2025-02-04, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfFittler
Undra hur han gjorde. Om det var ett jaktvapen han använde så har de krav på längd så armarna räcker inte till om man riktar pipan mot huvudet och ska lyckas trycka av. Så de som tar livet av sig med ett jaktvapen använder fötterna.
Tänker att det kan bli lite stressigt.

Sen tror jag inte på att han skjutit bort ansiktet. För att lösa ekvationen måste man skjuta sig i ansiktet och ingångshålet skadar inte så mycket.

Finns inga sånna krav. Var är det för någon som lurat i dig detta?
Senast redigerad av Kaklaka 2025-02-04 kl. 21:12.
Citera
2025-02-04, 21:06
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-conny
Mgm är inte identifierad pga bortskjutet ansikte.
Aftonbladet anser uppenbarligen att MGM är identifierad, eftersom de skriver att de har ringt upp hans farsa.
Citera
2025-02-04, 21:09
Medlem
ScorchPipes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfFittler
Undra hur han gjorde. Om det var ett jaktvapen han använde så har de krav på längd så armarna räcker inte till om man riktar pipan mot huvudet och ska lyckas trycka av. Så de som tar livet av sig med ett jaktvapen använder fötterna.
Tänker att det kan bli lite stressigt.

Sen tror jag inte på att han skjutit bort ansiktet. För att lösa ekvationen måste man skjuta sig i ansiktet och ingångshålet skadar inte så mycket.

Wat?
Nu var det ett par år sen jag höll i en älgstudsare, men jag är ganska säker på att jag hade nått avtryckaren.
Citera
2025-02-04, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Och aftonbladet publicerade för en timme sedan namnen på tio offer. Av dessa har sex helsvenska namn, dvs såväl för- som efternamn och ytterligare två kvinnor har svenska förnamn. Endast två har invandrarnamn helt och hållet (en av dem latino).

Verkar alltså inte alls vara något så kallat rasistiskt motiv.

Vart påstår du att de har publicerat namn på offren?

Om du syftar på namnen som är skriva högst upp på följande länk så är det Aftonbladets reportrar som är delaktiga i uppdateringarna/rapporteringarna....

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4BlVgo/stor-polisinsats-i-orebro-misstankt-grovt-vald
Citera
2025-02-04, 21:11
Medlem
pizza-bagarns avatar
Hur många portar finns i samma hus? Tänker om de täckt upp eventuella utgångar om någon huserandes i lägenheten skulle få för sig att fly ex genom vinden?

Och att det är anledningen till varför vi ser poliser vid flera adresser?
Citera
2025-02-04, 21:12
Medlem
Vet man om något av offren är svenskar?
Citera
2025-02-04, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhopp79
Det är ju inte namnen på offren utan bl.a. AB reportrar.

Visst har du rätt i det. Det slog mig också efter att jag postat, men hopplöst redigera nu.
Lite lurigt när AB har TIO DÖDA… i rubriken och direkt därunder en lista på tio namn.
Jag ber om ursäkt.
Citera
2025-02-04, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
"Omkomna" låter ungefär som att de halkat på hylsorna och fallit illa. Inte att de blivit regelrätt avrättade och ihjälskjutna. Om GM nu använt ett vapen som köpts lagligt spår i vart fall jag att diskussionen framöver helt och hållet kommer handla om rätten att äga vapen.

Omkomna är något som sker vid en olycka. Han vet inte vad han pratar om. Pinsamt. De är mördade, dödade, skjutna eller motsvarande. Lite olika men mera korrekt än "omkomna".
Citera
2025-02-04, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
"Omkomna" låter ungefär som att de halkat på hylsorna och fallit illa. Inte att de blivit regelrätt avrättade och ihjälskjutna. Om GM nu använt ett vapen som köpts lagligt spår i vart fall jag att diskussionen framöver helt och hållet kommer handla om rätten att äga vapen.

Omkomna är något som sker vid en olycka. Han vet inte vad han pratar om. Pinsamt. De är mördade, dödade, skjutna eller motsvarande. Lite olika men mera korrekt än "omkomna".
Citera
2025-02-04, 21:21
Medlem
Citat:
Tidigare i dag gjorde vi en felbedömning och publicerade i vår liverapportering en intervju med en anhörig som vi inte borde ha publicerat. Vi valde därför att efter en kort stund att ta bort inlägget. Vi beklagar detta

Vad menas? Vilken intervju?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4BlVgo/stor-polisinsats-i-orebro-misstankt-grovt-vald?_sp_pass_consent=true&pinnedEntry=1333016
Citera
2025-02-04, 21:21
Medlem
Skafferns avatar
Expressen skriver att den misstänkte bytt namn.

Kolla alla era misstänkta på mrkoll.se
Där kan man se om personen bytt namn
Citera
2025-02-04, 21:25
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Aftonbladet har så säkra uppgifter om MGM att de vågade ringa personens förälder och berätta om händelsen innan polisen ens hunnit få tag i föräldern (fan så stört beteende!) men de har inte vett nog att läcka namnet här på Flashback för att skydda oskyldiga från att bli utpekade i onödan? Jävligt fräscht. Dessa "journalister" är uppenbart gravt empatistörda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in