Citat:
Ursprungligen postat av
DaEzz
GM var inte "galen" eller psykiskt sjuk. Det här var en snubbe som inskaffade vapnen för flera år sedan. Han har säkerligen byggt upp de här tankarna under lång tid, uppfylld av hat och bitterhet. En tickande bomb som fyller alla boxar vad det gäller den här typen av gärningsmannaprofiler.
Utöver detta är det ju uppenbart att han aldrig skulle beviljats vapenlicens. Ingen inkomst under flera år dvs vad betyder det, kanske krävs tillskärpningar i vapenlagen där man gör en kreditupplysning, standard med Försäkringskassan och hemkommunen och ringer det varningsklockor så får man inställa sig för en personlig intervju innan man kan beviljas licens.
Verkar enligt inlägg längst ner som han haft inkomst av kapital.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bahzerath
Så är det ju till 100%. En ensam kille som på grund av ett flertal olika faktorer, antagligen både externa och interna har radikaliserats i sin ensamhet. På något vis kunna slinka genom systemet och lyckats införskaffa dessa vapen med ondska i åtanke.
Det är ju många svenska ungdomar som tvingas växa upp i invandrarhelvetet och far riktigt illa utan att vuxenvärlden ingriper. Det måste finnas hundratusentals svenskar som blivit misshandlade, rånade, våldtagna, trakasserade av packet. Alla dessa och deras anhöriga är i min värld tickande bomber.
Citat:
Ursprungligen postat av
CypherX
Men herregud, handlar om att minimera risken. Nej jag vet att det går få tag på annat sätt.
Men att sitta med en licens i 40 år utan någon som helst kontroll är ju sjukt.
Hinner hända sjukt mycket i en människas liv på den tiden.
Minimera riken, inte eliminera för det går inte.
Skitsnack. När jag växte upp var det vapen i vart och vartannat hem. De hängde på väggen i vardagsrummet eller på hatthyllan. Det var inga masskjutningar eller att man använde jaktgevär/pistoler i kriminellt syfte. Sverige var tryggt! Barn gick med kniv på sig om dagarna. Ingen som hotade eller använde kniv på människor, bortsett från finska tattare.
På den tiden hade man i och för sig en och samma läkare i decennier så läkaren lärde känna sina patienter.
Citat:
Ursprungligen postat av
NoraIbsen
Om du läser på i tråden (och även i MSM, har jag för mig), hade han ju levt på avkastning av värdepapper eller liknande.
Det förändrar bilden något. Hur har han förvärvat dessa och vilken mängd talas det om? Det krävs rätt stort kapital för att man ska kunna leva på det, i synnerhet över tid.