2025-02-05, 14:40
Bannlyst
Om han sköt sig själv genom munnen lr ansiktet så kanske polisen fortfarande väntar på DNA svar om hans identitet 100% 🤷🏻‍♂️
Citera
2025-02-05, 14:40
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Ryktena säger att han sköt mot lärare och skonade elever.

Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Vissa på tiktok som säger sig ha varit där skriver också det.
Intressant. Vi får väl kalla det för "FB-sanning" för stunden men han hade ju problem med sin skolgång och hade gått på campuset (på den tiden de hade gymnasieverksamhet där). Känns rätt långsökt som hämndmotiv för en allmänt dålig skolgång. Min bästa killgissning än så länge om man nu ska försöka hitta motiv.
Citera
2025-02-05, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
En detalj jag snappat upp är hur stor skillnad det är på kvinnor och män efter en sån här händelse. Kvinnor uttrycker bara känslor, tänker på anhöriga osv. Medans män analyserar motiv, gärningsman, vapen.

Kvinnorna blir sura att man ens vågar tänka tanken på att fundera på varför det skett och vill endast fokusera på känsloyttringar

Det är precis tvärtom. Män fokuserar på sina egna känslor, intressen, och sina barbariska strafffantasier, medan kvinnor är pragmatiska och lösningsorienterade gentemot överlevare och anhöriga. Du borde sluta vara så himla typiskt manligt känslostyrd och ologiskt när du ”argumenterar” och ”funderar.
Citera
2025-02-05, 14:42
Medlem
Uppenbart att pixlad bild från nyhetstidningar är en bild tagen från en skolkatalog.

Om mannen är 35 så borde skolkataloger från 2003-2008 ha honom någonstans.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkomanen
Farsan som blev kontaktad igår var ju fel farsa (...)
Är det bekräftat att Fredrik BjörkmanAftonbladet verkligen kontaktade fel släkting? (Som att det inte var illa nog ändå). Någon som vet NÄR AB publicerade artikeln? Bara läst referat när det begav sig och nu idag sett skärmklipp (länk nedan). I skärmklippet framgår inte allt. Som jag förstår handlade det om PLUSartikel och förutsätter att AFs damage control gjort vad de kan för att få den att aldrig ha existerat.
https://www.reddit.com/r/Sverige/comments/1ihuaks/anm%C3%A4l_aftonbladet/#lightbox
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibululan
Om han sköt sig själv genom munnen lr ansiktet så kanske polisen fortfarande väntar på DNA svar om hans identitet 100% 🤷🏻‍♂️
Eftersom Aftonbladet visset vem det var redan igår, har nog polisen vetat det lika länge.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfmotherrocker
Släkting berättar om misstänkt GM till SvD:

- inbunden och ville vara själv hela tiden, "enstöring"
- svårt mobbad i högstadiet
- började isolera sig från 20-årsåldern
- låga betyg redan från grundskolan

https://www.svd.se/a/pPxX7G/grannen-till-misstankte-mordaren-i-orebro-jatteskakad

Släkting uttalar sig i Expressen:

– Han var avvisande mot folk och ville bara vara i fred. Jag tror inte han hade några vänner alls. Han var för sig själv hela tiden.

Släktingen beskriver honom som ”lugn, fin, snygg, skötsam och trevlig när man pratade med honom”, med ett intresse för ishockey och att köra bil. Om nätterna brukade han sitta uppe och ”titta på tv”, vilket gjorde att han hade svårt att stiga upp om morgnarna och svårt att passa tider.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/orebro-misstankte-massmordarens-nara-slakting-blev-irriterad-da/

Igår beskrevs han som livlig av någon anhörig. Men av beskrivningar som framkommit så blir jag inte förvånad om vi har att göra med en person med autism. Få intressen och fåordig. Tv tittandet om nätterna kan ju vara dataspel/skjutspel. Vad vet familj och släktingarna ? De träffades ju knappast sen en tid tillbaka. Vist han var vuxen men många föräldrar lever i någon slags förnekelse att ”vårt barn är bara lite annorlunda ” Diagnos behöver ställas tidigt för att få de stöd och hjälp att hantera de sociala samspelet och koderna.

Dom här föräldrarna finns överallt, har en bekant som bytte skola varje gång någon lärare försökte ta upp det angående deras son. Nu är killen 20+ inga vänner, hoppade av skolan, inget arbete isolerar sig och gissa…de har precis tagit jägarexamen tillsammans. En teorikurs på några dagar. Föräldrarna har ordnat boende och betalar hans hyra.

Nu vet vi förstås inget om GM föräldrar men av de uttalanden som man kunnat läsa i media från anhöriga verkar de mer bara ha accepterat att han är som han är…

Om polisen inte vill att man ska spekulera så är det nog läge att börja hålla presskonferenser där man faktiskt säger som det är.
Citera
Medlem
KulStyvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Ryktena säger att han sköt mot lärare och skonade elever.
Vuxna elever eller lärare, hur ser man skillnad? Hade GM varit elev på skolan?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Deckad
Flera som skrivit detta.. Tänk på att han skulle i så fall ha varit död ett par timmar innan det, och varit en "enstöring". Vem ska ha tagit bort dem om inte han själv?
Polisen själva har också sagt att GM ska vara ostraffad, vilket Tony inte är.
Slutsats : Tony tog bort skiten för att betas som ni inte orkat läsa fler än 1 sida på FB.
och han bor på fjärde våningen, och snuten var inne på våning 2

det mest tyder då på RA, om inte Y på våning 2 som bor med 65 åring är runt 35
Senast redigerad av qaaq 2025-02-05 kl. 14:45.
Citera
2025-02-05, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Så klart men jag tror det var riktat mot SFI elever i första hand. Men jag kan absolut ha fel.
Det finns ju absolut inventing som pekar åt något håll, handlar nog mer om att du vill att det ska vara så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apanjullet
Är han fullt ut identifierad? Eller väntar man på DNA, tandkort etc för att vara helt säkra?

Med tanke på att medier gått ut med censurerade bilder på honom, haft kontakt med hans nära och kära så skulle jag nog hävda att han är fullt ut identifierad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
Denne man hade jag som MGM redan igår, förekommer i Lexbase mm.
Därav är det inte han. Polisen har tydligt sagt att han inte är dömd sedan tidigare.
Dessutom var GM död när samtliga konton ska ha tagits bort.
Slutsatsen är att Tony tog bort det för att ni muppar inte kan 1+1.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in