2025-02-05, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sikhander
Kort fråga: Vet vi det eller baseras det på uppgiften om den första inflyttade från familjen Simon till Sverige?
Anfadern till GM:s mor var en fransk katolik som kom som glasblåsare till Småland på 1860-talet, enligt släktforskning någon i tråden gjorde inatt.
Senast redigerad av Semestertankar 2025-02-05 kl. 16:48.
Citera
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissPerfectionist
ju mer jag läser om gärningsmannen desto mer deprimerad blir jag.

det känns omöjligt att inte sympatisera med denna kille.

varför kunde ingen fånga upp honom tidigare och hjälpa honom

hur kunde det gå så här långt. jag fattar inte. allt känns så meningslöst och djupt sorgligt.

😫😫😫😫😫

Det är sant. Den viktiga frågan just i detta nu är vad har den här personen varit med om för något? Vilka omständigheter har han faktiskt vuxit upp under? Och vad är det för trauman han bär med sig för att göra sånt?
Citera
Medlem
RIKSKRIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingakrig
Tror att jag läste här ganska snabbt att det fanns dödsfall och bilder på döda dvs någon som låg utanför entré medans polisen och MSM valsade runt om att det fem skadade i flera timmar. Idag publicerade Aftonbladet till slut vem massmördaren är. Efter några namn körts runt på social medier

Expressen publicerade namn och bild innan Aftonhoran.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Håller med… man märker direkt hur retoriken förändrades när det blir känt att han inte var mörk.

Det är sådana som ni som letar efter svenska gärningsmän och blir nästan glada när det visar sig att det är så men sitter knäpptysta när dåd med andra gärningsmän inträffar.

Folk är inte rasister bara för att man gissar på att det är någon invandrare som begått ett dåd i en tråd. Majoriteten av alla terrordåd i Europa är folk från Asien, Afrika och liknade som genomför. När man försöker hitta en gärningsman ska vi då först försöka med de som är minst troliga (+90 tanter) för att inte såra någon?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hade polisen gått ut med identiteten på mördaren fanns det inget behov och utrymme för spekulation.

Polisen är den aktör som kunde förhindrat spekulationer kring oskyldiga.
Det ursäktar inte dårarna som postade skit.
Citera
Medlem
Ja han verkar ju inte vara någon dödsknarkarnazist iallafall. Inget digitalt footprint. Inget manifesto. Troligtvis inget rasistiskt motiv. Han kan väl ha haft koppling till skolan. Hans uppsyn påminner starkt om Adam Lanza. De tomma ögonen. Han var helt klart dunderautist.
Citera
2025-02-05, 16:42
Medlem
picapicans avatar
Är det Flashback forum som lagt ut bild och adress på fel gärningsman?
Citera
Medlem
Onaniprodukts avatar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/han-pekades-felaktigt-ut-som-skytten-i-orebro

Är ni på riktigt, hur fan lyckades ni klanta er så här jävla mycket(?)
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Det står 5 files 11 months ago. Bilderna är från 2013-2020. Resor och kalas så så värst enstörig kan han inte ha varit.

Misstänker familjeresor. Kanske USA på en bild
Citera
Medlem
mrcoffecups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
I söndags uttalade statsministern att våldsvågen i Sverige beror på invandring. Två dagar senare går en gärningsman till dödligt angrepp mot ett tiotal invandrare.

Tillfällighet? Knappast.

Avgå nu, Ulf.

Kan ju kanske vara där i konflikten gäller, en psykisk sjuk persom som inte gillar den invandring Sverige haft?

Hur som helst är det en fruktansvärd händelse mot helt oskyldiga människor.
Citera
Medlem
Ochotnyryads avatar
Nej men allvarligt! Jag har en åsikt ang identifiera döda som inte verkar ligga i tiden

Läste precis en artikel om hur det går till att få veta om ens avlidna är ett av offren eller inte

Varför får inte de anhöriga identifiera sina döda visuellt? Under lång tid ska de behöva vänta/ svara på massa frågor om tatueringar, kännetecken mm.
Vem bestämmer över en död kropp?
Man vill ju bara rusa in och se, är min nära här?
Jag hade blivit galen om jag haft en anhörig som saknades.

Jobbar dock på hospis och är van vid att se döda. Men jag blir arg att de anhöriga inte får vara med en del i detta !
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crille631
Gick in på en av bilderna, i bildalbumet finns länkar till flera andra sidor med fler bilder
https://freeimghost.net/a/1.richard.C8N6
https://freeimghost.net/a/noname2.CCOk
https://postimg.cc/gallery/38nhPJq

Alla uppladdade för 11 månader sedan.

Kan inte släppa att det var uppladdade för 11 månader sen?!

Jag menar om man tar massa familjefoton så laddar man väl upp dom i molnet eller skickar på messenger på facebook eller vad som helst. Inte fan brukar man ladda upp på dessa sidor om man vill spara/skicka bilder? Någon som haft något på känn? Fuffens..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in