2025-02-05, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Det är sådana triggare som du som retar upp och trissar folk till saker som är orsaken till att det händer sådant här saker som har hänt i Örebro. Tyvärr finns det folk som till slut brinner av istället för att nonchalera en som du!

"Åh nej, någon retade mig för att jag röstar SD, nu ska jag gå ut och skjuta invandrare"

Rimligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Markus.Hellner
Två saker sum får mig att undra. Polisen duckade på frågan om det var dom som skjöt gm. Sedan säger man at gm hade licens för vapnet ett jaktvapen? Då måste han ha modifierat det, väldigt många skott skjöts på en gång.
Varför ”måste” han ha modifierat det? Varför har vissa inga spärrar när det gäller att uttala sig om sådant dom uppenbarligen inte vet ngt om?!
Det finns gott om semi-automatiska jaktvapen att få på licens, bla AR-plattformen. Sen går det väldigt fort även med vissa manuella vapen. Speciellt när man inte behöver sikta (korta avstånd i korridorer) osv.

Det är väl helt klarlagt vid detta laget att det rörde sig om ett semi-automatiskt jaktvapen, så varför du skriver som du gör utan att ens försöka googla eller ngt liknande förstår jag inte.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin5
Var det polisen som sköt gm till döds?

Han sköt, skadade och dödade andra.

Sen kom polisen. Han slängde en rökgranat på dom.

Ett skott till hördes, han hade skjutit sig själv.
Citera
2025-02-05, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4pmovement
Min gärningsmannaprofil:

Sverigedemokrat, medelålders incel med hopplös framtid, några av hans idoler heter Anders Breivik, Chang Frick och Joakim Lamotte. Vill hämnas på invandrare som går en utbildning och som är på väg att lyckas bättre i samhället än honom själv.
Köper att han var en medelålders incel, men jag tror han hade anknytning till skolan (tidigare elev) + tyckte att det var invandrarnas fel att han var en värdelös individ. Politisk uppfattning irrelevant, det här var ingen tänkare direkt.
Citera
2025-02-05, 08:44
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ett2ett2ett2
Det finns två personer på 53ansom är 35 år. En heter R A och har hetat Simon i efternamn.

Här går polisen in i hans trappuppgång
nr 53 med tandläkarskylten ovanför sig

Några sekunder senare i klippet springer polisen runt i Lucas lägenhet. Han kom aldrig in och bor i ettan ovanför R A. Lucas lägenhet går att hyra för 5 655 kr/mån med tillträde 2025-03-01 Ovanför Lucas bor den andre 35 åringen han har bara bott där sedan den 2 juli 2024

Ja det "måste" vara R A.
Jag vill påpeka att R.A bor på andra våningen.

Enligt ditt klipp med polisen så verkar de vara på tredje eller fjärde våningen beroende på hur man räknar.
Citera
2025-02-05, 08:45
Medlem
Bertil.Falukorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZexeL
Varför ”måste” han ha modifierat det? Varför har vissa inga spärrar när det gäller att uttala sig om sådant dom uppenbarligen inte vet ngt om?!
Det finns gott om semi-automatiska jaktvapen att få på licens, bla AR-plattformen. Sen går det väldigt fort även med vissa manuella vapen. Speciellt när man inte behöver sikta (korta avstånd i korridorer) osv.

Det är väl helt klarlagt vid detta laget att det rörde sig om ett semi-automatiskt jaktvapen, så varför du skriver som du gör utan att ens försöka googla eller ngt liknande förstår jag inte.

Flashback kraschar ständigt för mig. Kan inte läsa tidigare inlägg, så tack för överseende med dum fråga. Det är konstaterat att personen vi pratar om inte är hemvärnsman? Det hade varit obra..
Citera
Medlem
pandark23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Helt sinnessjukt hur många som skrev muslimsk terrordåd men så fort man fick veta att skytten är en svensk så blev det helt andra tonläge då var det en stackars "ensamvarg🥹" "11 omkom" NEJ, 11 MÖRDADES "tragisk händelse" NEJ, det är ett HEMSKT TERRORDÅD!!!

Noga val av ord ska göras beroende på hudfärgen skytten har. Helt sinnes.
Jag som trodde att muslimer är människor som tillber religionen islam och inte att muslimer tillhör en specifik etnicitet med brunsvart hudfärg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4pmovement
Min gärningsmannaprofil:

Sverigedemokrat, medelålders incel med hopplös framtid, några av hans idoler heter Anders Breivik, Chang Frick och Joakim Lamotte. Vill hämnas på invandrare som går en utbildning och som är på väg att lyckas bättre i samhället än honom själv.

Plussa på autism så är du förmodligen hemma. Det lilla som hittills framkommit om GM gör gällande att han har mycket svårt för det sociala.
Citera
Medlem
gangleris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThorstenTotta
…kan du länka till Aftonbladet om den uppgiften?

Idioten trodde att artikelförfattarna var namnen på offren...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CypherX
Det där tror jag inte på. Vart har du läst det?
Jag va på utspringning på Risbergska för mitt ex för många år sedan när det va aktiv gymnasieskola. Frågan om det va 3500 ens då. Att det skulle va det som komvux ser jag som högst osannolikt.
Skolan är stor men 3500 då är det knökfullt där inne.
Skulle snarare gissa på 300-400. Men jag kan ha fel såklart.

Det är Komvux. Det är inte som en vanlig skoldag, alla går olika kurser, vissa bara en, och mycket är nog på distans.

Från det aktuella Komvux:

Citat:
På Komvux kan du läsa grundskolekurser, gymnasiekurser, svenska för invandrare – sfi, yrkesutbildningar på gymnasienivå – yrkesvux, yrkeshögskoleutbildningar – Yh och på Lärvux.
Citera
2025-02-05, 08:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CypherX
Det där tror jag inte på. Vart har du läst det?
Jag va på utspringning på Risbergska för mitt ex för många år sedan när det va aktiv gymnasieskola. Frågan om det va 3500 ens då. Att det skulle va det som komvux ser jag som högst osannolikt.
Skolan är stor men 3500 då är det knökfullt där inne.
Skulle snarare gissa på 300-400. Men jag kan ha fel såklart.

Det står i tidningarna om skolan med den uppgiften. Men även om många går deltid, på distans osv så är det en mycket hög siffra för komvux och sfi för en stad som Örebro.
Citera
2025-02-05, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThorstenTotta
…kan du länka till Aftonbladet om den uppgiften?
Bara sluta med att upprepa det här. Det är så ofattbart dumt.
Det är namnen på den grupp av Aftonbladet-journalister som har jobbat med artiklarna som står i början av artiklarna. Inte offentliggjorda namn på offer.
Det måste gå att tänka lite själv. Det bara måste gå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in