2025-02-04, 21:45
Bannlyst
Säkerhetspolisen är inkopplad i arbetet med att utreda motivet, men polisen misstänker i nuläget inte terror.
Enligt Expressens uppgifter är gärningsmannen i 35-årsåldern, hemmahörande i Örebro. Han står ensam skriven på en adress i centrala Örebro. Polisen genomförde en polisrazzia mot den misstänkta skyttens adress på tisdagseftermiddagen.

Personer från hans tid i skolan beskriver även honom som en ”enstöring” som bytt namn.

Finns det inga offentliga register över folk som har vapenlicens?
Citera
2025-02-04, 21:45
Medlem
Jag tror inte GM bar vit ansiktsmask som vissa säger sig se i filmen på Aftonbladet. Det skulle ju avslöjas eftersom han inte flydde.
Citera
2025-02-04, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Dyr*n P*tt*rsson?

Ser inte ut som han växt upp som en enstörning när man kollar hans Facebook. Är nog någon annan, gissar mer på R.A
Citera
2025-02-04, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Och aftonbladet publicerade för en timme sedan namnen på tio offer. Av dessa har sex helsvenska namn, dvs såväl för- som efternamn och ytterligare två kvinnor har svenska förnamn. Endast två har invandrarnamn helt och hållet (en av dem latino).

Verkar alltså inte alls vara något så kallat rasistiskt motiv.

…kan du länka till Aftonbladet om den uppgiften?
Citera
2025-02-04, 21:56
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Aftonbladet har tydligen ringt upp pappan till den misstänkta gärningsmannen INNAN pappan visste om att sonen mördat.

Jag undrar, eller rättare sagt VET, att Adtonfittan inte skulle agerat på samma sätt hade den misstänkta mördaren varit andra generationens arab.

Det är en sak som är säker.

Jo dom publicerade i live chatten, men tog bort det.

Citat:
Pappan till misstänkte
gärningsmannen: "Det här är
så stört"

17 min

Fredrik Björkman

DELA J

Pappan till den enligt uppgifter misstänkte
skytten i Örebro, en 35-årig man, säger att
han inte känner till att hans son ska vara
inblandad i dådet.

Det vet jag inget om, säger han när
-
Aftonbladet når honom.

Han säger också att han inte heller känner till
att det pågått en stor polisinsats vid 35-
åringens lägenhet i Örebro.

- Det här ar så stört. Vad ar det som har
hänt? säger pappan vidare,

När Aftonbladet berättar om polisinsatsen
och misstankarna mot hans son nekar
pappan till att det är möjligt.

Så dom har ringt upp farsan: så du visste inte om att din son genomfört en skolskjutning och sen tagit sitt liv?"
Citera
2025-02-04, 21:59
Medlem
Aftonbladet har publicerat en blurrad bild av MGM. Vit man i svart hoodie vad jag kan se.
Citera
2025-02-04, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Aftonbladet har tydligen ringt upp pappan till den misstänkta gärningsmannen INNAN pappan visste om att sonen mördat.

Jag undrar, eller rättare sagt VET, att Adtonfittan inte skulle agerat på samma sätt hade den misstänkta mördaren varit andra generationens arab.

Det är en sak som är säker.

Den reporter som fått den synnerligen osmakliga iden att genomföra en sådan här "intervju" och den redaktör som släppt igenom den måste ju givetvis omedelbart avskedas.
Hur i helvete har de tänkt där egentligen? Så jävla motbjudande!
Citera
2025-02-04, 22:07
Medlem
AlleyCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Enligt den filmen jag såg går poliserna tydligt in i porten direkt under vita skylten med Tandläkarna på Bromsplan. O kollar på Eniro på gatuvy o zoomar in så ser man att det är port 55. Såg även poliser i fönster några våningar upp men tänkte inte på o räkna våningar.

Polisen var på 3:e våningen, näst högst upp i huset. Så lägenhetsnummret borde var 13xx
Citera
2025-02-04, 22:16
Bannlyst
Är inte Tonys facebook borta nu?
Citera
2025-02-04, 22:17
Medlem
Vit-Brandbils avatar
RA som det tidigare pratats om som möjlig GM har nu försvunnit som bosatt på Storgatan 55 på både Hitta och Mrkoll.
Citera
2025-02-04, 22:18
Medlem
lasternassummas avatar
Så här har RA skrivit på Facebook

För 2 timmar sedan:

"Jag har då inget med någon skjutning i Örebro att göra, kolla fakta först, och vad jag förstått det som så är gärningsmannen död"

För 1 timme sedan:

"I have nothing to do with the shooting in Örebro, I live far away from there. I would like to take this opportunity to send my thoughts to the victims and their families."

Jag tror att GM bodde på #55.

Han har uttryckt mycket förakt för islam och islamism.
Han föreföll bestört över att Sverige "lät Momika mördas".
Citera
2025-02-04, 22:18
Medlem
-DaRude-s avatar
Bilden på R.A som sprids här verkar inte alls stämma överens med den blurrade person som Aftonbladet har bild på. Blond är han på Flashback, på Aftonbladet är han mörkhårig.

Såvida han inte även bytt hårfärg på senare dar lär det vara helt fel person som länkats här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in