2025-02-04, 13:41
Medlem
rtyu12345s avatar
Det är vad folk skrivit i tråden hittils
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Vad är sant?
Citera
Medlem
ps870s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevinkimraymond93
Patroner hittad i korridor enligt uppgifter. Är det en masskjutning som skett?

Att de hittat patroner behöver inte betyda så mycket. De har ju inte avfyrats. Hade de hittats hylsor hade det varit annorlunda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrgauten
Ambulanser hämtar inte döda personer?

Vem vågar hämta någon död eller levande om området inte är säkrat?
Citera
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Man verkar ju väntat på NI. Vilket tar någon timme eller två. Annars har ju Örebro en regional insatsstyrka.

Här verkar man kört efter amerikanskt modell. Att alla låser in sig i klassrummen. Sedan bör det vara NI då som får gå in och säkra skolan.

Är det så att man väntar på NI så kommer det bli årets stora diskussion om polistaktik.
Vid dödligt våld ska alla poliser gå på och head to head. I Örebro finns även en regional Insatsstyrka.

I en perfekt värld så hoppas jag detta har hänt:
Polisen och Regionala insatsstyrkan gick in direkt. En ensam skytt är antingen "cornered" eller så är det en gisslansituation i ett klassrum eller så är han omhändertagen. Det är däremot helt självklart att NI lyfter från Stockholm då man inte kan veta om det är början på någonting större.
Citera
2025-02-04, 13:42
Medlem
Farbaute666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Jaha? Så mitt i hans/deras aktion. Så ska han gå in på flashback, och läsa i tråden. Sen efter det ska han då leta upp ett klassrummet och likvidera.

Tror du det låter logiskt?
Tror du inte GM vet att det finns massa elever på en skola klassrum 13:00 en tisdag?

Utveckla gärna hur du resonerade, tack.
Det är väl precis vad han inte ska göra!
Håll tråden ren från flams och trams, använd DM om ni vill tjafsa.

Mer aktuell info?
Citera
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Risbergska gymnasiet fanns där förut. Vad finns nu där?

det står komvux utbidlning när jag googlar om risbergska gymnasiet
Citera
Medlem
Risbergska skolan består nästan enbart av SFI. Går hundratals invandrare där. De har tom satt in extra bussar som går direkt från Vivalla (invandrarområde). Cyklar förbi varje morgon och det väller ur muslimer ur bussarna som kommer. Tyvärr ligger Karlslundsskolan precis bredvid som är en friskola med idrott/hälsa som inriktning. Går nästan enbart svenskar där. Ligger också en förskola i närheten. Fyfan för hur detta land har blivit.
Citera
2025-02-04, 13:43
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrtillsyd
Att folk sitter inlåsta i klassrum kan nog vem som helst räkna ut. Gärningsmannen har även skjutit mot polisen, så jag tror att det är där hans fokus ligger.

Dåså! Avslöja mer som gärningsmän kanske inte tänker på jävla sopor
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AkerstromM
Jag är usel i polistaktik och dom gör nog rätt, speciellt om gärningsmannen har automatvapen och polisen endast står med pistoler.

Men tänk om man blivit skjuten och ligger i korridoren och väntar på hjälp, då är man inte skitnöjd över att vänta på en helikopter från Sthlm.

Jo detta har de nog tränat väldigt mycket på. Sedan att gå in eller ej ja det beror väl på. Om samtliga i skolan är inlåsta på klassrummen kan man ju vänta på polis som är tränade och utrustade mer för en sådan uppgift.
Citera
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ps870
Att de hittat patroner behöver inte betyda så mycket. De har ju inte avfyrats. Hade de hittats hylsor hade det varit annorlunda.

Jag tror du är rätt övertygad om vad han/hon menar.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Vad är sant?

Åtminstone uppgiften Örebro är sann. Resten…mer eller mindre tveksamt.
Citera
Medlem
Från lokaltidningen (NA) låst artikel:

Det ska landa en helikopter på parkeringen och därför måste alla flytta på sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in