2025-02-04, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalabalyk
Kan någon insatt förklara för mig varför man är så himla hemlig med information? Viss information kan jag förstå att man väntar med, men vad är problemet att bara säga "enligt den information jag har nu så har en person dött, vilket vi förmodar är GM, men det kan ändras under utredningen". Detta är ju bara riktigt bajsnödigt

Gissar på att de vill kontakta anhöriga först innan de går ut med det i media.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BicOriginal
Bj*rn A…..

Källa? Det har redan debunkats för nån timme sen då det är ett trollkonto som publicerade den infon
Citera
Medlem
Zigzagzagazoos avatar
Skolattacker är oftast av personer från ett skidåkande land. Förmodligen radikaliserats på högerforum på nätet. Runkar säkert åt tidigare liknande dåd.

Det är enligt statistiken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Världen kommer skratta åt denna pressträff. Dom tävlar vem som kan prata mest och få mest uppmärksamhet. Samt att det ställer mer frågor än svar. Jävla muppar

Vad fan förväntar du dig av en pågående insats där man inte vet om det finns fler gärningsmän ännu och förmodligen fortfarande letar genom skolan meter för meter.
Citera
Medlem
Eckiumbums avatar
Polisen borde verkligen vara mer öppna med vad de vet. I början hette det att det var "hot om våld" och så vidare. De berättar gärna om "informationplatser" och annat men de säger ju egentligen inget av värde.
Citera
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalabalyk
Kan någon insatt förklara för mig varför man är så himla hemlig med information? Viss information kan jag förstå att man väntar med, men vad är problemet att bara säga "enligt den information jag har nu så har en person dött, vilket vi förmodar är GM, men det kan ändras under utredningen". Detta är ju bara riktigt bajsnödigt

Kan det vara så att det typ är ett bomb-bälte också? ”Pågående insats”? Att man inte heller kan utrymma skolan helt, förrän man detonerat etc?
Citera
2025-02-04, 15:48
Bannlyst
Aftonbladet envisas med flera döda, expressen har inte den rubriken, skumt och oklart.
Fortfarande lär ju en person vara död, han som låg på marken utanför skolan.
Citera
Medlem
isodoses avatar
Polisen i Sverige brukar inte bekräfta dödsfall offentligt innan de anhöriga har blivit underrättade. Detta är en del av deras rutiner för att säkerställa att de närmast berörda får informationen på ett så respektfullt och skonsamt sätt som möjligt. Det är också en del av sekretesslagstiftningen och etiska riktlinjer inom myndighetsutövning.

Om det handlar om ett uppmärksammat fall kan polisen ibland bekräfta att en händelse har inträffat, men utan att ge ut namn eller detaljer om den avlidna personen innan anhöriga har informerats.
Citera
Medlem
Det känns lite som att de kommer släppa siffran på döda senare under dagen. Spontant är känslan att det kommer vara många avlidna.
Citera
Medlem
InbilladGalenskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Världen kommer skratta åt denna pressträff. Dom tävlar vem som kan prata mest och få mest uppmärksamhet. Samt att det ställer mer frågor än svar. Jävla muppar

Får mer känslan av att personerna som håller pressträffen inte riktigt har befogenheter att uttala sig.

Förmodligen så är man inte tillräckligt högt uppsatt för att ta beslut om vad som får sägas och inte och därav blir presskonferensen ganska så intetsägande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
hur vanligt är det med mobbning på SFI / komvux? det är ju vuxna som går där

Jag läste några gymnasiekurser där för några år sen. Man går dit på lektionerna, gör sitt, sen åker man hem. Självklart kan man ju hitta vänner. Däremot fungerar det inte så att man hänger i kompisgäng eftersom alla läser olika kurser. Om man läser ett yrkesprogram kanske det är annorlunda dock.
Citera
Medlem
Han som är allvarligt skadad är gm? Eller
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här