2025-02-05, 11:15
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyGW
Han vet, men får/kan inte säga något pga pågående utredning och alla omkomna är inte identifierade än. Sluta vara en hyena.

Det handlar inte om att vara en hyena, utan om fakta som går utmärkt att lämna i detta skede. Allt för att undvika spekulationer och att oskyldiga hängs ut. En polis som alternativt inte har vetskap (jag vet inte), eller ljuger, är en dysfunktionell polis. I ett välfungerande land hade polisen gått ut med sådan information. Sverige är unikt med att vägra lämna information på det sätt som görs nu.
Citera
Medlem
Imzadis avatar
Ni har givetvis sett bilderna på den svarthåriga killen en del hänger ut?

Aftonbladet får fortfarande skit för sitt övertramp. Nu trendar även namnet på journalisten.
Citera
Medlem
Enligt tidningen NA så flyttade GM till sin nuvarande bostad 2017 vilket i så fall talar för att du har rätt. RA flyttade dit 2011.

Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Kolla på bilder av D*niel Soleim*ni på Instagram och jämför dem med bilder på Aftonbladet och Nerikes allehanda. Ser ut som om det skulle kunna vara han. Han bor på Storgatan 53
Citera
2025-02-05, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Det som ryktas från Örebro nu är att GM känt sig nedtryckt av systemet med Arbetsförmedlingen i spetsen, dessa har velat att han ska gå kurser han helt saknar intresse för men samtidigt hjälpt folk från SFI ut på arbetsmarknaden (helt utan studiepoäng). Han ser sig troligen som en kämpe mot orättvisor.
Hrmf....vore då inte bättre att gå in på arbetsförmedlingen och göra sin grej där istället för ge sig på andra som är i samma sits som han på skola?

Himla dåligt val..
Citera
2025-02-05, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 163-127-123-aka-1
16:12 Igår skrev skribenten Hallbarhetnolla nedanstående:

(FB) Örebro: Våldsdåd på Risbergska komvux - "Ett tiotal omkomna" (2025-02-04)

Relevant?
Ja. Mycket relevant. Hela rapporteringen är felaktig. Detta är inte en skolskjutning per definition. Det har skett en skjutning där gärningsmannen valt att utföra sitt illdåd på en skola.
Citera
2025-02-05, 11:17
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raggeboii
Aftonbladet är ljusår före FB med sin rapportering. Nya uppgifter:

(1) gärningsmannen ska ha gått in med vapnet i skolan i ett gitarrfodral.
(2) gärningsmannen ska ha bytt om till militära kläder på toaletten
(3) bilden på AB ser ut att vara ny. Mycket mörkar hår på den nya pixlade bilden.
(4) gärningsmannen ska ha kastar rökbomb mot polisen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KMX1yM/uppgifter-35-aringen-gomde-vapnen-i-gitarrliknande-vaska?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Tack.

Inget ont om AB men:

För (1), (2) och (4) hänvisar AB till 'uppgifter' och 'källor'. Det är inga tillförlitliga källor... inte mycket bättre än var som florerar här.

(3) nej, bilden är inte ny.
Citera
2025-02-05, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Kolla på bilder av D*niel Soleim*ni på Instagram och jämför dem med bilder på Aftonbladet och Nerikes allehanda. Ser ut som om det skulle kunna vara han. Han bor på Storgatan 53

Det är INTE D*aniel er jävla nötter!! Nu får ni fan ta er ur den här jävla masspsykosen.
Citera
Medlem
Rainworlds avatar
Lägenheten de brutit sig in i stämmer överens med Rick*rd *nderssons adress. Se bilden jag länkade.

https://imgur.com/a/mlTkLK8
Senast redigerad av Rainworld 2025-02-05 kl. 11:24.
Citera
Medlem
Konstigt att media inte går ut med hur många fler det egentligen är som är skadade. Personal på USÖ påstår att det är betydligt fler som kommit till akuten, upp mot 50 stycken, både skottskadade men även rökskadade från rökutvecklingen på skolan. Jag har även hört från flera håll att det kom privata bilar till sjukhuset med personer som var rökskadade och alla var så stressade att det även blev en krock mellan 2 bilar utanför sjukhuset. Tragiskt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallekis
För helvete, här har vi en till. Sluta dilla och hålla långa rants om djurs lidande, det är människoliv det har handlat om fattar du det? Vi vet att ni veganer håller djur kärt och det är helt okej, men dra inte in sånt skit när människoliv gått bort, det låter bara jävligt löjligt det du framför och jävligt opassande vet du det??

Är jag löjlig för att jag förklarar att det inte är vapenmodeller som dödar?

Utan att det är människor som dödar?

Jag håller med om att det är OT men jag svarade en person som ställde en mycket missriktad fråga genom att föreslå förbud mot AR-15 som en lösning på en händelse där vi inte ens vet om det är den vapenmodell som användes.

Mitt resonemang var barnsligt enbart för att frågan som besvarades var naiv och felgrundad.
Citera
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steepfor4minutes
Var är uppslutningen, kärleken och havet av blommor som alltid dyker upp efter en sån här händelse?

Eller hur? Fackeltåg genom Örebro, tusentals begravningsljus och berg av blommor?
Citera
2025-02-05, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallekis
En sak vi inte förstår, det stod 14-15 döda igår via media. Hur kommer det sig att det kokats ner till 11? Varför är man så långsam med uppdateringen?

När har det stått 14-15 döda? Varit 11 hela tiden de rapporterat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in