2025-02-05, 18:35
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dörren
Angående AR-15 så har jag en egen teori.

Det har under ÅRTIONDEN varit helt jävla omöjligt att tänka sig den typen av vapen på jaktlicens.

Nja det har varit fullt möjligt att få jaktlicens på en halvautomat sedan före millenieskiftet. Det som har ändrats är att det tidigare inte var tillåtet med "militär design" på vapnet utan det skulle se ut som ett jaktvapen och inget annat. Nu har det ändrats och självklart kan man fundera på om det gjorts efter amerikanska påtryckningar för en ökad vapenexport eller om andra lobbyister tryckt på. Oavsett så ändrar det inte mycket i sak vad gäller vapnets "farlighet" (eldkraft) men om orsaken till omsvängningen kan man som sagt spekulera
Citera
Medlem
https://www.facebook.com/share/15ie4SNcUi/?mibextid=wwXIfr

Är det bara jag som tycker att det här smaklöst dagen efter ett massmord att gå ut med detta som politiker?
Senast redigerad av Kaa84 2025-02-05 kl. 18:53.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym523
Så blir det när man har woke politiker. Vi ska gå i skolan hela livet. Det finns mycket att lära sig.
Hon borde skämmas istället.
Och lärarna borde skämmas ännu mer med sådana studieresultat.
Citera
2025-02-05, 18:36
Medlem
Samma islamister som hade sitt livs bästa dag och firade som om det var nyårsafton år 1999 när Salwan Momika blev shariaavrättad för hädelse häromdagen har nu stickat världens allra största offerkoftor och hetsar mot allt som är svenskt. I vanlig ordning fullt uppbackade av vänsterns vita aleppojäntor. Och samtliga främmande makter som har intresse av att destabilisera Europa i allmänhet och Sverige i synnerhet, som jobbar för högtryck i detta nu.

De politiska konsekvenserna riskerar att bli förödande, inte minst då detta spelar det islamistvänliga rödgröna blocket rakt i händerna. Och risken för islamistiska terrordåd har skjutit rakt upp i höjden.

Jag är rädd att vi går mörka tider tillmötes.

Rickard, vilken förbannad idiot du var.

Bekymrade hälsningar,
S.P.
Citera
2025-02-05, 18:37
Medlem
CasualCapybaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matrixmorpheus
En sd:are som vanligt, snacka om usual suspect. Vem hade förväntat sig något annat. Enstöring, incel, rasse, nasse, trumptard. Snubben hängde säkert här och skrev SD propaganda

Terrorattentat på Drottninggatan var en muslimsk man från Uzbekistan. Så långt ifrån det du beskriver.
Citera
2025-02-05, 18:39
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeyarsport
När fan blev SD åt vänster 🤣🤣🤣
Läs på, lär dig
Hur tänkte hu här, om du ens tänkte?
Citera
2025-02-05, 18:40
Medlem
Jag tror inte det här dådet påverlar politiken särskilt mycket.
Mittenväljare skiter i om det är en enstöring som tillhör SD eller en enstöring som tillhör Muhammed som begår massmordet just denna gången. Det är bara nyanser som skiljer dem åt.
Citera
2025-02-05, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManAvOrdning
Var har ni fått infon att han skulle vara rasse eller ha siktat in sig på invandrare ifrån? Vad jag vet så har polisen gått ut med att det inte fanns några sådana motiv. Hade det funnits det så tror jag vänstermedia hade varit ganska snabba med att ta upp det.

Det vet vi såklart inte, men polisen drog tillbaka sitt påstående om att det inte fanns något motiv. Saken håller på och undersöks nu så ingen vet, inte ens FB.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dörren
Angående AR-15 så har jag en egen teori.

Det har under ÅRTIONDEN varit helt jävla omöjligt att tänka sig den typen av vapen på jaktlicens.

Nu helt plötsligt i samband med NATO sker det.

Jag gissar bara, men jag tror inte dom kommer bli förbjudna.
Jag gör kopplingen till inträdet.
AR-15 är en ganska onödig bössa, liten kaliber=låg anslagsenergi(får inte ens skjuta dovhjort med den). Det är inget speciellt med en AR-15 som det låter i diskussioner.
Men semi automatiska vapen har varit tillåtna i jakt i årtionden. Bara för att man äntligen släpper lite på gamla regler och gör det möjligt med högre precision med pistolgrepp på gevär tror jag inte alla psykon plötsligt vaknar till liv. Det är en olycklig händelse, GM kunde ha utfört samma attentat med en bolt-action bössa också.

Tycker det är ganska mycket fokus på hudfärg, vapentyp när man kanske som vissa borde fokusera mer på psykisk ohälsa. Det är inte jättesvårt att få tag på ett olagligt vapen nuförtiden heller. Vi har yngre tonåringar som skjuter ihjäl folk med fullauto ak-47or.
Citera
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyrelseProffset
Samma islamister som hade sitt livs bästa dag och firade som om det var nyårsafton år 1999 när Salwan Momika blev shariaavrättad för hädelse häromdagen har nu stickat världens allra största offerkoftor och hetsar mot allt som är svenskt. I vanlig ordning fullt uppbackade av vänsterns vita aleppojäntor. Och samtliga främmande makter som har intresse av att destabilisera Europa i allmänhet och Sverige i synnerhet, som jobbar för högtryck i detta nu.

De politiska konsekvenserna riskerar att bli förödande, inte minst då detta spelar det islamistvänliga rödgröna blocket rakt i händerna. Och risken för islamistiska terrordåd har skjutit rakt upp i höjden.

Rickard, vilken förbannad idiot du var.

Bekymrade hälsningar,
S.P.

Vilket töntigt dravel-

Vad vill du säga ens ?
Kropparna har knappt kallnat och här kommer div. FB-Genier och spekulerar hejvilt om religion och politik och en snar undergång för Sverige. Vilket jävla skämt
Citera
Medlem
Julskinkatos avatar
Samhället har ju visat sig totalt handfallet inför den organiserade brottsligheten och lämnat över våldsmonopolet till spinkiga somalier på elstart med pistol.
Det öppnar för sådana här katastrofer.

Också att fokus ligger på att ta hand om horder av analfabeter från 3e världen som kommer hit och vill expandera islam osv... istället för att se till den egna befolkningen. Det är inte så man skapar sammanhållning. Dålig psykiatri. Ickeadekvat rättsväsende, polis osv.

Den här katastrofen är en av massinvandringens konsekvenser.
Citera
2025-02-05, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StyrelseProffset
främmande makter som har intresse av att destabilisera Europa i allmänhet och Sverige i synnerhet, som jobbar för högtryck i detta nu.

Tycker våra ”ledare” gör ett alldeles utmärkt jobb att destabilisera och förstöra landet på egen hand.

Det gick inte så bra med USA eller Ryssland och det börjar tom skita sig på sina ställen i Afrika.

Så nu sitter vi med deras skit upp till halsen och lämnar oss till sitt öde när det börjar osa katt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in