2025-02-05, 09:42
Avstängd
Jag antar att han gick i gymnasiet på Risbergska (som var en av ett fåtal gymnasieskolor i Örebro när han gick i gymnasiet) och att det var han sista närvaro i samhället innan han isolerade sig. Antagligen ingen positiv upplevelse för hans del. Han hade antagligen ingen aning om att han sköt i lokaler som numera tillhör komvux (komvux låg i andra lokaler i Örebro i anslutning till när han förmodligen tog studenten). Kanske klandrar han lärarna på Risbergska skolan för att hans liv blev som det blev?
Citera
2025-02-05, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillenEklund
Polisen har ingen pågående utredning när Tony P tog sitt liv.
Okej. Hur är det relevant i denna diskussion?
För det första nämner du helt fel person som GM om och om igen. Han råkade bo på samma adress- thats it. Det är inte han, sluta spamma om och om igen att det skulle vara han. INGET mer än adressen och att han är i samma ålder som den faktiskta GM stämmer.
Citera
2025-02-05, 09:43
Medlem
Madagascars avatar
Vad har misstänkt GM (35-årig enstöring enl AB) för relation till skolan?
Senast redigerad av Madagascar 2025-02-05 kl. 09:46.
Citera
2025-02-05, 09:44
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WesternState
Jag vet inte riktigt vad jag skall svara på det, jag arbetar inte själv med den websidan.
Jag kopierade bara vad som stog där, har inte fifflat med texten, och jag personligen vet inte vart felet i sådana fall ligger.
Är Ds inflyttning fel, är Rs inflyttning fel, är stycket helt fel, eller syftar texten på en annan R och bara ligger där? Jag bara kopierade vad som stod. Ville verkligen inte trampa på någons ömma MrKollTår.

Inte jag heller. Jag bara belyste det som var rent fakta på den sidan sen vad som är rätt eller fel på deras info låter jag dom ta hand om.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krille-th
Journalisten och bloggaren Ann Helena Rudberg, tidigare journalist på DN,
går ut med namnet på GM i sin blogg..

Bloggen...
https://annhelenarudberg2.blogspot.com/2025/02/mordaren-i-orebro-ar-rickard-anderson.html?fbclid=IwY2xjawIQAkFleHRuA2FlbQIxMAA BHXgVZWe8uiIVfOakgRcZ fr3Z0pmiPYpQSIpIjEVIE6vlnNWqEdvYqVNksA_aem_epKmHQP Ofno2AOkkkraMeg

Facebook
https://www.facebook.com/ann.rudberg.77
Hon skriver ju som om hon vore efterbliven, har bara kopierat rykten från Flashback för att få uppmärksamhet. Skit i kärringen.
Citera
Medlem
JTidigare journalisten Ann Rudberg på DN hade bilden synligt ute för 3 timmar sedan men har plockat bort den på facebook.
Senast redigerad av Sputnik78 2025-02-05 kl. 09:47.
Citera
Medlem
Vem är MGM nu då? Tony eller Rickard? Bilder?
Citera
2025-02-05, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Rapportering i media:
- Hur man ska prata om det
- Hur man tar hand om oroliga
- Närvaro, vara nära

Ingenting om:
- Vad som har hänt
- Vilka är avlidna
- Vilka är skadade/skadeläge
- Hur gick det till
- Gärningsman/bakgrund

Vilket bör anses som sund rapportering eftersom dom som behöver information troligen får den och gamarna får vänta lite på den informationen.
Citera
2025-02-05, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .ermin
Ton* d*ren är inte GM. Förekommer hos Polisen(GM) förekommer inte. Har inte bytt efternamn

Finns inte en enda på Storgatan i Örebro som bytt efternamn, så uppenbart är han inte skriven där eller så är adressen fel.

Rick*rd *ndersson har inte bytt efternamn. Därför inte heller GM.
Börja med lite asterisker..
Rick*rd hette tidigare S*mon i efternamn enligt tidigare i tråden.
Ton* kan ha bytt från D*ren till P*tt*rsson, det vet vi inte.
Citera
2025-02-05, 09:46
Medlem
ett2ett2ett2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krille-th
Journalisten och bloggaren Ann Helena Rudberg, tidigare journalist på DN,
går ut med namnet på GM i sin blogg..

Bloggen...
https://annhelenarudberg2.blogspot.com/2025/02/mordaren-i-orebro-ar-rickard-anderson.html?fbclid=IwY2xjawIQAkFleHRuA2FlbQIxMAA BHXgVZWe8uiIVfOakgRcZ fr3Z0pmiPYpQSIpIjEVIE6vlnNWqEdvYqVNksA_aem_epKmHQP Ofno2AOkkkraMeg

Facebook
https://www.facebook.com/ann.rudberg.77
Hon har läst det på flashback
Citera
2025-02-05, 09:46
Medlem
Storgatan 53 där polisen gjorde en razzia igår, och som pekas ut som den misstänkte gärningsmannens hemadress, ligger väldigt nära (ca 100 meter) ifrån en F-6 skola. Gärningsmannen väljer ändå att ta sig till andra sidan Örebro för att begå sitt brott.
Citera
2025-02-05, 09:47
Medlem
Naturligtvis stängs facebooksidor ner eftersom idioter som dig hänger ut på måfå, personer får hat/hot för ingenting mer än att man står skriven på fel adress.
Vänner till Tony skriver på Facebook att dem uppmanar folk att inte hänga ut honom då det inte är han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in