2025-02-05, 06:49
Medlem
gh0xs avatar
Måste ju kliva något enormt under radarn på alla sätt om vi fortfarande inte har någon information.

Hur mycket vet man gällande det här med att helikoptern lyfte raka spåret mot Örebro halvtimme innan första samtalet?
Citera
2025-02-05, 06:50
Medlem
Polisen påstar att det inte är ideologiskt. Då får man tro på det eller? Finns inga bevis som går att styrka så har.han naturligtvis ingen politisk agenda? Självklart är det så. Han var säkert bara lite bitter för att? vädret var dåligt?
Citera
2025-02-05, 06:51
Medlem
Dr.Jan.Itors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undergroundmilk
https://imgur.com/a/jTJoo8q
Tycker det ser ut som att det skulle kunna vara en bak och framvänd keps
Citera
2025-02-05, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
Tror från första timmen har polisen dold mycket och verkar även ta bort uppgifter på nätet.

Det känns som planerad nazistiskt mord likt anders breivik

Då tror jag bild namn och personnummer på GM varit ute blixtsnabbt.
Citera
2025-02-05, 06:53
Medlem
Väldigt märkligt att det tog fyra-fem timmar innan polisen, SVT m fl gick ut med att det faktiskt var tio personer som hade dött. Jag hörde om skjutningen strax före klockan fem ,och så sent som vid 17.30-tiden kunde man fortfarande läsa på SVT och DN att det rörde sig om 5-6 skadade som förts till sjukhus men inga dödsoffer. Då var själva skjutandet sedan länge över.

Uppgifteb att det var flera döda fanns på utländsk media, t ex BBC, innan dess - jag antar att de hade fått veta det genom att fråga själva på plats eller möjligen via alternativmedia? I en sådan här situation ska polisen och svensk media kunna få ut grundläggande, tydliga uppgifter snabbt, det är inte okej med en massa husch-hysch
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radikalatom
Genom en artikel i NA som publicerades igår går det att fastslå att MGM bor på Storgatan 53. NA intervjuar en person som bor i samma trappuppgång som MGM. Det ger oss två personer som skulle passa in på ”35 åring” på den adressen.

Hade GM det närmre till skolan som bedriver vuxenutbildning eller Universitetet? Om nej tyder det på att det var personligt. Antigen ett misslyckande med studier eller rent hatbrott.
Citera
Medlem
Massmedia och polis mörkar som vanligt.

Massmedia får det att framstå som att det är stackars skolbarn som blivit mördade.

Själv tror jag att det är en svensk som fått nog och gått lös på ett gäng vuxna babbar på komvux och SFI.

Vi får se hur det urartar...
Citera
2025-02-05, 06:54
Medlem
Muppetys avatar
Vem det är, är väl klarlagt, troligen den mest eftersökta på upplysningssidor; https://mrkoll.se/topplistor/sverigetoppen/

Däremot har jag inte sett en korrekt bild på MGM. Han kanske själv rensade nätet från bilder på sig själv, innan han började skjuta?
Citera
2025-02-05, 06:56
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Är det bekräftat att det är killen som ser ut som ett SD-klappmongo på X-kontot som hängdes ut tidigare?

Han kunde ju knappt skriva hela meningar.
Nej, det är inte han...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boibuss
Massmedia och polis mörkar som vanligt.

Massmedia får det att framstå som att det är stackars skolbarn som blivit mördade.

Själv tror jag att det är en svensk som fått nog och gått lös på ett gäng vuxna babbar på komvux och SFI.

Vi får se hur det urartar...

Tror absolut det stämmer. En variant av Breivik?
Trodde också det var småbarn först. Det hade varit hundra resor värre
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buhbye
Lustigt, jag fick ett inlägg borttaget lite hemligt när jag kallade Chang Frick för en tjock rolig gubbe vars hobby är att sprida desinformation som han ofta vet att det inte ens är på riktigt... Och sen bad de att visa screenshots "bevisen" dom sitter och spammar om här inne istället för att länka till någon diffus X länk.

Får vi inte diskutera falska uttalanden om gärningsman ifrån Frick nu?

Chang Fricks uttalande på x länkar till korrekt gärningsman, häng med lite.
Citera
2025-02-05, 06:57
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jan.Itor
Tycker det ser ut som att det skulle kunna vara en bak och framvänd keps

Man får inte ha keps på sig på skolfoton.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in