2025-02-04, 15:16
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Nu är det bara synd om honom. Gör ett bra första år men har mer att hämta, florerar rykten om bra klubbar men nekas flytt pågrund av prislappen(nu i efterhand verkar buden rimliga), dödsfall i familjen i samband med att fönstret stänger och sedan blir han tokvarvad av Toure. Lägg till månaderna ute på lån med skador och ingen speltid, grabben måste vara helt knäckt.
Jag var ju inne på att vi borde lagt 20 milj kr på Dukanovic förra året. Hade nog varit en bra affär för alla parter. Tycker fortfarande att vi borde vara intresserade för runt 5 milj kr.
Citera
2025-02-04, 16:12
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Får känslan av riktigt juggiga rådgivare som tycks ha bränt honom totalt på både Årsta och i Standard. Hoppas verkligen för hans skull att de lyckas hitta en lösning..
Du har nog bullseye. Blir inte förvånad om han studsar runt ett tag och kanske testar lyckan i Sverige igen inom ett par år.

Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Blev inte mer spännande än 12 månaders lån till en slovakisk pissklubb. Förstår inte varför vi inte lånar ut honom sex månader!?
För ett år sen var han tydligen för fin för att flytta till MLS för 100 mkr.

Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Jag var ju inne på att vi borde lagt 20 milj kr på Dukanovic förra året. Hade nog varit en bra affär för alla parter. Tycker fortfarande att vi borde vara intresserade för runt 5 milj kr.
5 mkr för killen som skulle bräda Sonkos övergångssumma är ju ett fynd, men inte en dum affär just nu.
Citera
2025-02-05, 08:32
Medlem
QuantumQuills avatar
Hjelmberg intervjuades i Fotbollsmorgon och förtydligade att om Nanasi gick för en fast stumma på €11M så såldes Toure för mer än så, exklusive bonusar som också tillkommer. Sätter väl spiken i kistan att €12M + €2M är närmast sanningen.

Då återstår bara sedvanliga ”klart Hjelmberg säger så, den tyska journalisten är mycket mer trovärdig även om han nu kritiserats flera gånger för att fara med osanning”, så kan vi stänga den diskussionen sen.
Citera
2025-02-05, 08:45
Medlem
cokehyenas avatar
Klass på G in till Djurgården!

Nino Zugelj från Bodö/Glimt. Ytter med vänsterdoja, snabb i djupled, målfarlig.

Skadebenägen (?) men vårt fysteam är som bekant högsta klass. Snackas om 10-20 miljoner beroende på källa.
Citera
2025-02-05, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena

Skadebenägen (?) men vårt fysteam är som bekant högsta klass. Snackas om 10-20 miljoner beroende på källa.

Någon du sett live och kan kommentera? Fysteam i världsklass? Berätta gärna mer om det? Att köpa en skadebenägen spelare är helt hjärndött oavsett hur bra fysteam du har bakom dig.
Citera
2025-02-05, 10:24
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Skadebenägen (?) men vårt fysteam är som bekant högsta klass.
Är det därför som Säfqvist, Hummet, Ekdal, Tenho, Danielsson, Schuller, Tokmac, Rinne, Åslund m.fl. varit borta så mycket?

Då lär denna kille vara i trygga händer 😉
Citera
2025-02-05, 11:17
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Det där är inte en högre hylla utan från Bodö/Glimts utförsäljningslista.
Citera
2025-02-05, 11:50
Medlem
Citat:
Bud nekades för 60 mille men vi skulle sålt honom till er för 20? Bra affär för en part iallafall haha.
Citera
2025-02-05, 12:46
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:

Torka dina tårar, Trazkei!

Din absolute favoritspelare i allsvenskan, den krallige vinnarskallen MO, förlänger med himmelsblått!

https://www.mff.se/nyheter/malmo-ff-skriver-ettarskontrakt-med-martin-olsson-2025-02-05/

Rutinerat, kompetent och en vänsterfot med precision! Vet hur en slipsten skall dras. Minns hur MO signalerade åt Granitkulan Nielsen med en cirkulerande handrörelse att öka passningstempot.
Citera
2025-02-05, 12:58
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Tänkte samma sak.

17 miljoner är bra pengar, om man ersätter med en typ lika bra.
17 miljoner är dock ingenting om man ersätter med en Elbouzedi, Faraj eller Stefan Silva.

Med tanke på alla spelare AIK suktat på men inte klarat av att värva, så blir jag förvånad om det kommer någon ~10M spelare nu. Gissningsvis blir det något lite mer chansartat. Antingen något yngre som inte riktigt slagit igenom eller något mer erfaret som hamnat i "skadat gods" -lådan av någon anledning.
Kristoffersson säger nu att Thompson var på G till Gnaget men failade läkarundersökningen.
Så jag är ganska rätt på det att AIK letar i skadat gods -lådan.
Senast redigerad av QuantumQuill 2025-02-05 kl. 13:23.
Citera
2025-02-05, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Kristoffersson säger nu att Thompson var på G till Gnaget men failade läkarundersökningen.
Så jag är ganska rätt på det att AIK letar i skadat gods -lådan.

Tror även styrelsen sa nej. Berntsen vill ha rutinerade spelare för att han vill skapa ekonomi genom europaspel. Ledningen vill tvärtemot att vi tar in unga säljbara spelare och skapar ekonomi den vägen har jag förstått det som.
Citera
2025-02-05, 17:10
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det där är inte en högre hylla utan från Bodö/Glimts utförsäljningslista.
Det är en hylla ovanför Solnahyllan. Även om det inte säger jättemycket.

Nja, men jag är nöjd med Gulliksen och tror mycket även på denna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in