2025-02-04, 23:58
Medlem
Just nu lutar det åt en Sverigedemokrat. Någon förbannad idiot som fått nog. Grattis, ni har just skämt ut hela landet.
Citera
2025-02-05, 00:03
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Gärningsman med vapenlicens mördar
elever på en SFI utbildning, verkar som
det ska tystas ned i nyhetsflödet

Ja, mnja, inte riktigt så, men typ. Det är outhärdligt det som hänt. Minst halvsvensk/halv centraleuropéisk 35-årig man mejar alltså ner invandrarkvinnor o ev lärare på SFI.

Min gissning är att det handlar om kraftfull psykisk ohälsa, inte "terrorism" men jag kan ha fel
Citera
2025-02-05, 00:25
Bannlyst
-Utvisa alla fängelsedömda – så fort de avtjänar sitt fängelsestraff, returnera dem till hemlandet. Ta inte hänsyn till vad som väntar där; returnera dem omedelbart från Sverige.

-Sverige måste bli homogent. Erlander hade rätt i sitt tal 1965 – vi ska inte ha USA:s rasproblem.

-Utrota marxismen från Sverige. Spaniens Franco var duktig på att bekämpa marxismen.
-Dra in alla PUT. för dem som kommer ifrån MENA-länderna. Börja skeppa hem dem. Fred råder på Gazaremsan och i Syrien – man kan återvandra.
Citera
2025-02-05, 00:27
Medlem
En av de som uttalat sig mest osmakligt måste nästan vara Vänsterpartiets Daniel Riazat som klandrar Tidöregeringen för dådet..

https://insikt24.se/v-topp-klandrar-skolskjutningen-i-orebro-pa-tidoregeringen/
Citera
2025-02-05, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrDeeds1966
För att svara på dina frågeställningar så vet vi ju alla att det är den socialliberala sidan som står för problemet. Ett problem som sakta har byggts upp och accelererat kraftigt i och med Wokerörelsen inom feministiska grupperingar.

Man kommer bemöta detta med politiska medel för att tona ner det som skett och rapporteringen kommer vara vag i början innan vi vet vad som exakt har hänt. Allt detta givet den journalistik som massmedia besitter. I längden kanske sossarna får tummen ur arslet och fimpar avtalet med muslimska brödraskapet och på så sätt törs föra en politik som gynnar Sverige.

Hur det gått till är ju svårt att spekulera i men jag gör ett försök: någon med för stort ego har antingen blivit kränkt och har bestämt sig för att markera alternativt är det hedersrelaterat där gärningsmannen efter utfört dåd tagit sitt eget liv.

Ni får själva förstå vilken fråga som tillhör vilket svar.

Händelsevis inget argument som stöder det här narrativet? Utan argument är resonemanget meningslöst per defintion.
Citera
2025-02-05, 00:36
Medlem
Jag har länge undrat om många brott och känslan av otrygghet hade kunnat förhindras om vi hade haft kvar ” sinnessjukhusen”( fast i mindre enheter o humanare form)? Nu förefaller ju flera liknande våldsdåd som skett bero på att psykvården helt enkelt inte får stänga in folk även om de misstänker att personen kan begå överfall, tydligen kan bara rättspsyk stänga in folk på längre tid.

Det skulle ju bli så bra med psykiatrireformen men det blev ju katastrof, folk klarar inte sin medicinering och får ingen övervakning. Jag jobbade i en ganska öppen offentlig verksamhet o vi märkte direkt efter att det stora sinnesjukhuset i staden stängde hur många vinddrivna och knepiga personer vi fick in, en del var rent hotfulla, andra bara skrämmande genom att de gick runt o muttrade o skrek till då och då. Det har ju varit så många vansinnesdåd som skett som jag tror hade kunnat förhindras med en fungerande institutionell vård. Vissa klarar helt enkelt inte att leva ute i samhället och vi medborgare förtjänar att skyddas från dem.

Nu kanske detta resonemang är OT eftersom vi inte vet något om gärningsmannen. Men jag tycker idén om att återiföra mer slutna psyksjukhus vore något förmpolitikerna att grunna på. Men det är väl inte förenligt med den förhärskande ideologin förstås.
Citera
2025-02-05, 00:37
Medlem
löls avatar
Verkar vara ett typiskt psykfall som lyckats stå ut med sitt ensamma tragiska liv och inte tagit sitt eller andras liv fram tills nu.

Något fick honom att spilla över och ta ut det på andra för att sedan ta sitt egna.
Citera
2025-02-05, 00:39
Medlem
CyberIngmars avatar
radera
Senast redigerad av CyberIngmar 2025-02-05 kl. 00:46.
Citera
2025-02-05, 00:46
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleAk
Fullständigt vidrigt att Sverigedemokraterna är det enda parti som inte nämnt och beklagat den sjuka tragedi som inträffat.
Istället lägger det upp ytterligare ett hatiskt inlägg mot invandrare.

Det är som om Jimmie, Jomshof och övriga SD firar att 10-talet invandrare har mördas i vad som är det största våldsbrott som skett i Sverige.

Vidrigt förbannat vidrigt!

Jimmie Åkesson var, bland alla andra partiledare, först ut och beklagade det inträffade tidigare under dagen. MSM har skrivit om det. Du får gärna länka till påståendena.

Citat:
Ursprungligen postat av Åkesson
Det är med bestörtning jag tar del av rapporteringen om skjutningen i Örebro. Sådana här fruktansvärda dåd ska inte kunna ske i Sverige. Mina tankar går till de som befinner sig mitt i denna mardröm.

Som så många andra följer jag och Sverigedemokraterna händelseutvecklingen noga.

https://x.com/jimmieakesson/status/1886772352727355569?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcam p%5Eserp%7Ctwgr%5Etweet
Senast redigerad av CyberIngmar 2025-02-05 kl. 00:52.
Citera
2025-02-05, 00:46
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Dags att ta dina mediciner? Aftonbladet har publicerat 11 namn. Om gm var ute efter utlänningar har gm misslyckats

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4BlVgo/stor-polisinsats-i-orebro-misstankt-grovt-vald

Polisen kopplar det inte till terrorism. Frågan är vad motivet är.
Det är journalisterna som jobbar med artikeln.
Detta och att dom ringde pappan mitt i insaten gör att jag bojkottar aftonhoran framöver.
Citera
2025-02-05, 00:48
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av otello
Förstår inte riktigt vad du försöker säga. Beskyller du statsministern för det som inträffat?

Tack för responsen
När det gäller det allmänna tillståndet i samhället är det regimen som dels allokerar resurser + I viss mening
skriver lagar samt utnämner utförare.. I denna typen av samhälle.

Så när det gäller RIPO Chef med Justitieministern så är dessa tillsatta av Regimen det är klart att Regeringschefen har mycket att säga där ..ledaren har ansvaret man minns Schröder i Tyskland Rock, and Roll 1 .skandal 2 ministrar sparkade

Detta kan lyckas bättre eller sämre i en del länder leder missnöjet till en resning
Syrien Finland osv
Det är inte så tror jag att någon kvinna fått RIPO Chefs jobbet om valmanskåren fått säga sitt
it s a mans job .. Det var en organisation med problem skandaler .. Svaga resultat .Löfving anställde sin Älskarinna skulle kickas med fula trix .pallade inte trycket sköt sig själv.
Vi som gjort militärtjänst eller haft en tuff chef vet vad som funkar. Firmor göra en Turnaround
10 % personalstyrkan får kicken .Någon käftar emot kicken Lite Karla tag

Stolen under slappa stjärtar skall sparkas väck ... Ut på stan med batongerna veva Har fungerat förr.
Keep it simple
De hade anställt en massa skriv bordspersonal ..när det spårat ur på stan .
Vid en sprängning fanns det en dam i Stockholm " Bott här i 40 år aldrig sett en Polis "

En underpresterande TOP -DOWN halv rasistisk diskussionsklubb ...Går inte gå dit blir bråk bara ..
Intrycket är att dem vägrar Vit skjorta brotten .Arbetsplats kriminalitet och hos svartskallarna har dom inget förtroende kan inte språket för det mesta Har tappat det i båda ändarna

Men går det för dåligt vilket det gör nu -Löser en demokrati detta
Misstroende votum så måste Jimmie bekänna färg och så hörs Svoshet när de åker
Sossarna är ingen höjdare men i vart fall har de mer Kontaktytor i Underklassen. höjer bidragen.
Inget ledarskap .rycker på Axlarna KASS

Om detta vore främmande makt eller Muslimsk terrorism .Skull dem ha berättat ? -- tror det knappt

Som i fotboll ..centern nätar inte --- Domaren vi byter .In med friska krafter
Citera
2025-02-05, 00:48
Avstängd
Unobosss avatar
Legat i luften detta. Invandring är på allas läppar när det egentligen handlar om att politikerna har tappat det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in