2024-06-13, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Attacken på advokat Olsson Lilja för 4-5 år sen skedde på Norr Mälarstrand, ett stenkast från dagens adress. Kan vi ha att göra med något liknande idag?

Att Kungsholmen får uppleva skjutningar får vi skylla stadsplanerare som tyckte det var en bra idé att inkludera blåa tunnelbanelinjen med övriga.

Tveksamt att Olsson Liljas före detta ska ha anlitat denna snorunge. För vad jag kan minnas så anlita hon någon stackare för att skjuta han.
Citera
2024-06-13, 04:03
Medlem
någon som har en ide vad man sköt mot och vad kanske kopplingen till skjutningen kan vara?
Citera
2024-06-13, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-hasse
Tycker det ser ut som parmätargatan ner mot vattnet

Kungsholmstorg 2-4
Citera
2024-06-13, 14:09
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rojkpojk
Kungsholmstorg 2-4
Kungsholmstorg 4
Citera
2024-06-13, 20:08
Medlem
datalogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bibo19
Svårt att tro att företaget är kopplat till detta. De är väletablerade och har bland de största företagen i Sverige i sin portfölj. De säljer en app som främjar merförsäljning tror jag.

Låter ju som att någon omdömeslös idiot skjutit utan minsta konsekvenstänk.
Enligt Expressen var (troligen?) samma kille där dagen innan och försökte skjuta någon, men vapnet klickade så han hade tur. Polisen tog dessutom den pistolen. Nästa dag dyker han upp igen, med ett nytt vapen och skjuter in i kontoret.

Känns väl ganska osannolikt att företaget inte har någon form av koppling till gängkriminella alls? Skulle inte förvåna mig om de gjort någon deal med ett gäng som "skyddar" olika restauranger och erbjuder detta som en paketdeal eller något sånt.

Men vi får väl se, FUP kommer ju förr eller senare.
Citera
2024-06-14, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av datalog
Enligt Expressen var (troligen?) samma kille där dagen innan och försökte skjuta någon, men vapnet klickade så han hade tur. Polisen tog dessutom den pistolen. Nästa dag dyker han upp igen, med ett nytt vapen och skjuter in i kontoret.

Känns väl ganska osannolikt att företaget inte har någon form av koppling till gängkriminella alls? Skulle inte förvåna mig om de gjort någon deal med ett gäng som "skyddar" olika restauranger och erbjuder detta som en paketdeal eller något sånt.

Men vi får väl se, FUP kommer ju förr eller senare.

Oj, det visste jag inte! Jag tänkte mest på sannolikheten. Men jag hade fel. Då får man invänta FUP, spännande!
Citera
2024-06-18, 19:26
Medlem
Ev kopplat till...
(FB) Skottlossning, man i 20-årsåldern skjuten till döds - Salem, Stockholm (2024-06-17)
Citat:
Ursprungligen postat av vem-F
Ur Lt, Södertälje. -Mordet på en 18-årig Salemsbo på måndagskvällen kan, enligt polisen, ha koppling till såväl felskjutningen av en 18-åring i Salem för en månad sen samt med skjutningen på Kungsholmen för en veckan sen.

Enligt uppgift till LT ska 18-åringen ha blivit utringd strax innan mordet. Kort efter hördes skott i ett skogsparti intill där 18-åringen träffades av flera skott i kroppen och avled.

Tillvägagångssättet gör att polisen inte misstänker felskjutning den här gången. Istället kopplas mordet till en rad tidigare skjutningar och mordförsök i såväl Salem som på Kungsholmen.
Senast redigerad av 163-127-123-aka-1 2024-06-18 kl. 19:29.
Citera
2024-06-20, 13:56
Medlem
Verkar vara en felskjutning

https://www.facebook.com/100083461684056/posts/pfbid0e9L3FGh12SKNH6QCBkikR3KPsepbiyEV5MSym77hByMj Cmx7w31jJquCyT4MZFqFl/?app=fbl
Citera
2024-06-21, 12:10
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Verkar vara en felskjutning

https://www.facebook.com/100083461684056/posts/pfbid0e9L3FGh12SKNH6QCBkikR3KPsepbiyEV5MSym77hByMj Cmx7w31jJquCyT4MZFqFl/?app=fbl
Utveckla.

Vem använder FB längre?
Citera
2024-06-21, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Utveckla.

Vem använder FB längre?

Utveckla felskjutningar av förvirrade tonåringar?

Behöver inte Använda fb för att se inlägget.
Citera
2025-01-29, 11:15
Medlem
diseuses avatar
Pressmeddelande från domstolen (Dom i målet rörande försök till mord vid Kungsholmstorg m.m.):
Citat:
Den 10 och 11 juni 2024 genomförde en gärningsman vapenaktioner mot två företagslokaler vid Kungsholmstorg. Enligt åklagaren försökte gärningsmannen den 10 juni med pistol skjuta en målsägande och den 11 juni tolv målsägande. Åklagaren har fört bevistalan mot en då 14-årig pojke som inte straffmyndig gärningsman samt åtalat en då 18-årig man för dels medhjälp till gärningen den 11 juni, dels för två grova vapenbrott.

Tingsrätten har i dom fastställt att 14-åringen utfört gärningarna försök till mord. Tingsrätten har samtidigt frikänt den då 18-årige mannen för medhjälpsbrottet, men dömt denne för de grova vapenbrotten till fängelse i sex år. Målsägandena har tillerkänts skadestånd.
Stockholms tingsrätt, mål: B 10411-24
Citera
2025-01-29, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Pressmeddelande från domstolen (Dom i målet rörande försök till mord vid Kungsholmstorg m.m.):
Stockholms tingsrätt, mål: B 10411-24

Går det att plocka fram fup?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in