ingen som helst inkomst, bitterhet och vapen/jaktintresse, vana vid att döda och ägare av flera vapen.... vad fan hade samhället väntat sig...förstod ingen i förväg hur det skulle bli?? Tickande bomb!! Otroligt dumt!!

Samhället måste bli bättre på att fånga upp sådana här personer. Familjen undrar man ju också om de inte såg hur han mådde, men kanske de försökte hjälpa, eller så dolde han det för dem.
Citera
2025-02-05, 19:04
Medlem
JanFyhrholdts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Exakt. Synd att man inte fångade upp honom och gav honom hjälp. Då hade elva människor levt idag.

Tvärtom, många fler hade dött om han fått hjälp.
Citera
2025-02-05, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
"man"? Vem skulle det vara? Ingen i dagens Sverige bryr sig om annan. Enda chansen att bli uppfångad är om man fyllt i ett jag-vill-bli-uppfångad-formulär och skickat in enligt korrekta former. Och betalt sin avgift såklart.

Bra svar, men det är felet med vårt samhälle idag, det är för byråkratiskt och omänskligt.
Citera
2025-02-05, 19:05
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnflygandeKo
Att mörda folk , gängkriminella eller ej kommer enbart leda till ökade spänningar och större hotbild mot etniska svenskar .

Det är politikernas ansvar att lösa detta. Sätta in krafttag och påbörja massutvisningar för de invandare som ej kan sköta/göra rätt för sig.

Svenskar som denna kille måste vi försöka fånga upp tidigare, om han nu hade överlevt detta dåd så skulle han självklart låsas in för all framtid.

Tragiskt detta som har hänt och att oskyldiga människor fått sätta livet till.

En sak som ni svenskar glömmer när det gäller massinvandringen, inte bara alla kriminella problem är att det skapar högre tryck på arbetsmarknaden och gör att tröskeln för att ens komma in på arbetsmarknaden blir skyhög. Högre arbetslöshet helt enkelt.

Alla behöver inte vara superintelligenta (ni svenskar är det inte, tro mig) eller supersociala men kan ändå produktiva i ett jobb. Massinvandringen har gjort att invandare tar dessa jobb istället.
Citera
2025-02-05, 19:06
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:

+1
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Finns nog en hel del med den kombinationen som aldrig kommer att göra något som är i närheten. Kommer osökt att tänka på norrland med sina många arbetslösa män varav många antagligen är jaktintresserade.
Citera
Medlem
mrmiltons avatar
Citat:
Har aldrig funnits fler diagnosungar med specialbehandlingar än idag. Snarare var han i så fall precis för gammal innan det värsta daltandet börjat. Hade han idag varit i skolsystemet skulle han vara tungt medicinerad troligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in