2025-02-04, 15:30
Medlem
Pressträffen dröjer tydligen.
Citera
2025-02-04, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
stabsläge för två döda?

Det är väl knappast de döda man tänkt intensivvårda på sjukhus ditt jävla geni.

Sen finns det inga offentliga siffror på någonting än.
Citera
2025-02-04, 15:31
Medlem
Krasigts avatar
Presskonferensen är försenad enligt SVT.
Citera
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snasavglas
Vem är MGM? Incel, högerextremist eller babbeluring?

Det är ingen här som med säkerhet vet. Lönlöst att spekulera i dagsläget.
Citera
Medlem
en av B429rna landar nu på örebro flygplats
Citera
Medlem
Serajovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von-Pilsner
Ren skär jäkla ryktesspridning då polisen inte gått ut med att det finns dödsfall, så länge det inte är bekräftat av RÄTT INSTANS då anser jag att man håller käften!! Arbetar som ordningsvakt i området och har ingen info om dödsfall och jag arbetar "on the spott" på plats! Sluta upp med denna jävla ryktesspridning tills korrekt instans (polis/räddningsledare) säger annat!! Sen är det åt helvete med alla dessa skjutningar, det daltas åt helvete för mycket med dessa nyanlända gossar som springer omkring i billiga märkeskopior till kläder och skyddsvästar från Temu och med skjutvapen och granater i högsta hugg!! Nej, ut med dessa jävla pack tillbaka med dem till sitt eller föräldrarnas ursprungsland! Detta är garanterat något som skall klassas som terrorbrott och därmed leda till återkallande av uppehållstillstånd! Ställ även föräldrarna till svars som misslyckats fatalt med att ta hand och uppfostra sina förbannade h**rungar! Garanterat föräldraansvar! 🤬

Står ju flera döda i media med polisen som källa
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Vad är det som driver en person att gå in på en skola och skjuta?

Är det missnöje med skolan och/eller klasskamraterna? Livet i allmänhet?

Har sett en dokumentär från USA där killen var "sur" över att tjejerna inte ville ha honom men annars har jag rätt dålig koll på vad som driver dessa kräk. Verkar som dom i överlag tar livet av sig efteråt oavsett anledningen att dom gick inte på skolan från början

Samma sak som driver andra psykiskt sjuka människor, psykiskt ohälsa
Citera
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svedjo88
Detta var min gamla gymnasieskola på 00talet då det var nåt helt annat än idag, och jag har även läst på komvux där senare. Kan säga att minst 90% av studerande där idag är av utomeuropeisk bakgrund. Det är annars förhållandevis lugnt där förutom ett knivslagsmål ute på skolgården en gång vad jag vet. Tyvärr så har stället ändå varit som en tickande bomb enligt mina ögon med tanke på att aldrig några vakter har synts till eller nån visitering har gjorts på folk alls. Antalet anhöriga till kriminella karteller som läser just där är med all sannolikhet högt för den som förstår verkligheten.

Intressant bakgrundsinfo. (oavsett vem GM & offer eg är som jag inte tänker spekulera i alls just nu - sannolikheten ökar ju dock att det skulle kunna finnas kopplingar till nån form av gängkriminell verksamhet - lättillgänglighet till vapen bara man har cash tex)

Hoppas på att få höra mer från fd & nuv elever där om miljön, ev bråk innan detta, m m.
Citera
Medlem
DumSKALLEN123s avatar
Uppdatering hur många döda?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingen23
Blattarna skjuter ju åtminstone varandra och inte oskyldiga din pajas

Dom skjuter bara ihjäl oskyldiga föräldrar framför deras barn, spränger familjehus för skojs skull och är så mongolida att dom skjuter ihjäl fel personer kors och tvärs. Änglar.
Citera
Medlem
känns som etnisk svensk gm som varit i farten med sitt lagligt inköpta vapen, får se om det stämmer.
Citera
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von-Pilsner
Ren skär jäkla ryktesspridning då polisen inte gått ut med att det finns dödsfall, så länge det inte är bekräftat av RÄTT INSTANS då anser jag att man håller käften!! Arbetar som ordningsvakt i området och har ingen info om dödsfall och jag arbetar "on the spott" på plats! Sluta upp med denna jävla ryktesspridning tills korrekt instans (polis/räddningsledare) säger annat!! Sen är det åt helvete med alla dessa skjutningar, det daltas åt helvete för mycket med dessa nyanlända gossar som springer omkring i billiga märkeskopior till kläder och skyddsvästar från Temu och med skjutvapen och granater i högsta hugg!! Nej, ut med dessa jävla pack tillbaka med dem till sitt eller föräldrarnas ursprungsland! Detta är garanterat något som skall klassas som terrorbrott och därmed leda till återkallande av uppehållstillstånd! Ställ även föräldrarna till svars som misslyckats fatalt med att ta hand och uppfostra sina förbannade h**rungar! Garanterat föräldraansvar! 🤬

Så du förmedlar tillförlitlig förhandsinformation om att GM har utländskt ursprung, terrormotiv samt dåliga föräldrar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in