Citat:
Ursprungligen postat av
Prodelin
Jag glömmer aldrig när hela bottenplanet blev översvämmat av avloppsvatten på Torsgatan, man fick utrymma helt, men rätt komiskt då vi skrattade åt det hela. ShB hsr aldrig skött sina fastigheter, alltid snåla as tills något händer.
De hade asbest i lokalerna på Tegeluddsvägen, aka KGB huset, avloppsrören läckte, idag har de renoverat vad jag förstått.
Att inte bankanställda slutar är en myt, hela min avdelning slutade för det var interna stridigheter mellan två läger chefer, sen var bara Oktogonen bra för de som kom på 70-talet då Wallander var VD, vi som kom in senare år gav det inte mycket, man började även plocka bort det i vissa länder, Norge bland annat, men det är en del år sen jag var där.
Snålbank precis som alla banker är
Nog att alla banker är snåla och riktiga as mot sin personal, men SHB är i en helt annan klass jämfört med de andra storbankerna om vi ska prata om snålhet och personalvård.
Nischbankerna har faktiskt bra personalvård i form av schyssta lokaler och aktiviteter med personalen.
Det komiska är att SHB fortfarande skyltar med sin Oktogonen i sina jobbannonser när det inte skett någon ordentlig utbetalning på minst 10-15 år. Nuförtiden får de anställda några symboliska tusenlappar per år om ens det. Och med Oktogonen kan banken säga till sina anställda att det inte blir någon löneförhandling med hänvisning till Oktogonen.
Lokalerna (förutom huvudkontoret och några av de viktigaste kontoren i storstäderna där kunder går in i) är bara rena komedin. Interiören och möblerna är som taget ur ett lägenhetskomplex i någon kommuniststat på 70-talet. Lika kargt och kalt.
Den dagen jag försvann från SHB var nog den gladaste dagen i mitt liv.