2025-02-05, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
En fråga är varför GM inte tog ett jobb. Det är inte nödvändigt att vara raketforskare för alla jobb utan det finns jobb som folk med sämre betyg kan göra. T.ex. hantverksjobb som är rena bristyrken idag och lönen är inte så dålig.

Vad stoppade GM att ta ett jobb?
Jag läste att han inte gillade folk, då blir de flesta arbeten jobbiga.
Citera
2025-02-05, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
I princip omöjligt att få jobb utan gymnasiebehörighet. Att ha autism gör inte saken lättare.
Men då är det väl fel på samhället?

Det gullas så inåta helvete när man är barn, sedan är det game over.
Citera
Medlem
wicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fojos
Knappast, bara modern historia.
Fan snackar du om?
Citera
Medlem
CasualCapybaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matrixmorpheus
Riks är media för mongolider och trumptards, de kan inte bry sig mindre nu när en Sdare har utfört dådet

Precis som Expo. Pajas. Bryr sig vänster media när en blatte utför dåden? Nej. Vänster och höger är samma skit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thesqlguru
Det finns ca 600.000 civila, legala vapenägare i Sverige som tillsammans äger ca 2.000.000 vapen. De flesta vapentillstånd har ändamålen jakt eller målskytte.

Sveriges politiker, som inte mindre kunde bry sig som svenskarnas intressen, kan mycket väl ha en agenda för att avväpna befolkningen. Ni som är läskunniga och intresserade vet vad detta innebär.
Citera
2025-02-05, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kortisol

Exakt. Synd att man inte fångade upp honom och gav honom hjälp. Då hade elva människor levt idag.
Citera
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crawlah
Men då är det väl fel på samhället?

Det gullas så inåta helvete när man är barn, sedan är det game over.
Kan man tycka.
Citera
Medlem
Då till den stora frågan på alla som säger att detta är på grund av den socialliberala sörjan som skapat detta med SFI-importer osv.

Är det tyst nu eller är det någonting annat som skulle behöva göras från politiskt håll? Förutom det uppenbara att psykiatrin behöver mer resurser och att Tanum kring manlig ohälsa måste bort.
Citera
2025-02-05, 18:58
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_creator
Jonas Simon enligt Expressen.

Jag har hört Joszef Simon. Det låter ungerskt tycker jag. Men Simon på ungerska är nog Simonyi.
Citera
2025-02-05, 18:58
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kortisol

Vem fan gillar folk dagens Sverige. Vet inte hur social man måste för hantverksyrken idag men kan inte det vara ett ganska självständigt arbete?
Citera
2025-02-05, 18:59
Medlem
JanFyhrholdts avatar
Det har diskuterats ifall gärningspersonen skulle vara "en svensk Breivik"
Men om offren var invandrare, så är det snarare "en svensk Tarrant"

Invandrare och infödda är ju två sidor av samma mynt, som är "den förda invandringspolitiken".
Båda sidor har lika stor skuld, varför gärningspersonens insats är lika värdefull
oavsett om det var svenskar eller invandrare som drabbades av våldsdådet.

Om offren, som ett tredje alternativ, skulle bestå av både svenskar och invandrare så
blir det svårare att fastställa gärningspersonsprofilen utifrån Breiviks och Tarrants förebilder.
Citera
2025-02-05, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Jo det handlar mer om - en som många upplever - negativ samhällsutveckling. Det mångkulturella samhället har misslyckats. Goda föresatser räcker inte utan de leder leder rakt åt helvete.

Båda grupperna använder "negativ samhällsutveckling, rakt åt helvete" som argument. Du bekräftar bara det jag skriver. Att de är samma skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in