2025-02-05, 01:29
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslek
Det finns så mycket psykiskt sjuka människor i detta land av olika anledningar. Det som är synd är att vanliga svenskar kollar på TV4 och delar något inlägg på Facebook på sin höjd medans psykiskt sjuka högerextrema skriver på Flashback. Ja jag är lite psykiskt sjuk jag med men jag kan inte förstå det här hatet man kan bära på hela folkgrupper. Invandrare som går in i denna tråd blir vettskrämda och tror halva Sverige smygmyser där hemma i stugorna. Kulturkriget spinner på som en snöboll i nedförsbacke

Polisen har gått ut med att det inte finns något ideologiskt motiv bakom dådet.
Citera
Medlem
Gabbegy000s avatar
Bara massa skit här. Vi vet att han är Kristen och har dålig kontakt med sina föräldrar/släkt. Så jag tror judespåret är rätt kört. Han tar hand om en hund då hans föräldrar reser mycket. Vad mer vet folk?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlhakansson
Varför gick han inte in i en moske istället? Känns som folket där är mer folk som hyllade mordet på Salwan Momika. Om nu det har något med själva dådet att göra.

Det verkar ju sannolikt men samtidigt kanske gm vet mer om sagda skola än vi andra och jag tar det heller inte som helt osannolikt att det faktiskt var en hel del glädje även på SFI runtom i landet efter Momika blev skjuten häromdagen så om det handlar om det var han nog inte så snett på det hela ändå.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
det trollas för mycket om fejkade bilder på gm. kan nån polis bara läcka namnet och bild som har insider info??? under nytt konto med vpn tack om hen är orolig för konsekvenser.

Namnet och adress för GM är redan klarlagt på i denna tråd. När polisen gjorde husrannsakan så kom namnet ut på bland annat X.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harmonizer
Är det någon som vet hur området kring skolan ser ut , tänker ifall det närliggande bebyggelser/företag eventuell övervakningskameror som kan ha fångat gärningsmannen på bild innan han kom fram till själva skolans entre.

Nja.

Finns ett pizza hut nära, sen ett myrorna. Men båda ligger på ena kortsidan. Sen är det en park längs ena långsida och på den andra sidan (där videos visar ingång och död person) går vägen. Så det är tveksamt. Skolan själv kanske har kameror ev.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Sinnes att en massa personer hängts ut med namn och bild. Aftonbladet var ju även jätte snabba med att ringa upp "pappan" till skytten som sade att det skulle vara omöjligt att det skulle vara hans son. Som visade sig att det inte var heller. Aftonbladet gick ut till offentligheten och bad om ursäkt.

Aftonbladet ringde rätt pappa, men har bett om ursäkt att de ringde och la upp konversationen innan pappan hunnit blivit informerad av polis.
Citera
Medlem
Kanske dumt av mig om detta är helt fel person men många konton på instagram har lagt ut just denna bild.

https://imgur.com/a/Hn9qdkH
Citera
2025-02-05, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Namnet och adress för GM är redan klarlagt på i denna tråd. När polisen gjorde husrannsakan så kom namnet ut på bland annat X.

vad var namnet då. pontiboi?
Citera
Medlem
Citat:
Kanske dumt av mig om detta är helt fel person men många konton på instagram har lagt ut just denna bild.

Det är fel bild.
Citera
Medlem
Dickassos avatar
Citat:

Ja det är fel. Är bara jämföra med Aftonbladets bild.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thinkmachine
Det är alltså bekräftat att GM är adopterad från Asien och har bytt namn.

NEJ Misstänkte Gärningsmannen RA är född 1989 och de fyra sista siffrorna hade då visat detta (börjat på 93-99, 74 eller 65. Han har 66 som de 2 första i de 4 sista = Född i Örebro län. 1990 ändrades detta.
Citera
2025-02-05, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petunia78
Aftonbladet ringde rätt pappa, men har bett om ursäkt att de ringde och la upp konversationen innan pappan hunnit blivit informerad av polis.

exakt, intressant hur dom kunde ha så bra "koll" så snabbt ändå. De mesta dom gjort i detta är dynga men den måste man ändå ge en eloge för - dom var före Flashback på rätt GM
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in