2025-02-04, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martingal
Polisen tar sig in på Storgatan 55.
Sluta med de patetiska namnspekulationerna på nummer 53.

På 55:an finns en trolig GM, med initialerna JE.
Ta en titt på hans Fb.

Den JE som sprider rassedynga på fb verkar vara från gbg.
Citera
2025-02-04, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseDacke
Tittar man på RA:s (Storg 53) födelsedatum och sedan söker på ArkivDigitals digitala register för år 1990 får man fram en person som hette Simon i efternamn, precis som hela familjen. Bara svenkklingande för- och mellannamn. Han var då ett år. Hittade honom på ett forum där han i princip aldrig skriver själv, utan bara retweetar andras meddelanden - de mest förekommande svenska namnen där är Jimmie Åkesson, Chang Frick, Charlie Weimers, Jomshof, Tommy Robinson, Aron Flam, Elon Musk, Daniel Sonesson, Hanif Bali. Alla inlägg handlar om Islam.

Vilket forum? Vad heter hans account?
Citera
2025-02-04, 23:28
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Varför sägs inget om de skadade? Det är som om de inte existerar i rapporteringen. Fortfarande, efter nära nio timmar [intervju i Aktuellt], kan inte polisens talesperson säga hur många det handlar om. Varför? Hur svårt kan det vara, saknar de förmåga att räkna? Svävar någon/några mellan liv och död? Om polisen inte kan svara borde de åtminstone förklara varför de inte rapporterar om så elementära saker.

Ja, det är extremt lite information. Fortfarande snart ett halv dygn efter händelsen så är det "ett tiotal döda". Och "många skadade" som det finns absolut noll information om.
Citera
Medlem
https://tinypic.host/image/ra.2eaIQf

Tillägg: Finns endast en R född i Örebro med det födelseår/datum.
Citera
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Reagerade på detta när jag läste AB tidigare under eftermiddagen. Vilket djävla osympatiskt äckel till journalist. Och vilken dynga till skitblaska. Det kan inte vara etiskt försvarbart någonstans. Hoppas journalisten och ledningen på AB är djävligt nöjda med sig själva. De går bokstavligen talat över lik för en ”bra” story.

/AI

Ja, flera pedofiler har ju i samråd med Aftonbladet och Tomas Bodström stämt Dumpen för att de råkat lägga ut foton i några minuter på en misstänkt pedofil.

Så, vore jag pappan som blev kontaktad av aftonbladet så hade jag absolut stämt aftonbladet. Han kan nog få 100K.
Citera
2025-02-04, 23:30
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrGiggles
Frågan är om inte dödssiffran kommer att stiga kraftigt? Det är extrema kroppsskador på många av de som träffats. Något som får mig att tro att gärningsmannen köpt kulor speciellt avsedda för dådet.
Tyvärr blir det nog så.

Om det är namnbytar-RA, hur väl bekant var han med skolområdet? Valdes det efter lite planering eller var det bara bekvämt?
Citera
2025-02-04, 23:31
Medlem
Konstigt att polisen inte dementerade att det var dom som skjöt gm.
Citera
2025-02-04, 23:31
Medlem
Kan alla kvasiintellektuella hobbyfilosofer ignoreras så vi kan få tråden att fokusera på att ta reda på vad som hänt.

Jag bor i Örebro och kan ta en vända imorgon och kolla läget, men behöver lite guidning om vad jag ska kolla upp.

Vad vet vi? Vad kan vi ta reda på? Vad kan vi kolla upp?

Ignorera alla kretiner i tråden så kan vi få fokus på rätt sak. Att gnälla på medier eller polis spelar absolut noll funktion. Visar bara hur dålig koll man har.

Respekt för de drabbade är på sin plats.
Citera
2025-02-04, 23:33
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naaw88
Bara jag som tycker denna Rikard från Örebro ser ut som en skolskytt/incel....https://www.facebook.com/r*chard.andersson.148/ .....*i
Den personen du länkar till
1. Bor i Karlstad
2. Är inte 35 år
3. Stavar sitt namn annorlunda

Det finns över 1000 RA i landet, vi kan inte hålla på och länka samtligas facebook.
Citera
2025-02-04, 23:33
Medlem
Det bor över hundratusen i Örebro och vi lever i ett samhälle där alla har en hd-kamera i fickan. Är väl bara att någon på Flashback tar sig till adressen där polisen ska vara och ta lite bilder så får man veta EXAKT vilken lägenhet de är inne i.

Kunde folk på Flashback göra det för 20 år sedan är det ju inga konstigheter att göra det nu
Citera
2025-02-04, 23:34
Bannlyst
Så denna Rickard Simon A är ett ghost, inga bilder, inga spår, hur har Aftonbladet hittat bild och nummer till hans bekanta?
Citera
2025-02-04, 23:34
Moderator
OYs avatar
Kritisera forumet på rätt plats, i ABoK är det off topic.

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in