Citat:
Ursprungligen postat av
Bibo19
Svårt att tro att företaget är kopplat till detta. De är väletablerade och har bland de största företagen i Sverige i sin portfölj. De säljer en app som främjar merförsäljning tror jag.
Låter ju som att någon omdömeslös idiot skjutit utan minsta konsekvenstänk.
Enligt
Expressen var (troligen?) samma kille där dagen innan och försökte skjuta någon, men vapnet klickade så han hade tur. Polisen tog dessutom den pistolen. Nästa dag dyker han upp igen, med ett nytt vapen och skjuter in i kontoret.
Känns väl ganska osannolikt att företaget inte har någon form av koppling till gängkriminella alls? Skulle inte förvåna mig om de gjort någon deal med ett gäng som "skyddar" olika restauranger och erbjuder detta som en paketdeal eller något sånt.
Men vi får väl se, FUP kommer ju förr eller senare.