Citat:
Ursprungligen postat av
cordelia
Tycker gm:s föräldrar har ett stort ansvar i detta. Gick ut grundskolan utan godkända betyg och har sen inte haft någon vettig sysselsättning under minst 15 år. Varför ser man som förälder inte till att ens barn får hjälp?!
Vi vet inte vad för uppfostran han fick. Vad vi däremot kan konstatera är att Sverige är ett land fullt med mobbare. Psykiskt svaga människor med dåligt självförtroende som är stora i käften när de är i grupp.
Detta beteende påverkar så klart personer som GM, som kanske då hade psykiska problem, vad det nu kan vara.
Men eftersom det svenska folkets mentala tillstånd är gravt sjukt, kan inte en med synliga psykiska problem få leva normalt, utan skall frysas ut och mobbas.
Detta skapar tyvärr ibland mördare, som denna GM. De får till slut nog av samhället, har själva ett svagt psyke, dålig konsekvenstänk, kanske t.o.m. vill avsluta sina egna liv, och sen pang, ger de bara igen plötsligt. Tyvärr går det ofta ut över människor som inte ens har träffat GM tidigare, än mindre mobbat GM.
"En Arg Blatte Talar" beskriver det svenska tillståndet ganska bra, även om jag kan tycka att han inte är helt rättvis i sin beskrivning, då han verkar sakna förmågan lite att se saker och ting ur svenskens synvinkel. Han har rätt, men på ett sätt samtidigt fel.
Och så som den svenska kulturen ser ut, så skapas många mobbade och utstötta människor, tyvärr.
På samma sätt stöter svenskar även bort invandrare. Svenskar är ett otroligt ogästvänligt folk. Förmodligen det mest ogästvänliga folket i världen. Samtidigt som svenskar försöker framställa sig som den raka motsatsen, viket ger en helt skev bild av hur svenskar faktiskt är.
Jag vill påstå att detta dåd är ett direkt resultat av den svenska kulturen som är full av passiv aggressivitet, subtil mobbning m.m. Ja, GM var med största säkerhet psykisk sjuk, men hade han blivit bättre accepterad, med mer värme och förståelse, tror jag inte riktigt det hade gått så här långt. Han är trots allt ostraffad sedan tidigare, och var rimligen den mobbade och utstötte som "inte gjorde en fluga förnär" under hela sin ungdom och tidigare vuxna liv.