2025-02-05, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zera80
Låter inte alls otänkbart.
Aj då.Ingen trevlig läsning.

Sen hittade han var Aftonbladets journalister läste extra kurser på komVux och åkte dit.
Trist, han verkar inte mått bra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Det baserar jag på ljudet och hur snabbt han skjuter på de videos som fångar han utomhus, samt ljudet på vapnet.

Jag utesluter inte 308w, men håller det för mindre troligt bedömt på ljudbilden, 308 låte mycket olikt just 223rem, men även ljudet när tomhylsorna landar på golvet, även här tycker jag inte att det låter som 308.

Fast jag tyckte inte att det lät "snärtigt" nog för 223/556 men jag har förvisso aldrig hört det inomhus. Tyckte det lät grövre. AR15 har väl inte sålts med annat än med magasin för 5? Jag tyckte mig höra 7 i snabb följd i ena videon
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Vad som är lite intressant är väl varför GM valde just den skolan av alla. Sett till hans bostad ligger den ju inte direkt runt hörnet. Valde han månne komvux för att där samlas vuxna elever, eller kanske för att där samlas invandrare, eller kan han själv ha varit elev där?

Jag tänker lite att en person som dragit sig undan från samhället och sett till hans brist på taxerad inkomst knappast har något arbete kanske skriver in sig på komvux för att om inte annat få ekonomiskt bistånd.
Citera
2025-02-05, 02:17
Medlem
Detta är hemskt men lyssna på sista 14 sekunder.

Video från toaletten! Den sista.

https://gofile.io/d/qIaCIe
Citera
2025-02-05, 02:18
Medlem
ttnkpfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tollarp86
Fast jag tyckte inte att det lät "snärtigt" nog för 223/556 men jag har förvisso aldrig hört det inomhus. Tyckte det lät grövre. AR15 har väl inte sålts med annat än med magasin för 5? Jag tyckte mig höra 7 i snabb följd i ena videon

Du kan köpa 5 skottsmagasin, 10, 15,20,30,50,100,1000 om det nu skulle finnas. Men när du jagar så får du bara ha tre skott.
Citera
2025-02-05, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Enstöring incel inga bekanta?
Låter märkligt då han uppenbarligen hade vapenlicens och då måste varit med i en skytteklubb?

Den förklaringen är väl gjord för att göra nåt obegripligt begripligt...
" vi kallar honom eremit sån slipper vi fundera vidare..."
Känner många utöver mig själv som har vapenlicens och ingen av oss är medlemmar i någon skytteklubb, varför skulle vi 🤣
Citera
2025-02-05, 02:19
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Husrannsakan på Storgatan 53 i Örebro!!

Det bor liksom typ 25 personer på den adressen. Vad är det som säger att det är den i tråden namngiva personen som är GM? Kan väl lika väl vara någon annan av de boende där?
Citera
Medlem
kakmonstret98s avatar
Är mamman Marie Sim*n på Facebook?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Vad som är lite intressant är väl varför GM valde just den skolan av alla. Sett till hans bostad ligger den ju inte direkt runt hörnet. Valde han månne komvux för att där samlas vuxna elever, eller kanske för att där samlas invandrare, eller kan han själv ha varit elev där?

Jag tänker lite att en person som dragit sig undan från samhället och sett till hans brist på taxerad inkomst knappast har något arbete kanske skriver in sig på komvux för att om inte annat få ekonomiskt bistånd.

Det tråkiga är att vi nog aldrig kommer få reda på motivet fullt ut då GM själv inte finns här att berätta. Men ja det är intressant varför han valde just den skolan.
Citera
Medlem
Någon skrev om någon video där en tjej gråter, och han skriker osv? och länkade massor av videos? stämde inte på en enda video
Citera
2025-02-05, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlhakansson
Måste nästan vara GM det där allt stämmer in.

Fast är inte inlägget ändå jävligt generiskt? Det enda som jag tycker ”stämmer in” förutom det uppenbara (att utföra en skolskjutning) är väl att han snackar om att skaffa vapenlicens. Men till och med det känns ju som en rätt så logisk lösning för att få tag på skjutvapen, så jag vet inte vad jag ger för det.
Citera
2025-02-05, 02:20
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen

Inte otänkbart att gm var less på media och visste att journalister skulle befinna sig där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in