2025-02-04, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KulStyving
Björn GM?
Nej. Läs tråden för helvete. Det är ett trollkonto
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteTedKaczinsky
Tror det är en vit gärningsman.

Det skulle kunna stämma med den vuxenmobbning som pågår på komvux.
Kanske en kille från Ukraina...
Citera
Medlem
Äre blatte våld eller incelvåld. Det är frågan. Vita Incels brukar ta ihjäl massa folk medans blatten inte har sinnernärvaro till det. Vi får se
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-9
I Sverige är det olagligt att spekulera, så det så!!!!!!!!!!!!!! Det spelar ingen roll om ni har rätt 99/100 ggr. OM NI INTE HAR FAKTA SÅ FÅR NI FAKTISKT INTE SKRIVA NÅGOT!!!

Är du 5 år eller? Moget svar mannen.

Det är bara det att jag måste sålla igenom 20 sidor av rena påståenden, troll, rasister som vill ha rätt, vänstermänniskor som vill ha rätt och allt möjligt skit innan man kommer till sanningen, vilket är det enda jag bryr mig om.

Jag fattar inte ens hur man kan ha så låg inteligens och vilja att sitta och skriva vad man "tror" har hänt utan någon som helst kunnskap gällande en jävligt allvarlig händelse. Ingen bryr sig om vad du tror/tycker

Kan väl även tillägga att jag har ingen aning vilken "sida" du tillhör när du snackar om 99% men varje gång sådana trådar dyker upp så har snarare 99% av människor helt fel i sina teorier.
Senast redigerad av Crillzter 2025-02-04 kl. 15:24.
Citera
2025-02-04, 15:23
Medlem
DauXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proliferate
Nu är det väl lämpligt att svensk polis rampar upp och lär sig av USA och skjuter ihjäl den jäveln på plats. Livstid duger inte.
"Jäveln" är tydligen död.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TUK
Känns spontant att det här är värre än Falunmassakern 94.
Fel, 7-5 än så länge
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Svartsjukedrama? Eller bråk mellan etniska grupper där någon tagit hämnd?
Eller en incel som gått bärsärk?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinbrud
Om det inte är en muslim då är det ju en vanlig svensson som har "psykiska problem"

Men antar att du får stånd ifall det är en muslim.
Typsikt. Ska alltid kastas ut att det är en muslim. När motsatsen är bevisat ändras tonläge till accepstans, förståelse, osv. "stackars pojken han var ensam, han var mobbad, han hade lidit av allvarliga psykiska störningar en längre tid tillbaka men fick ingen vård"
Citera
Medlem
Bromss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Enligt SVT ska de va en komvux det skett på.

Fem personer har skjutits vid Campus Risbergska i Örebro, skriver polisen. Flera personer är döda, enligt uppgifter till Aftonbladet och TV4 Nyheterna.

– Skottlossningen har skett inomhus, på komvux, säger polisens presstalesperson Lars Hedelin.

Enligt uppgifter till SVT Örebro och Aftonbladet rör det sig om en skjutning med ett automatvapen. Detta har dock inte bekräftats av polis. Insatsstyrkan uppges vara delaktig i insatsen och patroner ska ha hittats i skolans korridor.
Citera
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbe242
Enligt SVT:

"Gärningsmannen har tagit sitt liv"

Går live nu på SVT Play.
Det låter inte som ett gängkriminellt beteende i så fall, tyvärr… Det hade varit välkommet om det hade varit det
Citera
2025-02-04, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Det som talar emot flera gärningsmän är väl att det oftast snappas upp chattar eller liknande under planeringen. Ensamagerande gärningsmän är betydligt svårare att stoppa innan dådet skett.

Ja, så är de väl. Men jag står lite och väger om vad jag tror. Antingen så är de en ensamagerande som påverkats på nätet. Eller så är de en ensamagerande som är förbannad över något som hänt på Komvux. Man vet ju inte hur olika personer funkar, kan räcka med att man fått IG på ett prov eller något. Eller att man varit ute efter en person men så rök flera på vägen. De som irriterar mig lite är vapnet. De är inte vanligt i Sverige. Kniv, svärd, pistol har de kanske varit någon gång. Men automatvapen (som någon skrev här inne AK47), om de stämmer så klart.

Får se vad dom säger om 5min, vi kan ju inte räkna med att bli mer klokare så här tidigt, men kanske något, antal mördade just nu te.x.
Senast redigerad av DeVaLaGott88 2025-02-04 kl. 15:27.
Citera
2025-02-04, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrgauten
fyfan vad vidrigt att filma sånt. Allt för uppmärksamhet, kräks

jaa men polisen var framme o sa till, men tydligen fick dom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in