Citat:
Ursprungligen postat av
Rouen
Ok, så om Elissaon inte behöver visa sig på sin arbetsplats och inte behöver uträtta något för sin feta lön så har han ett yrke. Kul att du visar din aningslösa naiva inställning.
Jag vet ingenting om Dan Eliassons tid på elefantkyrkogården. Men eftersom utredningsuppdraget på elefantkyrkogården är en visstidsanställning där man, liksom alla anställningsformer, har arbetsplikt för att upprätthålla lön så finns det bara två alternativ: Antingen har Dan Eliasson "inte uträttat någonting" - och har därmed inte fått någon lön ö.h.t ELLER så har han fått lön - och då har han uträttat sina arbetsuppgifter. Att Dan Eliasson inte skulle ha varit en enda dag i korridoren på elefantkyrkogården behöver inte betyda någonting. Eftersom vissa av dessa "elefantkyrkogårds-utredarna" placeras ute på departementen istället.
Som sagt jag vet ingenting om hur Dan Eliassons uppdrag såg ut, vad han hade för arbetsuppgifter eller hur han skötte dom - men jag vet hur omställningssystemet med visstidsanställning på elefantkyrkogården är utformad...