Citat:
Ursprungligen postat av
Efesierbrevet5-31
Så du är orolig för att en gädda, som var för feg för att nappa på Dumpens påstridiga låtsasbarn, plötsligt skulle bli modig nog att skada något annat barn?

Eh. Ja? Skulle det vara omöjligt menar du? Varför?
Ponera att han (för det är ofta en han) börjar någonstans och avancerar. Och det kanske är det som behövs för att han ska ta steget.
Pedofiler tycks ju ofta övertygade om att barn någonstans VILL ha sex med vuxna. De drivs verkligen av den illusionen. De letar efter tecken på detta och ser barn som förföriska. Det är ju det som är störningen..Alla predatorer, oavsett "ålderspreferens" övar, börjar smått och går någongång, när de känner sig säkrare i sitt Modus Operandi, över gränsen. Påfallande ofta har tex seriemördare/sexualbrottslingar börjat med att förfölja,fönstertitta, blotta sig etc, kanske dragit sig tillbaka i rädsla för att upptäckas, sen: våldta eller skada.
Inte sjutton är det då lämpligt att de verkligen förses med det scenariot.
Den som befinner sig på gränsen lär ju ta det där "raggningsförsöket" som intäkt för att det verkligen är så, den uppfattningen lär stärkas. Kanske gör hen modig. Inte tvärtom.
Påfallande många gäddor tror ju verkligen på att barnen vill träffa dem, hur bisarrt det än är för normala människor. Påfallande många predatorer lägger skulden på offret,Ted Bundy tex menade att offren bjöd in till hans handlande då de såg rädda och jagade ut, de "betedde sig som offer" menade han. Ja, det finns massor att säga om detta. Vi kan inte utgå ifrån att den som verkligen söker efter kontakt med barn är normal och funkar som vi. Tvärtom finns det väldigt mkt kunskap om hur dessa går tillväga. Det börjar ofta inte i full skala, och vi har ingen aning om i vilket stadie av sin störning dessa gäddor befinner sig eller inte befinner sig.
En började chatta med "barnet" tom när Dumpen dök upp. ("Typ: jag kan inte svara nu, Dumpen är här"). De lever i delululand
Det finns nog lite allt möjligt där bakom skärmen. Jag förväntar mig dock inte att Dumpen funderar över sådant.