Det är viktigt att påminna om att man inte ska hänga ut eller peka ut någon person eller grupp innan det finns bekräftad information. Att sprida spekulationer kan leda till felaktiga anklagelser och skada oskyldiga människor. Låt polisen och myndigheterna hantera situationen och basera diskussioner på verifierade fakta.
Om man leker med tanken att jag varit en arg svensk man som är frustrerad över invandringen så hade jag nog också attackerat en skola med SFI-kurser. Känns som väldigt mycket pekar åt en svensk arg man som är less på hur samhället ser ut.
Intressant att ingen har dragit slutsatsen att det är ett terrorangrepp? Det enda som skulle kunna tala emot det är att skytten skjutit sig själv, vilket skulle göra att han går miste om sina 17 oskulder.
Men det känns nästan lite spännande och "nytt" med en skolskjutning. Har ju varit så otroligt mycket sprängningar och annat nu på senate så skönt med lite 'nytt blod' så att säga.
Tråkigt bara att svenska myndigheter är så jävla sega på att släppa info. Lär väl ta veckor innan man får veta vad som har hänt.
Det är inte konstigt om folk frågar härkomst ,vi har inte direkt historia i skolskjutningar och det kan vara terrorism .
I USA brukar det vara nån elev utan terrorkopplingar ,även om det är terrorism.
Jag hoppas det är en terrorist så vi kan kasta ut fler islamister ur Sverige.
Senaste tiden är en stor enda våldsvåg och kristersson menar det beror på det .
Men detta kanske inte är nåt sånt .vi får veta med tiden vad som utlöst detta fruktansvärda .
Jag gråter och ber till Gud jag tänker på drabbade och anhöriga .