2025-02-01, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten
Kanske har jag sett för många amerikanska TV-serier och filmer?
Man förväntar sig att den åtalade och hans advokat repeterar på kontoret inför rättegången.

[10 timmar senare]

Mark:
Det där blir perfekt, Runar! Kan inte bli bättre!

Vore kul att jämföra Runes tafatta, nervösa framträdande i rätten med ett av hans motivationstal.
Eller en predikan. Finns något på film?
Så svårt att förstå att någon - någonsin - skulle orka lyssna, och inspireras av något han säger

Ja vad ska man säga Håller med dig om att han befinner sig i en låtsasfilm som en av världens största och mäktigaste affärsman som köper konst och anlitar daytraders med kontanter för att få avkastning på 18-20% idag!! Vilken jävla pajas som pratar gallimatias Straffet fixade han alldeles själv med sina idiotiska svammelsurium !!! Det går bra nu för den kändiskåta advokaten Safaryan. Först domslutet för Katrin Zytomeirska 👎Sen Gunilla Persson 👎 Slutligen Rånar äcklet Sööögaard 👎Går bra nu
Citera
2025-02-01, 16:57
Medlem
Jag har lyssnat på Prime crime som många av er. Fy sjutton vad Runar ljuger! Och han ljuger så dåligt. Lång inledning med offerkoftan på,,en sak Runar kan prata! Alla hans förmögna kändisvänner var var dom någonstans? Känns faktiskt att Runar inte har dom kvar!! Rätta mig om jag har fel.
Citera
2025-02-01, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
🤣🤣🤣

Och när han säger:
- jag hade precis fått TV-kontrakt, bokkontrakt, filmkontrakt på min självbiografi och ett mediakontrakt på en tidning när benen slogs undan för mig..
Fulnar har noll problem med sitt ljugande iallafall. 🤣🤣

Är det Västerås-kvinnan som hostar konstant efter sitt vittnesmål/förhör? R pratar på en god stund men sen kommer det: kan någon ta bort henne, det är så otroligt störande att höra detta hela tiden…!?

När R har ordet flyter det som en tsunami, då pratar han om det som han önskar, tycker, vill, anser, borde och ALLTING ska vara enligt honom. Dvs ljugandet går ju som en dans 🕺

När han får direkta frågor till sig själv. Då blir han otydlig, vag, undvikande, svamlande och stakar sig.

Vem vet, R kanske väljer att företräda sig själv i hovrätten? han gillar nog tanken iaf…👀
Citera
2025-02-01, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kotte456
Jag lyssnade på samma. Jisses vilka uppenbara lögner idioten drar. Pinsamt.
Hade det inte varit bättre att tiga sig igenom rättegången,eller bara svara inga kommentarer på allt?

En undran nu när Rune närmar sig pensionsålder. Han kan inte ha så mkt på sitt pensionskonto då det grundar sig på inkomst. Blir han garantipensionär då? @rune kolla på minpension.se
Citera
2025-02-01, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Läste i tråden att Skandiabanken avslutat han som kund. Någon som vet varför för det händer ju inte för jämnan?
Därför att idioten anser sig stå över vår Penningtvättlag!!! Kan du inte redovisa vart pengarna kommer ifrån så vill inte banken ha dig som kund. Inget konstigt med det. Rånar är en idiot
Citera
2025-02-01, 18:14
Medlem
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kotte456
Jag lyssnade på samma. Jisses vilka uppenbara lögner idioten drar. Pinsamt.
Hade det inte varit bättre att tiga sig igenom rättegången,eller bara svara inga kommentarer på allt?

Det jag undrar är, vad han tror är så intressant med just honom? Vad jag vet så har han ju inte åstadkommit något av intresse, att han kunde förföra Carola är ju fan ingen merit och inget vad jag vet av intresse för allmänheten om han inte lägger ut hur hon är som älskarinna. En Norrman som inte är välkommen till sitt eget hemland kan han ju bara vara intresserad av själv
Citera
2025-02-01, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTriton09
En undran nu när Rune närmar sig pensionsålder. Han kan inte ha så mkt på sitt pensionskonto då det grundar sig på inkomst. Blir han garantipensionär då? @rune kolla på minpension.se

Om han någon gång under sina år, varit anställd i ngt svensk företag utgår eventuellt tjänstepension och garantipension. Sen är det oklart om han har samma status som våra flyktingar/invandrare gällande den statliga delen! Våga kasta ut dåren!!! #rynarsogaard# bedragare# aldringtjuv# feliciabook#annabook#
Citera
2025-02-01, 18:21
Medlem
Antar att det har avhandlats, Runes fb inlägg igår där han nedvärderar åklagare, nämdemän , vittnen, och or erat på om att alla ljuger och är oärliga. Stackarn vilket offer han utmålar sig till.

Patetisk person som är mkt nära vägs ände, oavsett vad hans gud säger. Hans gud vill han gärna förvirrat koppla till kristendomens gud, men det är absolut inte samma gud. Runar är galen och förvirrad. Hans följare är naiva kristna som är snälla mot honom och tycker han är Sveriges Trump och en väldig ärlig person. Skrattretande är det.
Citera
2025-02-01, 18:43
Medlem
apanola IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Jag har lyssnat på Prime crime som många av er. Fy sjutton vad Runar ljuger! Och han ljuger så dåligt. Lång inledning med offerkoftan på,,en sak Runar kan prata! Alla hans förmögna kändisvänner var var dom någonstans? Känns faktiskt att Runar inte har dom kvar!! Rätta mig om jag har fel.

Stor komik då Runar ska svara på frågor: stammar, svamlar, hackar upp meningar och ord. Inga genomtänkta svar utan bara en massa tomma nervösa ord, för satan så stressad Runar är!
Citera
2025-02-01, 18:44
Medlem
beckos avatar

Tio galna citaten från Runar i rättegången, lite absurditet, förvirring och motsägelsefulla påståenden han gjorde:

1. "Jag vet inte hur pengarna kom in på mitt konto, men jag använde dem direkt för att jag behövde kontanter till skärgården."
(Han erkänner att han använde pengarna utan att ifrågasätta deras ursprung.)

2. "Jag har aldrig pratat med Viv Pennerud. Första gången jag hör hennes röst är idag."
(Trots att stora summor pengar överförts från hennes konto till hans.)

3. "Jag lånade ut 275 000 kronor i kontanter till en kille jag knappt minns namnet på."
(Vem gör det utan avtal eller ordentlig information?)

4. "Det är normalt att göra affärer utan avtal. Jag har gjort mångmiljonaffärer med Bert Karlsson på ett handslag."
(En udda jämförelse mellan affärsavtal och privatpersoners lån.)

5. "Jag hade konst från Australien och Kina, men den var mest norsk och svensk."
(Full förvirring om konstens ursprung.)

6. "Jag vet inte vem Fredrik är, men jag utgick från att pengarna kom från honom."
(Utan att kontrollera något kontoutdrag eller ursprung.)

7. "Jag tog ut 10 000 kronor i kontanter för att köpa vattenleksaker till barnen."
(Förklarar ett stort kontantuttag med ett minst sagt oväntat syfte.)

8. "Jag har dåligt minne, men jag är 100 % säker på att jag aldrig pratat med honom."
(Han minns ingenting – förutom just det han absolut vill neka.)

9. "Jag köpte en guldkedja för 32 000 kronor som tack till en vän, men jag vill inte säga vem det är."
(Märklig gåva med hemlig mottagare.)

10. "Jag har gjort polisanmälan, men polisen har nog gömt den någonstans."
(Påstår att polisen medvetet dolt hans anmälan som försvar.)
Citera
2025-02-01, 18:48
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becko

Tio galna citaten från Runar i rättegången, lite absurditet, förvirring och motsägelsefulla påståenden han gjorde:

1. "Jag vet inte hur pengarna kom in på mitt konto, men jag använde dem direkt för att jag behövde kontanter till skärgården."
(Han erkänner att han använde pengarna utan att ifrågasätta deras ursprung.)

2. "Jag har aldrig pratat med Viv Pennerud. Första gången jag hör hennes röst är idag."
(Trots att stora summor pengar överförts från hennes konto till hans.)

3. "Jag lånade ut 275 000 kronor i kontanter till en kille jag knappt minns namnet på."
(Vem gör det utan avtal eller ordentlig information?)

4. "Det är normalt att göra affärer utan avtal. Jag har gjort mångmiljonaffärer med Bert Karlsson på ett handslag."
(En udda jämförelse mellan affärsavtal och privatpersoners lån.)

5. "Jag hade konst från Australien och Kina, men den var mest norsk och svensk."
(Full förvirring om konstens ursprung.)

6. "Jag vet inte vem Fredrik är, men jag utgick från att pengarna kom från honom."
(Utan att kontrollera något kontoutdrag eller ursprung.)

7. "Jag tog ut 10 000 kronor i kontanter för att köpa vattenleksaker till barnen."
(Förklarar ett stort kontantuttag med ett minst sagt oväntat syfte.)

8. "Jag har dåligt minne, men jag är 100 % säker på att jag aldrig pratat med honom."
(Han minns ingenting – förutom just det han absolut vill neka.)

9. "Jag köpte en guldkedja för 32 000 kronor som tack till en vän, men jag vill inte säga vem det är."
(Märklig gåva med hemlig mottagare.)

10. "Jag har gjort polisanmälan, men polisen har nog gömt den någonstans."
(Påstår att polisen medvetet dolt hans anmälan som försvar.)

De tio mest galna citaten från Runar:

1. "Jag är smartare än Einstein."
Runar jämför sin intelligens med en av historiens mest geniala vetenskapsmän.

2. "Homosexualitet är en sjukdom som kan botas."
Kontroversiellt och felaktigt uttalande som orsakade stor kritik och avståndstagande.

3. "Jag förstår Bibeln bättre än de flesta teologer."
Fick både religiösa ledare och akademiker att ifrågasätta Runars självbild.

4. "Miljön är en bluff, klimatförändringar existerar inte."
Pseudovetenskapligt uttalande som ignorerar vetenskapliga bevis om klimatförändringar.

5. "Jag har aldrig gjort något fel i mitt liv."
Märkligt påstående, särskilt med tanke på hans brottshistorik och domar för ekonomisk brottslighet.

6. "Jag har kontakt med änglar varje dag."
Ett udda uttalandena som bidrog till hans image som en excentrisk figur.

7. "Sverige skulle vara bättre om jag var statsminister."
Ett självsäkert uttalande som indikerar grandios självuppfattning utan politisk erfarenhet.

8. "Jag kan bota depression med ett enda samtal."
Ovetenskapligt påstående som förminskar allvaret i psykisk ohälsa.

9. "Skatter är en form av stöld."
Extremt liberalt uttalande som han använde för att rättfärdiga sina ekonomiska oegentligheter.

10. "Jag är en av Skandinaviens mest inflytelserika personer."
Storvulet uttalande som inte stämmer överens med hans verkliga inflytande.
Citera
2025-02-01, 18:53
Medlem
Vem är den här Gunnar Zetterberg från Uppsala ? Ngn Livets ordare ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in