2025-02-05, 16:39
Medlem
Gärningsmannen kallas för "hjälte" bland Sverigevännerna på X.
Citera
Medlem
pizza-bagarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luxlisbon
Någon som lagt upp otroligt många bilder på denna sida, länkar med sökningen så ni får upp alla

https://freeimghost.net/search/images/?q=richard

Skumt asså, vart kommer alla dessa bilder från helt plötsligt. Är ju hur mycket som helst som bara dykt upp nu. Liksom bilder på honom som barn till och med.

Uppladdade för ett år sen
Citera
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
.. ej har något direkt socialt umgänge (knappt umgås med sin familj) vart skulle man få ett foto från din dumma sate?

https://freeimghost.net/search/images/?q=richard

Räcker det, din dumma sate?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hade polisen gått ut med identiteten på mördaren fanns det inget behov och utrymme för spekulation.

Polisen är den aktör som kunde förhindrat spekulationer kring oskyldiga.

Nej, du kan inte göra hur som helst. Polisen hade sin gång, sen är vissa så förbannat kåta om att få reda på saker och ting.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luxlisbon
Vart ser du datum?
Det står 5 files 11 months ago. Bilderna är från 2013-2020. Resor och kalas så så värst enstörig kan han inte ha varit.
Citera
2025-02-05, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Har du en lista på de döda? Nej precis. Knip då.

Majoriteten lär nog vara av icke svenskt ursprung. En komvuxskola samt SFI.

Han ska också enligt vittnet låtit vissa vara under själva dådet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adidas
Det är första gången jag ser FB ”förlora” mot media på snart 25 år. Igår var ingen fin dag i forumets historia men jag vill lägga skulden mer på forumet självt än oss användare.

Forumet var helt obrukbart vilket gjorde att tråden och ”utredningen” inte kunde ta sig framåt organiskt alls. Jag är helt övertygad att FB varit före media igen om forumet hade fungerat som vanligt.

De flesta trovärdiga pekade ju redan igår ut en "Rickard Simon".
Jag såg aldrig något om någon Jonas.

Men det känns absolut som att tråden har saboteras av utomstående makt, men isåfall borde de ju raderat alla sidospår såsom RA på twitter, och lyft (tunlat trafiken) för de som var på rätt spår och gjorde aktiva försök att slå ner på alla idioter som kom med misinformation och uthängningar).

Klarar verkligen inte Flashback denna nivå av trafik borde de ha en insamling för att möjliggöra horisontell skalbarhet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adidas
Det är första gången jag ser FB ”förlora” mot media på snart 25 år. Igår var ingen fin dag i forumets historia men jag vill lägga skulden mer på forumet självt än oss användare.

Forumet var helt obrukbart vilket gjorde att tråden och ”utredningen” inte kunde ta sig framåt organiskt alls. Jag är helt övertygad att FB varit före media igen om forumet hade fungerat som vanligt.

Tror att jag läste här ganska snabbt att det fanns dödsfall och bilder på döda dvs någon som låg utanför entré medans polisen och MSM valsade runt om att det fem skadade i flera timmar. Idag publicerade Aftonbladet till slut vem massmördaren är. Efter några namn körts runt på social medier
Citera
Medlem
FleetmoodWacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av real342
Du har en släkting som betalar en kurs som leder till jägarexamen, "då kan ni få lite kvalitetstid ihop ute i skogen sen". Efter det ansöker du om licens hos polisen. Du finns inte med i något register, blir godkänd och helt plötsligt har du rätt att äga upp till fyra vapen. https://polisen.se/tjanster-tillstand/vapen-regler-och-tillstand/jaktvapen/

Förmodligen precis så här, men jag tycker dock att det är helt sjukt att kunna bli godkänd på detta vis. Är väl den gamla goda tilliten Sverige har och "det har ju aldrig hänt något förut" mentaliteten.
Citera
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/han-pekades-felaktigt-ut-som-skytten-i-orebro

Står om denna flashbacktråd på SVT. Fatta att det får konsekvenser att peka ut oskyldiga.

Exakt och precis på samma sätt som en massa inavlade fåntrattar nu håller på och försöker klistra massa olika motiv som passar deras egen övertygelse istället för att hålla käften och låta polisen göra sitt arbete.
Citera
2025-02-05, 16:41
Medlem
Majsmannen2s avatar
Är tiotalet döda människor egentligen inte ganska lite trots än att det rent historiskt sett är det flesta till antal i Sverige?

Gick han inte runt 1-2 timmar och kunde panga fritt på allt som rörde sig, borde inte det resultera i fler dödsfall? Stora grupper som bara ligger paralyserade i korridoren som han med enkelhet borde kunna sätta dödligt antal kulor i.
Eller är människor så bra på både hålla sig undan och/eller även på att överleva skottskador?
Citera
2025-02-05, 16:41
Medlem
Att man gjorde den här personen till en psykiskt sjuk gärningsman istället för terrorist är förfärligt.

Vartenda invandrare och muslim bör gå ut på gatorna och demonstrera mot denna rubricering. Gärningsmannen bör klassas som terrorist och inget annat, hade det varit en invandrare/muslim så hade han blivit klassad som terrorist.

Han är en terrorist med psykiska problem, det är RÄTT rubricering.

Är du invandrare/muslim och läser detta inlägg? Eller bara en vanlig svensk som tycker att rubriceringen är fel? Sprid budskapet att ALLA bör demonstrera för att ändra rubriceringen på gärningsmannen! Detta är ett hån mot offrens och deras familjer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in