2025-02-04, 13:38
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrgauten
Ambulanser hämtar inte döda personer?

Mjo. Eller det handlar väl om resurser och prioriteringar med.
Citera
Medlem
Christopher.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Man verkar ju väntat på NI. Vilket tar någon timme eller två. Annars har ju Örebro en regional insatsstyrka.

Här verkar man kört efter amerikanskt modell. Att alla låser in sig i klassrummen. Sedan bör det vara NI då som får gå in och säkra skolan.

Själv skulle jag som polisman inte kunna hålla mig tillbaka utan hade gått in själv om det är en pågående mord av elever på skolan, men vi är alla olika. Polisen har väl ändå förstärkningsvapen att ta till vid skjutningar och terrorbrott mer än standardpistolen.
Senast redigerad av Christopher. 2025-02-04 kl. 13:40.
Citera
Medlem
Citat:
Man verkar ju väntat på NI. Vilket tar någon timme eller två. Annars har ju Örebro en regional insatsstyrka.

Här verkar man kört efter amerikanskt modell. Att alla låser in sig i klassrummen. Sedan bör det vara NI då som får gå in och säkra skolan.

Jag är usel i polistaktik och dom gör nog rätt, speciellt om gärningsmannen har automatvapen och polisen endast står med pistoler.

Men tänk om man blivit skjuten och ligger i korridoren och väntar på hjälp, då är man inte skitnöjd över att vänta på en helikopter från Sthlm.
Citera
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Kanske inte är skitsmart att skriva om nu gärningsman/gärningsmän läser här inne och letar offer?!?!

så sant när GM inte hittar några elever i cafeterian kommer GM tro att alla har gått hem
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RascarCapac
En elev på Twitter skriver att det ligger folk på golven och Ambulansen har hämtat döda eller skadade. Känns som en riktigt allvarlig händelse

Länk?
Citera
2025-02-04, 13:39
Medlem
tomyhockeys avatar
vilken skola är det i örebro
Citera
Avslutad
Har dom inte fått stopp på GM kan det ju vara hur många offer som helst om man skjuter med automatvapen i över en timme. Ingen har sagt att det är över än vad jag vet.
Citera
Medlem
Steff83s avatar
Citat:

NI finns ju bara 3 st i landet. Stockholms är väl närmast till Örebro? Förmodligen därför det tog lite tid då
Citera
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Kanske inte är skitsmart att skriva om nu gärningsman/gärningsmän läser här inne och letar offer?!?!

Jaha? Så mitt i hans/deras aktion. Så ska han gå in på flashback, och läsa i tråden. Sen efter det ska han då leta upp ett klassrummet och likvidera.

Tror du det låter logiskt?
Tror du inte GM vet att det finns massa elever på en skola klassrum 13:00 en tisdag?

Utveckla gärna hur du resonerade, tack.
Citera
Medlem
Expressen skriver om skott mot polisen med..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
Tydligen bara en person förd till sjukhus

Kan ju vara den första som stötte på GM utanför skolan? En person som man lyckades komma åt och föra till sjukhus?
Citera
Medlem
Waldorfnisses avatar
https://www.flightradar24.com/B429/38ff72e2

Är detta NI som är på väg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem